https://amazingoriental.com/product/mong-lee-shang-frozen-vegetarian-mini-sausages/ Deze vind ik trouwens heel lekker in stukjes in deze ramen.
https://amazingoriental.com/product/nong-shim-soon-veggie-ramyun/
https://amazingoriental.com/product/mong-lee-shang-frozen-vegetarian-mini-sausages/ Deze vind ik trouwens heel lekker in stukjes in deze ramen.
https://amazingoriental.com/product/nong-shim-soon-veggie-ramyun/
Maak je vaker dingen? Zo ja, mag ik je dan volgen op insta?
Zou ik je ook mogen volgen?
Kom bij de facebookgroep Positivegan! Daar zijn altijd veel ‘beginners’ en ook ‘flexi-plant-based-eters’ en iedereen is heel behulpzaam.
Meh, ik doe de boodschappen sinds een tijdje helemaal vegan maar denk dat ik toch niet goed tegen soja kan. Heb sojayoghurt echt een kans gegeven maar heb nog nooit zo veel op de wc gezeten, en zodra ik er mee stopte was het met anderhalve dag weer oké. Ik ben nu weer tijdelijk terug op gewone yoghurt omdat ik er niet helemaal uitkom. Heb ook een tijdje overnight oats gedaan met amandelmelk maar ik vergeet het de helft van de tijd en mis toch iets frissers in de ochtend. Brood krijg ik niet weg en uitgebreidere dingen heb ik vaak geen tijd voor. M’n budget is vrij klein dus kokosyoghurt heb ik helaas geen geld voor. Heeft iemand nog een tip voor een ander, betaalbaar alternatief voor yoghurt?
Niet echt yoghurt achtig, maar ik maak vaak chia pudding voor ontbijt. Super makkelijk de avond van te voren te maken. Extra lekker vind ik is bv bevroren rood fruit/bessen blenden, beetje water of amandel melk erbij, chia zaad toevoegen. In een kommetje met een schoteltje erop in de koelkast. En dan heb je de volgende ochtend lekkere fris en super gezond ontbijt. Ik doe er meestal nog wat fruit en granola of zo bij.
Oh en je zou ook nog kokosyoghurt zelf kunnen maken, maar dat kost dan wel weer wat meer tijd.
Oh dat klinkt ook wel lekker ja! Vond chia pudding nooit zo aantrekkelijk klinken maar met geblend fruit erdoor lijkt het me wel wat. Zelf kokosyoghurt maken klinkt interessant, ga ik me eens over inlezen! Dankjewel
Ja ik vind saaie chia pudding ook nooit zo boeiend. Deze twee receptjes gebruik ik vaak voor chia pudding (kan natuurlijk met alle soorten bevroren fruit)
Kokosyoghurt maken is super simpel, maar kost wel tijd (wachten enzo)
Ik gebruik daarvoor vaak dit recept
Oh dat klinkt vet lekker ja! Ben inmiddels al helemaal enthousiast over zelf yoghurt maken haha, denk dat ik het deze week ga proberen. Ik las dat je ook gekochte kokosyoghurt als starter kan gebruiken in plaats van probiotica, heb jij daar ervaring mee? Lijkt me wel fijn want goedkoper en dan kan je natuurlijk steeds je vorige yoghurt gebruiken voor je volgende.
Edit: en welke kokosmelk gebruik jij?
Nee nog nooit op die manier yoghurt gemaakt. Is denk ik eigenlijk wel slimmer, en voordeliger. Moet ik ook maar eens gaan proberen. Volgens mij weet @anon76889665 daar wel meer vanaf.
Ik gebruik eigenlijk altijd verschillende soorten kokosmelk, hangt er vanaf in welke winkel ik 't koop. Gewoon uit blik, wel normale, en niet light in ieder geval!
Ik denk eigenlijk dat dat wel moet lukken, misschien wat minder dan die van oatly. Ik heb nu havermelk van de DM (Duitsland) en die schuimt ook gewoon
Ik heb ervaring met yoghurt maken van havermelk en sojamelk, ben toen ook gewoon begonnen met een pak sojayoghurt en heb daarna steeds mijn zelfgemaakte yoghurt als starter gebruikt. Dus ik denk dat dat bij kokos ook wel moet werken!
Top, thanks! Ga ik dat proberen denk ik. Hoe smaakt haveryoghurt ten opzichte van soja- en koemelk yoghurt? Ben het nog nooit in een winkel tegengekomen dus had me niet bedacht dat dat ook nog kon!
Ik heb een tijdje zelf yoghurt gemaakt en dat kan prima met kokosmelk. Het is ook makkelijk om een dikke yoghurt te maken door het dikke gedeelte van een blik kokosmelk te gebruiken
Nice! Ik kwam net ook een recept tegen waar een blok santen+water gebruikt werd, als dat werkt kan je natuurlijk de dikte makkelijk bepalen door meer/minder water toe te voegen, lijkt me ook wel leuk om te proberen.
Ja dat werkt ook prima!
Als je in (de buurt van) Utrecht woont, dan is Soy ook echt een aanrader. Het is een afhaalchinees waarbij ze alleen vegetarische/vegan gerechten serveren.
In mijn ervaring zijn soja en haver het makkelijkst om op te schuimen, maakt niet uit van welk merk!
In bepaalde landen kun je van Oatly haveryoghurt kopen, dat vond ik ook heel lekker dus zelfgemaakt is dat vast ook! Ik hou niet zo van dit zoetige van soja, dit is wat neutraler, al is het ook niet zo zurig als koemelkyoghurt.
Lidl heeft redelijk goedkope kokosyoghurt ook! 2 bakjes voor like 1eu oid?