Sinds de actie in Boxtel ben ik me echt meer gaan verdiepen in de hele vleesindustrie en ik wil heel graag plantaardig gaan eten. Ik vind het alleen best een dingetje denk ik? Ik eet sowieso al niet dagelijks vlees en lust geen melk/yoghurt/boter, dus dat is vrij makkelijk links te laten liggen. Maar ik vind het ontzettend lastig dat er in heel veel producten wel boter of ei verwerkt zit. Ik zat eerst te denken om dan gewoon alleen vegetarisch te gaan eten en dat is waarschijnlijk al wel goed voor het milieu, maar juist omdat ik al zo weinig vlees eet voelt het alsof het niet genoeg impact heeft? En als ik zie hoe het eraan toe gaat in die dairy farms wil ik ook gewoon geen kaas en zo meer eten.
Is er niet een app oid waarin je producten kan opzoeken om te kijken of het vegan is? Ik kan me voorstellen dat er dierlijke producten in eten/drinken zit waar je het eigenlijk helemaal niet bij verwacht en dat lijkt me soms heel lastig.
Ik ga straks even het topic rustig doorlezen hier, maar alle ruim 2800 berichten is natuurlijk een beetje teveel haha.