Misschien kan dit helemaal niet hoor, maar invriezen in kleinere porties?
Ja volgens mij wilde ze dat inderdaad gaan proberen maar heb nog niet gehoord of het werkte.
@Dazed Haha geeft niks, bedankt voor het meedenken!
hehe
Ik denk dat dat idd de beste oplossing is. Mijn vriend prefereert altijd baristamelk maar ik vind het helemaal niet zoveel beter dan de normale melk, het is alleen veel duurder -_-
Ik heb de ervaring dat plantaardige melk echt veel langer goed blijft dan koemelk, bij mij wel twee weken ( kwam ik achter na een weekend weg, normaal maak ik een literpak in drie dagen op).
Ik neem altijd de goedkoopste die ik kan vinden! Heb er niet teveel verschil tussen kunnen vinden.
Zelfs het kruidvat heeft edelgistvlokken. En werken prima!
bij mij in de appie!
ik vond hellmannâs altijd de lekkerste mayo en miste deze enorm
maar nu niet meer! ik vind m lekker
(Niet mijn foto)
Ik heb deze getest (ze komen uit het veganschap van mijn Jumbo) en ik vind ze allebei lekker! De âhamâ ziet er uit als boterhamworst, dus ik had ook zoân smaak verwacht (denk aan de boterhamworst van DVS), maar hij is wel echt anders, hij doet me denken aan hoe ik me de smaak van ham herinner. (Met de kanttekening dat het zoân beetje 15 jaar geleden dat ik dit gegeten heb.)
Hoe is die salami? Ik probeer al tijden iets voor mn vriend te vinden maar hij vindt alles naar boterhamworst smaken ( âHet enige broodbeleg dat smeriger is dan boterhamworst is vegetarische boterhamworstâ)
Ik vind hem lekker, maar ik geloof niet dat ik ooit in mijn leven echte salami gegeten heb dus ik heb geen idee of het daar naar smaakt Het smaakt in ieder geval niet naar (vega) boterhamworst.
Jaaa deze is echt zo fijn! Wat goed dat je Appie 'm heeft!
Ik vind het dus echt wel een salamismaak hebben, alleen de structuur is wel vleesvervanger.
Maar tis echt mijn favo
De action heeft blikken kikkererwten met heel veel aquafaba. Ze zijn alleen heel kut open te maken maar dat kan ook aan mn blikopener liggen. Bonduelle heeft idd als selling point dat er heel weinig vocht in zit, ieder ander merk is veel beter!
Ik ben zelf niet 100% vegan dus misschien niet de persoon om dit te zeggen haha maar ik vind het echt superleuk dat je zo veel vragen stelt en er zo enthousiast/begaan bent erover (is dit correct Nederlands?). Iedere veganistische stap is positief, nieuw en onzeker of niet
Geen sorry zeggen! Lekker vragen blijven stellen. Er is altijd wel iemand die je tips kan geven. Dat maakt het makkelijker om veganistische keuzes te maken.
Jumbo en AH huismerk is prima! Die van Bonduelle hebben inderdaad geen vocht dus als je de aquafaba nodig hebt moet je die vermijden.
Sinds de actie in Boxtel ben ik me echt meer gaan verdiepen in de hele vleesindustrie en ik wil heel graag plantaardig gaan eten. Ik vind het alleen best een dingetje denk ik? Ik eet sowieso al niet dagelijks vlees en lust geen melk/yoghurt/boter, dus dat is vrij makkelijk links te laten liggen. Maar ik vind het ontzettend lastig dat er in heel veel producten wel boter of ei verwerkt zit. Ik zat eerst te denken om dan gewoon alleen vegetarisch te gaan eten en dat is waarschijnlijk al wel goed voor het milieu, maar juist omdat ik al zo weinig vlees eet voelt het alsof het niet genoeg impact heeft? En als ik zie hoe het eraan toe gaat in die dairy farms wil ik ook gewoon geen kaas en zo meer eten.
Is er niet een app oid waarin je producten kan opzoeken om te kijken of het vegan is? Ik kan me voorstellen dat er dierlijke producten in eten/drinken zit waar je het eigenlijk helemaal niet bij verwacht en dat lijkt me soms heel lastig.
Ik ga straks even het topic rustig doorlezen hier, maar alle ruim 2800 berichten is natuurlijk een beetje teveel haha.
Wat goed
Je hebt in ieder geval de app âvegan additivesâ, daarin staan alle ingrediĂ«nten waarvan je niet direct doorhebt dat ze van een dier afkomstig zijn.
Verder heb je deze site:
Hierop staat per categorie producten een overzicht van alle plantaardige opties, met daarbij ook in welke supermarkten je het kunt vinden!
En je mag ons in dit topic natuurlijk ook bestoken met vragen
Het staat gewoon dikgedrukt op de achterkant⊠kost denk ik net zo veel tijd om te lezen als om te scannen.
De meest veelvoorkomende dingen die je niet meer wil eten even heeeel globaal:
Alle âzachteâ dingen uit de supermarkt: dingen zoals kant en klaar slaatjes (mayo en room) maar ook cake taart zachte broodjes (boter en ei) en snoepjes (gelatine) en chocola milka achtige dingen (melk, boter).
Je hoeft niet morgen vegan te gaan, veel van de vegans hier hebben tijden gedaan over de switch van vegetarisch naar vegan.
Verpakkingen lezen is idd onhandig, vooral de eerste maand als je niet weet waar je allemaal op moet zoeken. En situaties met anderen zijn in het begin ook vervelend omdat niet iedereen het snapt.
Maar mss is het een idee dat je start met geen dieren meer eten en de zuivel die je al minimaal at weg te laten? En dan daarna eieren of kaas en daarna ook verpakkingen lezen enzovoort.
Ook bij verpakkingen lezen kan je in eerste instantie alleen zoeken op melk ei en gelatine.
En dan kan je bij anderen aangeven dat je streeft naar een plantaardig dieet of bezig bent met die switch.
En wat supergoed van je dat je er interesse in toont! En kom vooral hier met vragen of moeilijkheden, ik had het zonder het vegan forum iig niet gered.