Ik vind het wel echt mega jammer dat vegan kaas op basis van kokosolie is, dat is echt een van de weinige ingredienten die ik liever vermijd :’(
Dat komt omdat het stolt bij lagere temperatuur, anders wordt het vaak flubberiger :
Ik probeer steeds vaker vegan keuzes te maken en een van de dingen die ik graag wil aanpassen is de kaas (feta/mozarella) in mijn salades. Maar dat de kaas van violife vooral uit kokosolie bestaat is inderdaad voor mij een van de redenen dat dat geen optie is. De voedingswaarden vind ik daarbij ook te “slecht” (in mijn ogen gezien er geen eiwitten in zitten). Heeft iemand misschien een suggestie voor een vervanging van kaas in salades? Ik voeg zelf altijd groenten + een basis (quinoa, kikkererwten, bulgur of linzen) toe, maar vind iets extras qua smaak wel lekker altijd.
Haha ik dacht ook even 830 bakjes, omdat ik eerder ook al eens hoorde dat je idd uit moet delen. Hoe werkt dat nou precies? Moet je dan ook (openbare) reviews schrijven?
https://vegetus.nl/kikkererwten-tofu/ je zou zoiets kunnen maken met verschillende kruiden. Is gezond ook!
Oeh dit ziet er goed uit! Ga ik van het weekend maken!
Hier is hij!
Ik heb net deze pizza op:
Ik vind hem lekker! Ik ben vooral altijd kritisch op vegan kaas, dat vind ik bijna nooit lekker, meestal zelfs behoorlijk vies door een vreemd bijsmaakje en het nare tandenplakkende gevoel. Dit was de lekkerste gesmolten plantaardige kaas die ik ooit gehad heb, ik heb geen bijsmaakjes kunnen bespeuren. De structuur vond ik ook goed, het gevoel dat het aan je tanden blijft plakken was er een heel klein beetje, maar ik vond het niet storend.
Als er tien verschillende soorten vegan diepvriespizza’s zouden bestaan die ik met elkaar moest vergelijken zou ik misschien over deze zeggen dat de bodem een tikje aan de dikke kant is en dat hij van mij ook net iets zouter zou mogen, maar al met al was hij echt lekker!
De prijs is trouwens wel een beetje een nadeel (ik weet het niet meer exact, maar tussen de €6,50 en €7,00).
En nog even mijn eigen foto (heb ik ook al in een ander topic geplaatst hoor):
Ik heb net de funghi en de 3-kazen versie op en ik vond ze een beetje tegenvallen
Weinig smaak en de bodem was ook flauw. Ze waren 6.99 per stuk wat wel echt teveel is imo.
Woww, die hele linker vitrine?!
Yes. Vond het best veel voor gekoelde producten.
Haha ja precies die stad Was zo trots dat ‘mijn’ coop een vegan schap heeft
Welke Coop is dat dan? Zijn er meer toch? dan ga ik er morgen gelijk langs!
Ik was gisteren naar de jumbo in Heemskerk gegaan, omdat ze daar deze pizza’s hebben. Maar ze hebben daar zoveel meer! 4 grote koelvakken vol met allemaal vegan eten. veel met duitse tekst erop. Ook nog een paar meter schap met niet gekoelde vegan dingen. dat was zo fijn om te zien! Direct ingeslagen, hahaha
Ik had trouwens de fungi pizza gekocht, was wel OK maar ik denk dat ie wat langer in de oven had gemoeten…
Heeft iemand wel eens chocolade rozijnen gezien ergens??
In de supermarkt bij de nootjes! En volgens mij ook bij hema bijv
Krijg hier nog meer honger van dan dat ik al had🤤
Ah sorry zat te slapen! Niet gelet op het topic