Plantaardig/vegan eten

Nee! Mijn huid is nog aan het kalmeren van een mislukte poging met nieuwe producten, maar deze crème zorgt niet voor extra drama en houdt m’n huis goed gehydrateerd. Ik had bijvoorbeeld ook mega schilferende huid na een allergische reactie maar dit helpt goed

1 like

Haha een vriend van mij sport veel en eet die vaak na zijn workout voor de gainz. Blijkbaar is vega kipschnitzel een ding in zijn kringen.

1 like

Hij is lekker! Voert 6 mensen voor 4,50 dus nog super goedkoop ook, vond ik. Doet zeker niet onder voor elke andere appelkruimel.
Wel zelf even poedersuiker op doen. Zit er niet op en dat ‘hoort’ wel.

2 likes

Van die kipstukjes bevatten ook meer eiwitten dan normale kipfilet blijkbaar!

3 likes

Oehh dit is echt goed om te weten, ga ik voortaan zeggen tegen al die mensen die met

‘‘Ja MaAr KrIjG jE wEl GeNoEg EiWiTtEn DaN’’

beginnen als je zegt dat je plantaardig eet.

16 likes

Ook een leuke: er zitten meer hormonen in bier en melk dan in soja. (Voor alle stoere boyz die wel bier en kwark eten maar geen soja want “TieeETTEenN”.)

9 likes

Ik kom zomaar even binnenvallen maar ik zoek een kleinigheidje voor een vriendin die vegan is. Normaal deed ik dan chocoladereep oid maar vegan is dat toch best lastig? Het liefst van de gewone super anders ekoplaza

De Tony reep met amandelen en zeezout is 1 van mijn favorieten.

1 like

Ekoplaza heeft volgens mij iChoc, dat merk is wel heel lekker vind ik!

Verder zijn de meeste ‘gewone’ pure chocoladerepen vegan.

1 like

Heeft er toevallig iemand tips voor een restaurant met plantaardige opties in Den Bosch?

In de supermarkt is de makkelijkste en super lekkere reep idd die van Tony (blauwe verpakking). Maar als je naar Ekoplaza kunt dan is de Vego reep echt GODDELIJK vind ik haha

2 likes

Ik heb een hele tijd geleden bij NomNom gegeten, is een soort tapasrestaurant met vegan opties. Ik was met niet-vegans en kreeg vaak een vegan versie van wat zij hadden maar ook wel een paar keer niets terwijl zij wel eten kregen. Hadden wel gereserveerd en aangegeven dat ik veganist was. Volgens mij zijn er niet zo heel veel opties in Den Bosch dus dit was toen best prima maar niet fantastisch.

1 like

Maar die is niet standaard vegan toch? Wel mega lekker! (ik had gewoon een vega menu)

Oh wat chill, dan moet ik maar eens terug om daar vegan te eten. Goh wat jammer

1 like

Ah heeft er iemand ook tips voor eten in Gent? Hoeft niet 100% vega te zijn maar goede vega(n) opties zijn al heel fijn!

@sjern was er laatst!
Ze hebben ook een vega all you can eat vlgs mij… Maar die was in 't weekend niet open vorig jaar

Als je wat meer geld te besteden hebt: Publiek! Ik heb daar ooit als vegetariër gegeten en mijn man was als vleeseter jaloers op mijn gangen. Weet niet of ze ook vegan doen, maar vega was wel zo makkelijk dat ik denk dat dat ook kan.

Beo
Plus+
Barbiet
O’yo
V-Box (wel buiten het centrum)
Boon
Komkommertijd
Royal India
Lokaal
en de meeste koffiebars hebben wel een veganistisch taartje/plantaardige melkoptie.

V-box was idd echt heerlijke fast-food, was daar zo blij mee.
Wel niet makkelijk om te komen :frowning:

1 like

Je kan toch ook bij binnenkomst zeggen: “Ik weet dat jullie altijd een amuse van het huis hebben, want kom hier graag en vaker! Daarom dacht ik dit keer, ik geef alvast aan dat ik veganistisch eet. Dan weten jullie dat maar en verspillen we geen voedsel!”

9 likes