@nieuwsbrief Le Botaniste is echt een aanrader! Kun je zelf je eten samenstellen ook.
Je kan het op toastjes doen. Het lijkt een beetje op tonijnsalade. Qua structuur dan, niet qua smaak. Je kan het op een wrap doen en dan bakken in de pan, zoals een quesadilla, en in punten snijden.
Weet iemand waar je deze kan kopen? Niet elke jumbo heeft het namelijk… Ook ergens in Drenthe/Groningen?
Als ik jou was zou ik het bij het reserveren al aangeven! Dan weet de keuken het van tevoren en hebben ze het al klaar staan. Mijn vriend werkt als kok en hij en zijn collega’s vinden dit altijd het makkelijkste. Dan kunnen ze eventueel ook nog iets extra’s inkopen als dat nodig is!
Ik kan hem ook in geen een jumbo in mijn buurt vinden. Echt jammer!
De Jumbo Food Market bij Euroborg heeft deze denk ik wel
Ga ik proberen! Dankjewel
Nul73! Heeft volgens mij meer vegan opties dan vega
omg kan deze ff komen:
die andere is ook al zo heerlijk.
eindelijk vegan dingen die écht lekker zijn
Ik wil dit ook, bij voorbaat dank B&J’s Nederland.
Laten we het gaan importeren
Ik was dit weekend voor het eerst in tijden in NL ook en dacht hetzelfde hahaha
Weet iemand heel misschien of er ergens vegan macarons te krijgen zijn in Parijs? Ik heb ze vorige keer niet kunnen vinden en Google helpt ook niet echt. Misschien zijn ze helemaal niet lekker maar ik wil ze gewoon een keer proeven haha.
Dit was hem geworden inderdaad
Ik was met mijn siblings plus aanhang en op één na hebben zij een hekel aan ‘‘vegan hippierestaurants’’ en willen ze gewoon een stuk vlees als ze uiteten gaan. Het fijne was dat dit restaurant voor hen heel normaal (en dus geschikt) was - ze hebben allemaal hun stukje vlees gehad - maar dat er tegelijkertijd ook een heleboel veganistische opties waren, wat ik dan weer alleen uit de vegan hippierestaurants ken. Dus we waren allemaal blij!
Ik heb er ook heel lekker gegeten!
En ook erg prettig dat er in dit restaurant heel normaal werd gedaan over veganistisch eten. Alle smeersels bij het broodplankje vooraf en alle andere dingen die je ergens bijkreeg waren bijvoorbeeld standaard plantaardig. Het scheelt echt dat je niet vijf keer op een avond hoeft te vragen wat waar precies inzit. Als dat wel het geval is wordt dat (en vooral ook het commentaar daarop) al snel het onderwerp van het gesprek.
@Leilouka en @Willem Dankjewel voor jullie tips ook nog. Zaher klinkt inderdaad geweldig, daar ga ik zeker nog eens naartoe!
Ik ga de 22e naar een vegan potluck picknick, hebben jullie ideeën voor een hapje wat ik kan maken?
Vegan empanadas?
Oh lekker, ik heb dat nog nooit gegeten. Leuke tip, thanks!
Ik heb vorige week deze brownies gemaakt: https://chocolatecoveredkatie.com/2012/09/06/no-flour-black-bean-brownies/ ik was heel sceptisch over de smaak (ik bedoel: bonen in een brownie?), maar ze zijn écht lekker! Ik heb ze vooral gemaakt omdat ze relatief gezond zijn, maar blijkbaar zijn ze ook vegan (als je geen honing gebruikt). Dus dacht, deel ‘m hier even Ik heb ze ik cupcake-vormpjes gemaakt, waardoor ik ze makkelijk mee kon nemen trouwens.
Bij de Jumbo hebben ze een veganistische kant-en-klaarmaaltijd. Nou heb ik volgens mij nog nooit in mijn leven een magnetronmaaltijd gegeten en heb ik hem dus ook niet meegenomen (goed verhaal dit). Maar ik wilde het wel even delen hier want ik word er altijd erg blij van als ik nieuwe plantaardige producten tegenkom in de supermarkt.
Hebben jullie suggesties voor neutrale yoghurt / nepzuivel om tzatziki mee te maken? De laatste keer gebruikte de ongezoete sojayoghurt van Alpro, maar ik vond de nasmaak van soja een beetje storend.