Oh dat klinkt ook wel lekker ja! Vond chia pudding nooit zo aantrekkelijk klinken maar met geblend fruit erdoor lijkt het me wel wat. Zelf kokosyoghurt maken klinkt interessant, ga ik me eens over inlezen! Dankjewel
Ja ik vind saaie chia pudding ook nooit zo boeiend. Deze twee receptjes gebruik ik vaak voor chia pudding (kan natuurlijk met alle soorten bevroren fruit)
Uit het kookboek van Delicously Ella.
Kokosyoghurt maken is super simpel, maar kost wel tijd (wachten enzo)
Ik gebruik daarvoor vaak dit recept
Oh dat klinkt vet lekker ja! Ben inmiddels al helemaal enthousiast over zelf yoghurt maken haha, denk dat ik het deze week ga proberen. Ik las dat je ook gekochte kokosyoghurt als starter kan gebruiken in plaats van probiotica, heb jij daar ervaring mee? Lijkt me wel fijn want goedkoper en dan kan je natuurlijk steeds je vorige yoghurt gebruiken voor je volgende.
Edit: en welke kokosmelk gebruik jij?
Nee nog nooit op die manier yoghurt gemaakt. Is denk ik eigenlijk wel slimmer, en voordeliger. Moet ik ook maar eens gaan proberen. Volgens mij weet @anon76889665 daar wel meer vanaf.
Ik gebruik eigenlijk altijd verschillende soorten kokosmelk, hangt er vanaf in welke winkel ik 't koop. Gewoon uit blik, wel normale, en niet light in ieder geval!
Ik denk eigenlijk dat dat wel moet lukken, misschien wat minder dan die van oatly. Ik heb nu havermelk van de DM (Duitsland) en die schuimt ook gewoon
Ik heb ervaring met yoghurt maken van havermelk en sojamelk, ben toen ook gewoon begonnen met een pak sojayoghurt en heb daarna steeds mijn zelfgemaakte yoghurt als starter gebruikt. Dus ik denk dat dat bij kokos ook wel moet werken!
Top, thanks! Ga ik dat proberen denk ik. Hoe smaakt haveryoghurt ten opzichte van soja- en koemelk yoghurt? Ben het nog nooit in een winkel tegengekomen dus had me niet bedacht dat dat ook nog kon!
Ik heb een tijdje zelf yoghurt gemaakt en dat kan prima met kokosmelk. Het is ook makkelijk om een dikke yoghurt te maken door het dikke gedeelte van een blik kokosmelk te gebruiken
Nice! Ik kwam net ook een recept tegen waar een blok santen+water gebruikt werd, als dat werkt kan je natuurlijk de dikte makkelijk bepalen door meer/minder water toe te voegen, lijkt me ook wel leuk om te proberen.
Ja dat werkt ook prima!
Als je in (de buurt van) Utrecht woont, dan is Soy ook echt een aanrader. Het is een afhaalchinees waarbij ze alleen vegetarische/vegan gerechten serveren.
In mijn ervaring zijn soja en haver het makkelijkst om op te schuimen, maakt niet uit van welk merk!
In bepaalde landen kun je van Oatly haveryoghurt kopen, dat vond ik ook heel lekker dus zelfgemaakt is dat vast ook! Ik hou niet zo van dit zoetige van soja, dit is wat neutraler, al is het ook niet zo zurig als koemelkyoghurt.
Lidl heeft redelijk goedkope kokosyoghurt ook! 2 bakjes voor like 1eu oid?
@Chuckie oh dat klinkt wel goed! Als het kokos-gebeuren lukt ga ik dat ook eens proberen
@Kurisu wow superchill! Ik kom eigenlijk nooit bij de Lidl want die zit voor mij net iets verder dan andere winkels maar dan ga ik toch maar eens de moeite doen om wat verder te gaan
Ik heb morgen een potluck en ga alleen plantaardige dingen meenemen; chocolade kokos fudge, van die wraphapjes die op het forum laatst haat kregen met hummus, spinazie, rode kool en wortel, en mini âfrikandelbroodjesâ maar dan met falafel erin. En verder nog crackers met hummus en muhamarra. Ik hoop echt dat het in de smaak valt
Misschien is het ook een idee om op youtube eens te zoeken op âvegan what I eat in a day/weekâ? Daar is vast veel te vinden waar misschien inspiratie uit te halen is en dat kan ook vrij laagdrempelig.
Vinden mensen het hier leuk om af en toe een weekmenu te delen? Ik weet dat daar een topic voor is, maar ik merk dat ik toch altijd een beetje verdrietig wordt van alle vleesdiĂ«ten die daar tussenstaan. Misschien stel ik me aan hoor, maar voor als meer mensen dit hebbenâŠ
Mijn afgelopen week:
Ma: couscous met gegrilde groente en falafel
Di: aardappeltjes, broccoli en zeesticks
Woe: courgettesoep met geroosterd broodje
Do: pasta aglio olio en salade
Vrij: nachoâs met bonen en guacamole
Za: curry met kokosmelk, bimi, kikkererwten
Zo: friet met een vegan burger van de appie en mayolijn
Leuk! Ik plan geen weekmenuâs maar doe aan het begin van de week meestal voor 4/5 dagen boodschappen. Ik zit de komende twee weken op een vrij krap budget dus het is niet heel inspirerend allemaal maar zal 'm toch delen
Di: Fusili met spinazie, cherrytomaatjes en sojaroom (ik kan niet zo lekker tegen soja maar de gewone Alpro cuisine is zoveel fijner dan de rijst-variant )
Wo: Zelfgemaakte refried beans met chipotle pepers in adobosaus, met knapperig gebakken tortillaâs en salsa verde
Do: Lasagne bolognese, met tomatensaus met rulstukjes, vegan bechamelsaus, en een broodje erbij
Vr: Wraps met pikante hummus, zelfgemaakte falafel en rauwkost
Za: Buiten de deur
Zo: Rode curry met boontjes en erwtjes, witte rijst en zelfgemaakte naan
Ja die kijk ik ook weleens (geen vegan hier, maar ik probeer het wel steeds meer te doen)
@Kaarsgeur
Vind deze (kanalen) altijd fijn om te kijken: