Plantaardig/vegan eten

Groentensoep, gewoon simpel sla en aardappeltjes en met een plantaardige kip krokant schnitzel.

4 likes

Oh maar die krokante kipschnitzel (van Vivera denk ik?) is ook wel echt heel lekker!

Dacht je vader dat het echte kip was?

Deze was geloof ik gewoon van Jumbo eigen merk, jumbo veggie ofzo? Maar mijn vader (en rest van 't gezin) dacht inderdaad gewoon dat het normale kip was haha

12 likes

Die krokante kip schnitzel van veggie chef doet het hier ook altijd heel goed bij de vleeseters.

1 like

Als ik zure room in een gerecht moet verwerken, gebruik ik altijd coconut cream en wat citroensap!

1 like

De Jumbo heeft kokosyoghurt in kleine bakjes die best wel zuur is vind ik! En anders doe ik vaak maar mild & creamy met wat citroen of limoen er door. Ik vind dit echt het moeilijkste aan vegan eten/koken, ik mis gewoon de zure room/karnemelk/zure yoghurt.

1 like

Die nieuwe bj is idd heel lekker!! Proeft bijna niet naar kokos, alleen het texturtje

4 likes

Bij de Appie! blue elephant. Ik geloof dat ze deze wel alleen bij de ah XL verkopen! httpss://www.ah.nl/producten/product/wi161713/blue-elephant-coconut-cream

1 like

Ik heb een yoghurtmaker en daar kun je het echt goed zuur mee krijgen. In theorie zou je ook je yoghurt van de supermarkt een nachtje op een warme plek kunnen leggen zodat het zuurder wordt maar dan moet je alles wel goed steriliseren anders gaan er andere dingen groeien.

Mijn alpro sojamelk is heel zuur geworden. Was de vieste koffie die ik ooit heb geproefd.
Was een nare ochtend

De vegan ijsjes van Lidl zijn goedgekeurd! Sterke Magnum vibes. Je hebt ze in naturel (dus kokos), chocola en naturel met pure chocola en amandelen. Heel lekker! En weinig calorieën. T waterijs met kokoswater is helaas niet vegan.

6 likes

Chocolade kokos ijs: ook mega lekker en super romig. Beter dan vegan magnums en normaal chocolade ijs. Heb echt spijt dat ik niet meer pakken heb meegenomen en dat ze tijdelijk zijn :cry:

7 likes

Ok ik ga morgen toch naar lidl voor de kokos versie, ze zijn te lekker en nu wil ik die ook

1 like

Misschien silken tofu gebruiken. Aanlengen met citroensap en laten ‘trekken’ voor een paar uur.

1 like

Echt zo leuk dat de Hema een stuk diervriendelijker bezig is! Die vegan appeltaart, vegan make up en nu doen ze overal het vegan logo op de nieuwe verzorgingsproducten https://fashionista.flair.be/beauty/hema-vegan-budgetproof-skincarelijn/
:heart_eyes: love it

11 likes

Ik denk dat het ook een slimme zet is van ze. Volgens mij loopt het al tijden niet zo heel goed met Hema en hiermee kunnen ze een flink opkomende doelgroep bedienen. Sowieso heel fijn als je snel iets in de winkel wil hebben ipv bij vegan webshops bestellen :slight_smile:
Je post herinnert me er trouwens aan dat ik nog steeds de vegan taart niet heb geprobeerd :frowning:

7 likes

Deze waren altijd al vegan geloof ik! Vind het trouwens wel een prima lijn, ik gebruik de multi defense creme dagelijks

1 like

Ow zou goed kunnen! Maar volgens mij hadden ze nooit een vegan logo er op staan, al kan ik me daar in vergissen! Ik koop nooit huidproducten van de Hema (ik heb een moeilijke huid :sweat_smile:) maar fijn dat ze voor jou werken!

@anon76889665 ECHT die taart kopen, ik vond um erg lekker! En super fijn dat je altijd taart kunt kopen en niet zelf hoeft te bakken.

2 likes

Ik ook! Moeilijke huid bedoel ik. Echt zo fijn dat ze een fijne vegan crème met spf hebben die geen 400eu kost

Oeh en je krijgt er geen puistjes van? Ik ben erg tevreden van de SPF van Jetske, maar die is erg duur :sweat_smile: