Plantaardig/vegan eten

Ananas met kaneel in aluminiumfolie is ook lekker!

3 likes

Stomme dominos! Hier ook weer een pizza met koeienkaas. Die jongen aan de telefoon zei dat ze in de war waren door het woord veggie in de naam ( Had de vegan roasted veggie) en er dus idd een foutje hadden gemaakt. Naja iig buren blij gemaakt.

1 like

Zijn er meer mensen hier die zijn gaan minderen/stoppen met het kopen van de Vegetaische Slager? Ik vind het zo stom dat ze nog steeds nieuwe vegetarische producten op de markt brengen. Vind hun vegan focus echt te laag; Vivera is 100x beter bezig.
ZĂł, moest dit even kwijt volgens mij haha :joy:

4 likes

Ik koop sowieso nooit wat van hun want vind het te duur haha, maar inderdaad ook weinig vegan dus kies altijd iets anders.

@anon76889665 nou ik durf daar bijna niet meer te bestellen :joy:

1 like

Ik snap je redenering niet. Het heet niet voor niets de Vegetarische Slager toch? Zelf ben ik een beetje verdeeld over het merk, zeker sinds ‘overname’ (ik weet niet of het letterlijk een overname is) door Unilever. Ik associeer dat met The Body Shop / L’Oreal. Al is de realiteit natuurlijk dat heel veel van mijn dagelijkse producten bij Unilever vandaan komen.

Afijn, ik steun DVS niet bewust, maar ik vind het fijn dat vegetarisch eten dankzij het merk steeds meer mainstream wordt. Verder vind ik eigenlijk alles buitenproportioneel duur, dus als ik het al koop dan maak ik gebruik van aanbiedingen. Ik vind het trouwens jammer dat hun saucijzenbroodje niet vegan is.

Ze hadden voor de overname een statement naar buiten gebracht dat alle producten vegan zouden worden. Vlak na de overname is dat nog wel een keer bevestigd, dus ik vind het persoonlijk ook raar dat ze nieuwe niet-plantaardige dingen uitbrengen.

Ik gebruik de producten overigens sowieso heel weinig, ik houd niet zo van dingen die te erg op vlees lijken haha

1 like

Oké, daar was ik niet van op de hoogte. Ik wist wel dat ze ernaar streven, maar niet dat ze naar 100% vegan zouden gaan.

Ik heb net voor de tweede keer de SoFish zalmfilet op. Mijn god, echt lekker.

1 like

Ik probeer het ook zo min mogelijk te kopen, maar dat is meer om hun ‘service’ en gedrag op social media

1 like

Hebben jullie tips voor merken die vegan zonnebrand verkopen?

Hema!

5 likes

Wat chill! Thanks :slight_smile:

1 like

Ik gebruik biodermal!

1 like

Ik vind de vegetarische paté van unox in die blikjes echt super lekker. Komt heel dicht in de buurt van die echte!

5 likes

ah die stonden nog op mij to try lijstje!

Altijd goed om te horen als iemand fan is.

2 likes

Ik gebruik ook Biodermal @anon55799045
Zowel de gezichtszonnecrĂšme als die voor het lichaam

Wel duur maar vaak genoeg 1+1 bij de drogisterijen en ook AH

1 like

Ik weet niks over de hoeveelheid calcium die je nodig hebt, maar is het Voedingscentrum wel betrouwbaar hierin?

2 likes

Niet wat je vraagt maar ik zou Cronometer gebruiken, die site + app werkt veel fijner! :slight_smile:

Ik heb ook calciumpilletjes maar ik neem die eigenlijk nooit, want vaak haal ik het wel door een combinatie van yoghurt/melk/brood/havermout. Ik zou dus die dingen combineren met groenten waar veel calcium in zit (flespompoen is volgens mij ook een goede, als ik m’n Cronometer-data zo zie).

1 like

Mijn vriend is naar Turkije geweest en heeft allemaal kruiden en thee voor me meegenomen. Hij heeft ook een soort poeder thee gegeven die naar appel smaakt. Weet iemand of dit vegan is? Volgens google heet het oralet maar alle websites met ingredienten zijn in het Turks haha.

1 like

deze is in ieder geval wel vegan! Misschien kun je de ingrediënten vertalen met Google translate?

1 like

Dankjewel! Ik had wel wat dingen door translate gehaald maar daar stonden helaas geen ingredienten tussen. Ik denk dat ik nu wel aandurf om deze thee te drinken haha.