Haha wauw super sad. Er werd ook echt niet om een mening gevraagd ofzo .
Haha zo sneu om regels te maken voor vegans terwijl ze het zelf (waarschijnlijk?) niet eens zijn?
En dan zeuren die omnis de hele tijd dat die vegans alles opdringen en zeggen dat ze dit of dat moeten doen.
Als iets me pissig maakt is dat het wel. Zelf geen fuck bijdragen, maar mensen die in vele opzichten beter bezig zijn bekritiseren. Wat is dat voor kromme wereld? En dat zijn dan ook van die mensen die dan gaan vragen of je wel genoeg eiwitten en vitaminen binnen krijgt enzo.
Sorry, kan blijven doorratelen hierover vind dat zo frustrerend.
Haha mooie term, kende ik nog niet
Dit artikel is heel interessant en gaat over dit soort reacties op veganisme: https://brendadegroot.com/cognitieve-dissonantie-en-veganisme/
Superirritant natuurlijk, zulke reacties, maar het helpt mij wel om te begrijpen waar ze vandaan komen.
Ik vind dit artikel heel fijn geschreven! Ik ben een half jaar geleden vegetariĂ«r geworden en herken mân omgeving hier heel erg in wbt vlees eten, maar ook mezelf wat betreft overige dierlijke producten⊠goed om over na te denken
Ja vind ik ook! Mooi dat het jou aan het denken zet. Er staan wel vrij heftige standpunten in en ik denk dat niet iedereen dat kan waarderen.
Looks good!!! Ik ben jaloers ^^
Heb hier vaker over gelezen en ik begrijp hoe die reacties ontstaan, maar mensen die mij gaan bekritiseren (en vaak daarbij dan ook roepen hoe irritant veganisten zijn) zijn echt op het verkeerde adres bij mij
Heb trouwens van die Garden Gourmet Incredible Burgers balletjes gemaakt voor bij de nasi. Prima te eten. Mag die burgers gratis proberen van The Insiders, superchill.
Haha ja dat snap ik. Mijn âfavorietâ zijn van die mensen die extra smakken/genieten van hun stukje vlees als jij bij ze in de buurt bent. Of nog wat extra nemen in jouw plaats. :")
Ik ben dus nu een maand of 2 vegetariĂ«r en het voelt zĂł fijn! Ik werk zoveel meer groentes naar binnen. Ik eet dus nog wel zuivel, af en toe vis (âmoestâ van de diĂ«tist) en eieren. En ik had er al ân slecht gevoel bij dat dit het ook niet kon zijn. Nu keek ik gister What the Health op Netflix en ik denk dat ik er klaar voor ben om plant based te gaan eten. Vooral met mijn PCOS en insulineresistentie lijkt het me 1000 keer beter. En dat dierenleed natuurlijk!! Maar ik heb mijn God geen idee hoe te beginnen. Ik Google verwoed op weekmenu veganistisch plant based, maar ik zoek âgewoonâ een makkelijke start. Wat moet ik kopen zodat het me op mân werk ook lukt en allemaal zo comfortabel en makkelijk mogelijk. :â)
Heeft iemand hier tips voor?
Ik zie, net als toen ik vegetarisch ging, echt op tegen de reacties. Mensen zijn echt kut. Zijn er communities of een beweging waar ik me in kan mengen waar ik gelijkgestemden vind? Ik voel me onwijs eenzaam in deze âreisâ naar beter.
Wat supergoed van je! Je kan je aanmelden voor een vegan challenge, dan krijg je iedere dag een menu en een info mail (hielp mij heel erg om het vol te houden, die info).
Verder kan je zuivel vervangen door sojamelk en soja yoghurt (of een andere plantaardige variant). Ik maak daar ook alles mee en niemand merkt het verschil.
Mayonaise is er ook vegan, 4 soorten zelfs maar remia mayo lijn is het goedkoopste.
De smaak van vis kan je nabootsen met nori vellen en bij eieren is om eerlijk te zijn de beste tip voor nu om het even helemaal weg te laten (zelfde voor kaas, hoogstens tosti of gesmolten kaas van violife bv). Je lichaam heeft even nodig om die smaken te vergeten en daarna is de plantaardige variant ook prima!
Ik heb de eerste maand veel vleesvervangers gegeten, eet nu ook vaak rijst, curry, wok met noten.
Maar ik heb eerst mân gewone weekmenu aangepast dat die vegan was ipv dat ik iets compleet anders ben gaan eten.
Mss kan je in een spoiler wat dingen gooien die je nu eet op een dag of met avondeten die dierlijk zijn? Dan kunnen wij bedenken hoe je het kan vervangen.
Wat lief! Ga ik vanavond proberen te doen!
Goed bezig en welkom!! Idd, voor PCOS is een plantaardig dieet absoluut een goed idee.
Toen ik begon met vegan eten ben ik gewoon eerst 1 op 1 dingen gaan vervangen. Melk, boter etc. Kaas en eieren heb ik net als @Kusjessoldaat links laten liggen omdat ik het verschil in smaak toch nog te groot vond en het telkens voelde of ik iets miste. Na een tijdje ben ik zelf begonnen met kaasjes maken omdat ik de bestaande ook niet lekker vond maar inmiddels ben ik al zo lang afgekickt dat Violife ( te koop bij sommige AHâs) en Bedda ( bij Deen) prima te gebruiken is. Voor mozzarella en pizza heb ik een eigen recept dat door een aantal forummers ook wordt gebruikt.
In het begin is het vooral heel veel etiketten lezen want ze sneaken overal melkpoeder, ei en gelatine in. Ik heb deze week voor het eerst mn boodschappen bij Jumbo besteld en ik kwam erachter dat die gewoon een vegan filter hebben voor hun site dus dan hoef je het niet eens zelf te checken!
Voor steun en advies kan een facebookgroep wel heel prettig zijn, of natuurlijk hier op het forum. Ik heb hier op het forum een veganize topic waar je ook specifiek kunt vragen hoe je iets vegan maakt en dan schrijf ik een receptje voor je.
Ik zag laatst in iemands insta stories Vegan babi pangang en nu wil ik dit ook (duh). Weet iemand waar ik dit vind of een relatief makkelijk recept om het te maken?
Ik zag dit ook!!
En ik weet niet meer bij wie maar ik denk dat de oude plek in Rotterdam het iig heeft
Die vega babipangang is vet lekker. Heb ook laatst de char siu erbij genomen en mn vriend verrast met zoân lekker ouderwetse âafhaalâ Chinees. Had het ook in van die bakjes geserveerd
Maak jij dingen? dan ben je echt een van mân meest favoriete instagrammers! En bedankt voor de tip, ik heb die vega layered meat wel eens gehad maar alleen als stir-fry. Heb jij het gefrituurd ooid?