Plantaardig/vegan eten

Wat lief dat je het vraagt!

Het ging goed :blush: Er kwam wel weer een grappig bedoelde ‘oh oh oh ze moeten ook altijd moeilijk doen hè, die veganisten’, maar ik heb me ingehouden en ben gewoon vriendelijk gebleven.

Nou moet ik zeggen dat ik toen ik hier vanmiddag mijn boosheid en chagrijnigheid aan het spuien was ook behoorlijk hangry was (in combinatie met ongesteld en een kutdag op mijn werk enzo). Dus ik heb even goed gegeten voor ik wegging en toen kon ik me ook weer prima gedragen.

4 likes

Ik dacht bij ekoplaza wel eens? In van die bakken aan de muur waar je zakjes kan vullen (dit is een wazige omschrijving sorry).

Weet iemand of er ook plantaardige barista melk in kleine verpakkingen is? Mijn moeder wil graag af van de koeienmelk in haar cappuchino maar ze krijgt geen liter pak barista melk op in een week.

Ugh en ik ben teleurgesteld want ik wilde een kleine flexible dagrugzak kopen die in mijn grote backpack past, en ik was al helemaal enthousiast over de Greenland collectie van Fjällräven want die is van gerecycled materiaal, maar die rugzakken hebben allemaal een leren logo, terwijl de andere (niet gerecyclede) rugzakken gewoon een stoffen logo hebben? Kwam op hun website ook per ongeluk op een pagina over jagen en de uitrusting daarvoor tegen dus misschien ga ik wel helemaal voor een ander merk haha.

In Duitsland hebben ze cupjes, net zoals gewone koffiemelk. Is ook via deze site te koop: https://www.veggiedeli.nl/webshop/dranken-en-room/leha-koffiemelk-cups-10-st-100ml

Edit: oh sorry lees nu dat het voor cappuccino is, dan schiet dit natuurlijk niet op :sweat_smile:

Edit 2: https://www.ah.nl/producten/product/wi188212/alpro-sojadrink-original iets minder handig want rietje geloof ik maar misschien een optie
https://www.ah.nl/producten/product/wi447639/ah-amandel-meeneem extra handig want hebben een dop

Edit 3: oh jemig, dit is natuurlijk geen specifieke baristamelk, ook daar las ik overheen :sweat_smile: Denk dat ik alweer weekend nodig heb, sorry!

3 likes

Misschien kan dit helemaal niet hoor, maar invriezen in kleinere porties?

1 like

Ja volgens mij wilde ze dat inderdaad gaan proberen maar heb nog niet gehoord of het werkte.

@Dazed Haha geeft niks, bedankt voor het meedenken! :slight_smile:

1 like

hehe

Ik denk dat dat idd de beste oplossing is. Mijn vriend prefereert altijd baristamelk maar ik vind het helemaal niet zoveel beter dan de normale melk, het is alleen veel duurder -_-

Ik heb de ervaring dat plantaardige melk echt veel langer goed blijft dan koemelk, bij mij wel twee weken ( kwam ik achter na een weekend weg, normaal maak ik een literpak in drie dagen op).

1 like

Ik neem altijd de goedkoopste die ik kan vinden! Heb er niet teveel verschil tussen kunnen vinden.

1 like

Zelfs het kruidvat heeft edelgistvlokken. En werken prima!

1 like

bij mij in de appie!
ik vond hellmann’s altijd de lekkerste mayo en miste deze enorm
maar nu niet meer! ik vind m lekker :smiley:

14 likes

(Niet mijn foto)

Ik heb deze getest (ze komen uit het veganschap van mijn Jumbo) en ik vind ze allebei lekker! De ‘ham’ ziet er uit als boterhamworst, dus ik had ook zo’n smaak verwacht (denk aan de boterhamworst van DVS), maar hij is wel echt anders, hij doet me denken aan hoe ik me de smaak van ham herinner. (Met de kanttekening dat het zo’n beetje 15 jaar geleden dat ik dit gegeten heb.)

1 like

Hoe is die salami? Ik probeer al tijden iets voor mn vriend te vinden maar hij vindt alles naar boterhamworst smaken ( “Het enige broodbeleg dat smeriger is dan boterhamworst is vegetarische boterhamworst”)

1 like

Ik vind hem lekker, maar ik geloof niet dat ik ooit in mijn leven echte salami gegeten heb dus ik heb geen idee of het daar naar smaakt :thinking: Het smaakt in ieder geval niet naar (vega) boterhamworst.

Jaaa deze is echt zo fijn! Wat goed dat je Appie 'm heeft!

1 like

Ik vind het dus echt wel een salamismaak hebben, alleen de structuur is wel vleesvervanger.
Maar tis echt mijn favo

De action heeft blikken kikkererwten met heel veel aquafaba. Ze zijn alleen heel kut open te maken maar dat kan ook aan mn blikopener liggen. Bonduelle heeft idd als selling point dat er heel weinig vocht in zit, ieder ander merk is veel beter!

2 likes

Ik ben zelf niet 100% vegan dus misschien niet de persoon om dit te zeggen haha maar ik vind het echt superleuk dat je zo veel vragen stelt en er zo enthousiast/begaan bent erover (is dit correct Nederlands?). Iedere veganistische stap is positief, nieuw en onzeker of niet

3 likes

Geen sorry zeggen! Lekker vragen blijven stellen. Er is altijd wel iemand die je tips kan geven. Dat maakt het makkelijker om veganistische keuzes te maken.

1 like

Jumbo en AH huismerk is prima! Die van Bonduelle hebben inderdaad geen vocht dus als je de aquafaba nodig hebt moet je die vermijden. :blush:

1 like