Aah top dankjewel!
@RupiKaur nou het staat er gewoon op. Het is geen codetaal ofzo haha, er kan weinig verwarring over ontstaan of melk ei en boter van dieren komen.
Cacaoboter is wel plantaardig net als melkzuur, dus die zijn niet dikgedrukt.
Als het dikgedrukt is dan is het dus dierlijk.
Ben ik het niet helemaal mee eens, soms heb je aroma dat niet vegan is maar dan staat het niet aangegeven. Of er zit ergens vitamine D in dat ze uit wolvet hebben gehaald.
Maar dat zijn dingen waar je je altijd later nog druk om kan gaan maken @RupiKaur. In principe staan alle dierlijke ingrediĆ«nten behalve vlees, honing en vitamine D/vage aromaās dikgedrukt dus dat helpt wel met snel een verpakking scannen.
Ohja ja dat klopt. Misschien ben ik ook niet de perfecte persoon om het aan te vragen⦠ik koop meestal redelijk āpureā producten of waar gewoon op staat dat het vegan is.
Ik heb vegan docs (eindelijk ingelopen), vejaās (lopen heerlijk) sinds vorige week Womsh sneakers, die hebben ook een vegan lijn. Lopen super!
Ik bedoelde inderdaad wat @Briseis en @Dombo beamen, dat het misschien niet altijd zo duidelijk is⦠en dat blijkt dus ook. Dat melk/ei/boter van dieren komen snap ik zelf ook wel. Maar thanks voor de tip over het dikgedrukte, want dat scheelt een stuk al.
Er was laatst op mijn werk een workshop vegan bakken en de dame die de workshop gaf vindt de biologische kikkererwten of de kikkererwten van het merk Smaak het beste voor aquafaba!
Bij Esprit verkopen ze ook vegan schoenen, zoals deze:
Echt super cute en vaak in de aanbieding (ik hoop dat ze ze wel blijven verkopen, want ze zijn iets te vaak in de aanbieding )
De vegan spekjes (van de AH) zijn wat mij betreft een aanrader!
Omdat ik ze door stamppot andijvie ging even heb ik ze heel simpel in wat olie gebakken zonder er verder iets aan toe te voegen. Na een paar minuten worden ze goed bruin en bakken ze mooi droog.
Ze smaken zout en rokerig en ze zijn een beetje taai, maar op een goede manier. In mijn beleving zijn ze heel vlees-achtig, maar ik ben niet de beste persoon om dat te beoordelen, want het is heel erg lang geleden dat ik vlees gegeten heb.
Ik kocht ze trouwens in een Albert Heijn XL, met een heel grote vleesafdeling. Ze lagen naast de āgewoneā spekjes, maar ik kon ze niet direct vinden, dus ik liep een paar rondjes over die afdeling en schaamde me echt een beetje om tussen al dat vlees rond te lopen.
Nu we toch vegan reviews aan het plaatsen zijn: ik heb deze allebei onlangs geprobeerd:
Die van Alpro vind ik maar niks. De amandelsmaak is duidelijk aanwezig, maar komt heel kunstmatig over. Bovendien is hij behoorlijk zoet, hij doet me een beetje denken aan van die koffie (die je bijvoorbeeld bij Starbucks kunt kopen) met siroop erin, waar ik helemaal niet van houd.
Die van Starbucks vind ik heel lekker! Ook bij deze proef je de amandelen heel duidelijk, maar op een goede manier, helemaal niet nep. Deze is juist ook niet zo zoet (wel een beetje hoor, maar dat is ijskoffie volgens mij altijd) en dat is wat mij betreft ook een pluspunt.
Daaaaammmn ik moet hier echt naar op zoek. Waar hebben ze deze?
Mmm bij mij hebben ze deze niet, ik ga toch eens kijken bij de Ah xl denk ik.
Het ziet er belachelijk uit, dus nee, en ik zou het ook niet kopen
Ik geloof dat ik mijn bieten zelf wel in plakjes kan snijden
Ik zat ff te kijken naar maaltijdpakketten van de jumbo, naar de Indiase Tandoori in het bijzonder. Staat er bij de ingrediƫnten dat er melk-eiwit in de kokosmelk zit!? Wtf.
Ingrediƫnten
- Rode paprika
- courgette
- kokosmelk (kokos, water, melkeiwit, verdikkingsmiddel: E415)
Komt dit vaker voor?
Ik ben dat nog nooit tegengekomen en ik heb veel blikken gecheckt (voor emulgatoren) en was het dan echt wel tegengekomen
Ik geloof het ook eigenlijk niet? Ik ga een x kijken wat voor kokosmelk in dat pakket zit.
Lidl heeft lekkere filetlapjes voor de bbq en ik hoor positieve geluiden over de gemarineerde burgers en spiesjes van AH
Volgens mij had onlangs iemand van hier een hele vegan barbecue voorbereid en gepost wat ze allemaal gemaakt had. (Was het @Yzile?)
Ja ze zijn er ook met erwten en pompoen.
Ik sta er elke keer mee in mn handen want wil het proberen, maar iets houd me toch tegen