Plantaardig/vegan eten

Dit weekend ga ik naar het Slachthuis in Leiden. Je zou het niet verwachten door de naam, maar alles op kaart is vegan! Ze hebben daar onder andere de Beyond Burger en allemaal taartjes en cupcakes. Ben super benieuwd :hugs:

8 likes

Haha huh ik woon daar maar heb er nog nooit van gehoord, is het nieuw?

Volgens mij is het begin dit jaar geopend. Ik kwam het toevallig tegen in Happy Cow.

1 like

Jaaaa dat is nieuw in Leiden, bij de oude Meelfabriek toch? Wil daar echt een keer heen! Laat je weten hoe het is?

Ja klopt! Ik zal laten wat ik + mijn niet-vegan tafelgangers er van vonden :blush:

1 like

Ik gebruik die ook, maar meng het met een beetje (vegan) mayo, citroen, zout en een schepje suiker. Daarmee krijg je echt die lekkere fris yoghurtsmaak. Naja vind ik he hahaha.

1 like

Oh een beetje mayo erdoorheen doen vind ik wel een goed idee!

Wat is ook alweer dat ene product dat bedoeld is als een andere witte kaas maar jullie gebruiken als feta ofzo? Wil dat door m’n salade mieteren maar ben de naam vergeten

Hahaha violife? Maar die is bedoeld als feta. Mensen vinden het naar geitenkaas smaken.

Haha violife idd, ik vond 'm wel naar feta smaken!

Oké violife dus haha. Even kijken bij de plus vanmiddag :nerd_face: bedankt voor de snelle reacties.
Dit topic is een beetje dood.
Wie heeft er nog een goeie boooost

Ja die violife feta is echt chill. Vind t meer feta dan geitenkaas.

Iemand een tip voor een recept met doperwtjes? Ik weet het niet zo goed maar er ligt me al een tijdje een gigantische zak in de weg in de vriezer haha.

Pasta met sojaroom, citroenrasp, veel knoflook en doperwtjes! Heel lekker en fris met deze temperaturen

10 likes

Ik ga er echt heel lekker op dat ik uitgerekend van jou een reactie krijg op een vraag over erwten.

29 likes

Ik hou helemaal niet zo van pasta maar vind dit heel lekker. Meestal met een vervanger voor de zuivelspread maar kan ook prima zonder denk ik. En ik maak ook maak ook vaak een spread voor op brood: erwtjes even in heet water en daarna staafmixeren met wat tahin en citroensap.

1 like

Violife idd, maar ik vind zelf feto (gerfementeerde tofu dacht ik?) ook heel lekker!

Haha ik had hier niet eens over nagedacht :joy:

1 like

Citroenrisotto met erwtjes en asperges.
Asperges roosteren in de oven. Risotto maken zoals gebruikelijk: ui en look aanbakken in olijfolie, rijst erbij, blussen met witte wijn en laten sudderen in bouillon. Paar minuten voor het einde erwtjes erbij, geraspte citroenschil en edelgist. De asperges, wat citroensap en gemalen peper erbij en klaar :grinning:

3 likes

In een Ottolenghikookboek ook nog dit recept gevonden, nog niet gemaakt maar ziet er wel goed uit :slight_smile:

2 likes