Plantaardig/vegan eten

De krokante kipschnitzel!!! Die s mega lekker

1 like

De AH heeft nu bij het vak van de spekjes hele lekkere vegan spekjes om te bakken!
1.99 voor 100 gram en ze zijn echt heel erg goed! Het zijn platte reepjes met een hele goeie bite en textuur en ik vind ze extra lekker met wat zout en een beetje extra liquid smoke erbij.

Hier op een broodje tofu eiersalade.

23 likes

Ik heb deze ook gekocht nu! Heb alleen geen vloeibare rook… stom dat het in de winkel bij de gewone spek ligt eigenlijk!

Weet je nog andere leuke dingen om ermee te maken?

Spaghetti carbonara :yum:

1 like

Ja, was ook best vervelend zoeken in een schap wat ik normaal vermijd. Pasta carbonara is lekker! Ik heb gisteren een salade gemaakt met de spekjes en een maple-mosterddressing en die was ook heerlijk (avocado en tomaat erbij zal ook heel lekker zijn)

Ohjaaa dat laatste kan ik wel doen in het weekend.
Sandwiches maken! Zag dat ze ook nog lang goed waren dus had zomaar een pakje meegenomen haha nadat ik jouw post had gelezen.

Ik heb ook deze thuis

Die is mega lekker op een wrap met sla erbij en nog andere dingen maar gewoon dat en sla is ook al lekker
Én als dip voor driehoektortilla chips!! Lekker en makkelijk :grin:

3 likes

De Coop hier heeft een heel schap vol met vegan producten. Ze hadden ook de spuitflacon variant van de slagroom. Ook o.a. pasta, vegan mayonaise, chocopasta en chocolade.

8 likes

ooh ik heb hier vanochtend nog mee in m’n handen gegaan en nu wil ik het!
Maar was toch voor de Esfenaj gegaan. Ook een aanrader trouwens

image

2 likes

Nee die vind ik niet meer lekker. Is lekkerder om zelf te maken, die van maaza is een beetje flauw

ooh ja zelf maken is lekkerder! Maar ik ben #lazyforever :see_no_evil:

Ga wel zeker de zwarte bonen tahin met chips proberen :drooling_face:

Welke structuur vind je naar? Je kan kikkererwten bijv. ook roosteren

Ja, of in de oven! Ik denk niet dat het zanderige (herken het wel) ooit weg zal gaan met gewoon koken oid, maar ik merk daar niets van in de oven. Dan worden ze gewoon knapperig

1 like

Ik vind dit zo lekker! Komt echt in de buurt van mijn zelfgemaakte zwarte bonendip, maar dan de nog luiere versie.

1 like

En door (pasta)saus? In plaats van gehakt? Ik maak ook vaak gebonden groentesoep (dus geen heldere bouillon met groenten, maar gepureerde courgette of broccoli oid) met peulvruchten, dat kan je misschien ook proberen?

1 like

Ik pureer ook vaak de peulvruchten door de pasta saus. Dan weten de kinderen niet dat ze dat eten. En lijkt het vooral een normale tomatensaus. :see_no_evil: En geprakt door de de risotto. Dat doe ik met zwarte bonen. Die prak ik iets en dan op het laatst door de risotto en zo’n blikje tomaten blokjes.

1 like

Heeft iemand van jullie deze (diepvries)pizza’s al geprobeerd? Ik zag ze net ineens bij de Jumbo liggen, alle vier de soorten. Maar ik ben meestal niet bepaald fan van vegan kaas, dus ik durfde het niet aan om er één mee te nemen.

7 likes

Ik wil dit.

1 like

Oehh ik ben wel benieuwd, wij vinden de vegan kaas vaak wel te doen op een pizza. Maar ik ben bang dat mijn jumbo ze niet heeft. Ze hebben alleen wilmersburger geraspt en een klein vak met wat vleesvervangers.

2 likes

Ben hier ook wel benieuwd naar!

Oh ik vind vegan kaas op pizza’s vaak zo’n nare structuur hebben, een soort dikke plakkerige saus die aan je tanden blijft zitten. Maar ik ben nu heel nieuwsgierig hiernaar, dus ik zal er deze week één kopen en hier reviewen!

Deze heb ik wel meegenomen trouwens (heb ik ook nog niet in dit topic voorbij zien komen geloof ik):

Het is echt een aanrader, veel lekkerder dan ander plantaardig ijs dan ik tot nu toe gehad heb (van Perfect World en Alpro). Het smaakt alleen wel echt naar kokos, daar moet je van houden.

Wat stom van je Jumbo trouwens, mijn Jumbo is mini, maar ze hebben steeds meer plantaardige producten! Ik zag nu in het vriesvak naast deze pizza’s ook plantaardige Italiaanse toetjes.

1 like