Ik heb de eerste dagen als officieel vegan echt goed door gebracht al zeg ik het zelf. Heb eigenlijk ook niet anders gegeten dan wat ik normaal at, ik dacht dat het veel lastiger zou zijn eerlijk gezegd. Enige wat ik verkeerd uit de supermarkt mee nam waren nootjes. Ik dacht nou pinda’s zal vast geen probleem zijn, keek ik thuis op de verpakking zit er eiwitpoeder in. Okeeeeee. Heb ze aan m’n huisgenootje gegeven die wel alles eet. Denk dat de echte uitdagingen komen als ik uiteten ga of op vakantie ben.
Ik heb trouwens wel een beetje een angst voor die vleesvervangers… maar veel is daar ook niet helemaal vegan van toch? Ik ben van mijn 10e tot 14e al eens vegetarisch geweest (we aten bijna elke dag AVG thuis…) en toen kreeg ik van die vleesvervangers van Valesz en zo, maar dat vond ik 9/10 keer zooooo goor. Ik moest het dan eten van m’n moeder omdat ik ook al geen zuivel lust en ze bang was dat ik niet genoeg binnen zou krijgen qua vitamines. Nu is er denk ik na 11 jaar wel veel verandert in de vega(n) industrie maar ik zie er zo tegen op die vieze smaken weer te moeten proeven. Kan iemand me geruststellen dat het echt verbeterd is?