Plantaardig/vegan eten

Ik heb hem laatst gehad op een hotdogbroodje met rode kool, mayo, mosterd en gebakken uitjes, en hij was lekker.
Maar het is inderdaad een wat dunnere rookworst.

1 like


Ik kwam net deze tegen (in Duitsland). Heeft iemand deze al eens geprobeerd?

1 like

Ik vind alles van dat merk tegenvallen. Zou t niet meer kopen

1 like

Ja en ik vond ze echt heerlijk.
Snap de vergelijking met de rookworst wel (vind ze wel minder rokerig), maar knakworst vind ik ook op rookworst lijken dus dat maakt me niet zo uit.
Doordat ze dunner zijn knakken ze echt super goed.

8 likes

Oehh dat ziet er heel goed uit!

Dit klinkt lekker! Ga het binnenkort eens proberen.

1 like

@Rummi klopt dit was bij de coop in Arnhem(spijkerlaan).

1 like

afbeelding
Dit is zooooo goed. De smaak is een beetje als belegen kaas, maar dan veel zachter (je zou ook ‘flauwer’ kunnen zeggen maar ik ben toch heel enthousiast)

De structuur is koud prima (bijvoorbeeld over de pasta), maar smelt veel te goed. De structuur van sommige soorten kaas vind ik juist zo lekker (dat je het zo uit elkaar kunt trekken) en lijkt gewoon op te lossen. Ideaal voor een kazige saus denk ik. Ga het nog proberen over een ovenschotel.

5 likes

Zeker doen, is heerlijk. Gebruik het ook vaak over de lasagna! :heart:

1 like

Ik heb ze toevallig vanmiddag als lunch gemaakt. Ik vond het best wel stinken, dus had er eigenlijk weinig vertrouwen in, maar vond het best wel lekker. Zeker voor herhaling vatbaar. Vond ze persoonlijk niet echt op de rookworst lijken.

Vind alleen 3 stuks per verpakking een vervelend aantal haha.

1 like

Ja,dat doet de vegaslager wel vaker
 wth, voor hoeveel mensen denken ze dat zo’n verpakking is?

1 like
Angry vegan

Hebben jullie ook zo af en toe van die dagen dat je alleen maar de angry vegan uit kunt hangen? Ik heb sowieso mijn dag al niet, maar ik ben zo gefrustreerd hierover vandaag. Ik heb ook al vijf keer geprobeerd een reactie te typen in die discussie over dierenleed / dierenactivisten, maar volgens mij doe ik meer kwaad dan goed als ik nu ga zitten ranten hierover.

Het was zelfs zo erg dat toen ik vanmiddag les aan het geven was aan een groep tienjarige kinderen ik me in moest houden niet tegen hen te gaan bitchen toen ze een paar tekstregels hadden bedacht die over kaas gingen :redface:

En omg dan zag ik net in een ander topic weer een poll over eieren en dan ben ik zo geneigd om buitenproportioneel boos te gaan doen daarover.

7 likes

Ik had het gisteren en vandaag ook zo erg, was ook helemaal sip vooral op hoe kut de wereld is tegen dieren (en al het andere).
Ik ben vandaag naar ehv gegaan om de activisten die gister zijn opgepakt op te wachten en dat was wel prettig, ook om me in gelijke sferen te begeven. Voel me nu veel beter.
Maarja dat kan niet altijd (ben ook gewoon weggegaan op kantoor, moet maar eens bedenken wanneer ik die uren compenseer #zzp)

Wat fijn dat je weer wat beter voelt!

Ik moet vanavond nog een vergadering leiden en daarna een cursus geven. We vergaderen bij iemand thuis en ik zie het alweer gebeuren dat diegene dan wat lekkers heeft waar uiteraard dierlijke producten inzitten. Normaal weet ik me dan prima te gedragen hoor, maar ik moet echt op mijn handen gaan zitten straks denk ik.

En soms (nu) ben ik het zoo zat om altijd maar lief en aardig te blijven en mensen met zijden handschoentjes aan te pakken. Zo kut dat mensen je niet meer serieus nemen als je zo af en toe gewoon zegt waar het op staat. Ooohjaaa, het ongemak wat jij nu voelt omdat je op jouw bijdrage aan een verwerpelijk systeem gewezen wordt is natuurlijk veeel erger dan het miserabele leven van miljoenen dieren en het compleet verpesten van het klimaat hier op aarde :rolleyes:

5 likes

Ik heb hem nog (gesloten) in de koelkast maar is blijkbaar een maand over datum :frowning: zou dat nog kunnen?

Ik zou gewoon even ruiken.!En als het niet raar ruikt even een paar van die dingetjes proeven. Als het niet beschimmeld is kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat er echt iets mee mis kan gaan.

Mijn vriend vond het trouwens ‘absoluut niet naar kaas’ ruiken. Vroeg hem waar dan wel naar, zegt ie spaghetti met boter???

Van die biefstuck blijven je handen echt super lang stinken.
Oké dat ik bijna niet als kritiek op de biefstuk hebben. Kan natuurlijk ook gewoon bestek gebruiken hahahaha

4 likes

Hoe is het gegaan?

1 like

Wat lief dat je het vraagt!

Het ging goed :blush: Er kwam wel weer een grappig bedoelde ‘oh oh oh ze moeten ook altijd moeilijk doen hù, die veganisten’, maar ik heb me ingehouden en ben gewoon vriendelijk gebleven.

Nou moet ik zeggen dat ik toen ik hier vanmiddag mijn boosheid en chagrijnigheid aan het spuien was ook behoorlijk hangry was (in combinatie met ongesteld en een kutdag op mijn werk enzo). Dus ik heb even goed gegeten voor ik wegging en toen kon ik me ook weer prima gedragen.

4 likes

Ik dacht bij ekoplaza wel eens? In van die bakken aan de muur waar je zakjes kan vullen (dit is een wazige omschrijving sorry).