Plantaardig/vegan eten

Bbq pizza van Domino’s is mijn favoriet. De Veggie van de NY is niet zo boeiend. Domino’s heeft ook een nieuwe met gegrilde groenten, die me wel erg lekker lijkt!

1 like

Ik ging vanavond met iemand mee naar de Ikea en heb daar uiteraard gedineerd met de veggie dog en het nieuwe vegan softijs. En ik zat een tijdje naast die softijs machine en het viel bijna niemand op dat het vegan was. Iedereen vroeg aan elkaar of ze aardbei (vegan) of normaal wilde en niemand zei ‘iel vegan’ ofzo. Vond het echt leuk om te zien dat vegan eten zo ‘genormaliseerd’ werd.

12 likes

Ja is vegan. En best oké, niet echt vlezig hoor, meer een groentenschijf in worst vorm.

1 like

Heeft iemand een lekker recept voor tempe? Hoe bereiden jullie tempe? Tofu vind ik echt heerlijk maar ik kan gewoon niet wennen aan de typische smaak van tempe. Sambal goreng tempe vind ik wel te doen qua smaak door de kruiden.

Mijn favoriete tempeh recept is met fried rice. Tempeh marineren in sojasaus, ketchup, rijst azijn, gember, knoflook en veel chili. Bakken met paprika, wortel, brocoli, daarna gekookte rijst en erwtjes erbij, wat zeewier en sojasaus :drooling_face:

5 likes

Ik ben benieuwd naar jullie mening over bijenwas en honing, als deze worden geteeld bij een kleinschalige imker die zijn bijen goed behandelt?

Ik vind honing diefstal.

Ik heb meerdere vrienden die hobby imker zijn en heb hen er ook over gesproken.
Het is onmogelijk honing te nemen zonder dat er daarbij enkele bijen sterven. Daarnaast zijn er zat kleine imkers die vinden dat ze ieder jaar een nieuw volk nodig hebben of een koningin en daarom het huidige doden. Maar dat verschilt per imker.
Bijenwas heb ik een minder felle mening over, omdat het weghalen helpt tegen het zwermen. Maar de enige bijenwas die ik zou willen is die in snoepjes zit en ik ben er vrij zeker van dat die niet van kleine imkers komen.


In dit artikel gaat het ook over kleine imkers

Bedankt voor je mening! Ik maak zelf lichaamsverzorging voor mijn winkel, en wil geen dierlijke ingrediënten of palmolie gebruiken. Helaas, voor lippenbalsem vind ik de alternatieve wax die ik al heb gebruikt niet zo goed. Daarom haal ik mijn bijenwas bij een kleine imker die mij zweert dat er geen bijen geschaad worden bij het proces. Maar ik besef natuurlijk ook wel dat hij dit ook zomaar kan zeggen… .

1 like

Wat fijn zeg!
Ik had het er laatst met een vriendin over dat ik op mijn werk plantaardig eet en ook wel eens zeg dat ik thuis zo goed als alleen maar plantaardig kook en niemand kijkt daar vreemd van op, terwijl wanneer het woord ‘vegan’ in een andere context valt, iedereen daar een hele heftige mening over heeft.

Ikea komt nu ook met vegan balletjes trouwens! Zag in een reactie dat het toevoeging gaat zijn op de groenteballetjes (zijn die nou vega of vegan?) en dat het in textuur, smaak en eiwitten moet gaan lijken op vlees.

2 likes

Hebben jullie nog een tip voor een echt goede lippenbalsem? Mijn holy grail was Nuxe, maar zit honing in. Gebruik nu steeds vaseline, maar dat doet echt niks voor me.

En shampoo ben ik ook benieuwd naar trouwens, wat gebruiken jullie?
Ik had altijd TBS green tea, maar heeft ook honing. Was nu over op TBS shea butter, maar die is veeel te vet en zwaar voor mijn haar.

Ik vond het zo teleurstellend toen ze met die balletjes en hotdogs kwamen. Ik vind ze echt niet lekker. Fijn dat ze de receptuur gaan aanpassen. :smiley:

Ik gebruik nu een shampoobar van Dille en Kamille, die met bergamot:

En daarvoor gebruikte ik (gewoon vloeibare) shampoo van Petal Fresh (volgens mij zijn ze niet allemaal vegan, de meeste wel):

https://www.hollandandbarrett.nl/shop/brands/petal-fresh/

1 like

Ik gebruik pure sheabutter als lippenbalsem sinds kort, vind het heel fijn!
Voor shampoo, die koop ik bij mn kapper. Ze heet natuurlijk Chris en ze maakt zelf de shampoo bars. M’n vriend gebruikt de flessen van dr organic. Die vindt die heel fijn!

@Bubbles hm dat is dan lastig. Ik vind een product niet vegan als het bijenwas bevat, dus als je dat wel wilt moet je ben ik bang toch verder zoeken…

2 likes

Ohh ik ga zo gelijk die Petal in rosemary en mint halen, echt mn favoriete geuren.
Thanks!

1 like

deze zijn echt meega lekker

Hoe staan jullie eigenlijk tegenover vissen in een aquarium? Ik wil zo graag een huisdier maar ben allergisch voor alles met een vachtje. Visjes kan natuurlijk wel maar ik ben er nog niet over uit of ik dat zielig vind of niet. Natuurlijk zorg ik voor een groot aquarium met plantjes en speeltjes maar dan nog…

5 likes

Ik vind vissen lastig in de zin dat de behuizing vaak zo slecht is en veel te klein. Richtlijnen zijn vaak minimaal en ik zou nooit geld willen geven aan een winkel om aan de vraag en aanbod te voldoen, zeker als je ziet hoe ze te gehouden worden.

Maar misschien zijn er ook wel asiels voor vissen? En als je goede research doet en daar dan nog een schepje bovenop doet met meer planten/beschutting/ruimte die past bij de vissen?

1 like


Vegan feest bij de tk maxx! Vooral die koekjes zijn echt lekker. Ik had ook nog de beyond burger geprobeerd, maar vond hem eigenlijk tegenvallen. Ik vind de meesterburger (vivera geloof ik?) net zo lekker.

9 likes

Heeft iemand de beyond meat burger al bij een ah in amsterdam gespot (bij gelderlandplein toevallig)?

Nee wel bij de ah op Cornelis Troostplein! Bij de vega burgers.

2 likes

Ik gebruik altijd lipbalsem van hurraw, is heel fijn. Ze hebben ook één speciaal voor s nachts en daar worden je lippen echt zacht en ‘gevoed’ van.

1 like