Plantaardig/vegan eten

Het lijkt me wel heel goed als kinderen van jongs af aan al leren dat vlees / dierlijke producten niet de norm is / hoeft te zijn. Want de algemene kennis die mensen nu over voeding hebben is wel behoorlijk eenzijdig omdat het gebaseerd is op het standaard dieet van iemand die wel dierlijke producten eet.

Maar ik denk dat het dingen zijn die samengaan. Als er meer mensen plantaardig gaan eten wordt dit steeds normaler in onze maatschappij.

Maar alsnog blijf ik erbij dat je er zelf verantwoordelijk voor bent de juiste voedingsstoffen binnen te krijgen. De voedingswaarden staan bij ieder bewerkt product op de verpakking en het is bovendien tegenwoordig echt heel makkelijk om aan je informatie te komen.

2 likes

Ik zet het vuur altijd uit als ik ze in het water leg, en laat ze dan 3 minuutjes zo garen. Als je ze 3 min laat doorkoken worden ze bij mij idd ook te zacht.
Ben zelf echt wel fan van deze pasta, staat bijna wekelijks op het menu :sweat_smile:
Vind hem lekker, snel en makkelijk te combineren met verschillende sausjes omdat de rozemarijn idd niet overheerst.

1 like

Thanks voor de tip! Ik ga het morgen op deze manier proberen met de tweede helft.

Ik neem het gewoon maar een vriend van me vraagt bij de apotheek of ze het op een andere manier kunnen verpakken en dat doen ze dan ook.
Dus bv niet in zo’n gelatinehoesje stoppen maar pillen van maken

1 like

Ik vraag meestal om een alternatief. Veel medicatie bevat bijv. lactose en daar kan ik sowieso niet goed tegen en dan zoeken ze iets anders

:o serieus? Mind is blown. Dat wist ik helemaal niet. Ik ga nu naar mijn medicatie kijken want ik ben lactose intolerant en heb de laatste tijd weer veel last ervan, maar ik kon de oorzaak maar niet vinden

Vandaag voor het eerst een veganistische twist aan het avondeten gegeven. Viel goed in de smaak, heb het pas vermeld toen we klaar waren want anders ging m’n vader sowieso zeggen van “ahh maar die troep hoef ik niet hoor”

12 likes

Wat leuk! Wat heb je gemaakt?

Groentensoep, gewoon simpel sla en aardappeltjes en met een plantaardige kip krokant schnitzel.

4 likes

Oh maar die krokante kipschnitzel (van Vivera denk ik?) is ook wel echt heel lekker!

Dacht je vader dat het echte kip was?

Deze was geloof ik gewoon van Jumbo eigen merk, jumbo veggie ofzo? Maar mijn vader (en rest van 't gezin) dacht inderdaad gewoon dat het normale kip was haha

12 likes

Die krokante kip schnitzel van veggie chef doet het hier ook altijd heel goed bij de vleeseters.

1 like

Als ik zure room in een gerecht moet verwerken, gebruik ik altijd coconut cream en wat citroensap!

1 like

De Jumbo heeft kokosyoghurt in kleine bakjes die best wel zuur is vind ik! En anders doe ik vaak maar mild & creamy met wat citroen of limoen er door. Ik vind dit echt het moeilijkste aan vegan eten/koken, ik mis gewoon de zure room/karnemelk/zure yoghurt.

1 like

Die nieuwe bj is idd heel lekker!! Proeft bijna niet naar kokos, alleen het texturtje

4 likes

Bij de Appie! blue elephant. Ik geloof dat ze deze wel alleen bij de ah XL verkopen! httpss://www.ah.nl/producten/product/wi161713/blue-elephant-coconut-cream

1 like

Ik heb een yoghurtmaker en daar kun je het echt goed zuur mee krijgen. In theorie zou je ook je yoghurt van de supermarkt een nachtje op een warme plek kunnen leggen zodat het zuurder wordt maar dan moet je alles wel goed steriliseren anders gaan er andere dingen groeien.

Mijn alpro sojamelk is heel zuur geworden. Was de vieste koffie die ik ooit heb geproefd.
Was een nare ochtend

De vegan ijsjes van Lidl zijn goedgekeurd! Sterke Magnum vibes. Je hebt ze in naturel (dus kokos), chocola en naturel met pure chocola en amandelen. Heel lekker! En weinig calorieën. T waterijs met kokoswater is helaas niet vegan.

6 likes

Chocolade kokos ijs: ook mega lekker en super romig. Beter dan vegan magnums en normaal chocolade ijs. Heb echt spijt dat ik niet meer pakken heb meegenomen en dat ze tijdelijk zijn :cry:

7 likes