Plantaardig/vegan eten

@Chuckie oh dat klinkt wel goed! Als het kokos-gebeuren lukt ga ik dat ook eens proberen :grin:

@Kurisu wow superchill! Ik kom eigenlijk nooit bij de Lidl want die zit voor mij net iets verder dan andere winkels maar dan ga ik toch maar eens de moeite doen om wat verder te gaan

1 like

Ik heb morgen een potluck en ga alleen plantaardige dingen meenemen; chocolade kokos fudge, van die wraphapjes die op het forum laatst haat kregen met hummus, spinazie, rode kool en wortel, en mini ‘frikandelbroodjes’ maar dan met falafel erin. En verder nog crackers met hummus en muhamarra. Ik hoop echt dat het in de smaak valt :smile:

13 likes

Misschien is het ook een idee om op youtube eens te zoeken op “vegan what I eat in a day/week”? Daar is vast veel te vinden waar misschien inspiratie uit te halen is en dat kan ook vrij laagdrempelig.

Vinden mensen het hier leuk om af en toe een weekmenu te delen? Ik weet dat daar een topic voor is, maar ik merk dat ik toch altijd een beetje verdrietig wordt van alle vleesdiëten die daar tussenstaan. Misschien stel ik me aan hoor, maar voor als meer mensen dit hebben

Mijn afgelopen week:

Ma: couscous met gegrilde groente en falafel
Di: aardappeltjes, broccoli en zeesticks
Woe: courgettesoep met geroosterd broodje
Do: pasta aglio olio en salade
Vrij: nacho’s met bonen en guacamole
Za: curry met kokosmelk, bimi, kikkererwten
Zo: friet met een vegan burger van de appie en mayolijn

20 likes

Leuk! Ik plan geen weekmenu’s maar doe aan het begin van de week meestal voor 4/5 dagen boodschappen. Ik zit de komende twee weken op een vrij krap budget dus het is niet heel inspirerend allemaal maar zal 'm toch delen

Di: Fusili met spinazie, cherrytomaatjes en sojaroom (ik kan niet zo lekker tegen soja maar de gewone Alpro cuisine is zoveel fijner dan de rijst-variant :frowning: )
Wo: Zelfgemaakte refried beans met chipotle pepers in adobosaus, met knapperig gebakken tortilla’s en salsa verde
Do: Lasagne bolognese, met tomatensaus met rulstukjes, vegan bechamelsaus, en een broodje erbij
Vr: Wraps met pikante hummus, zelfgemaakte falafel en rauwkost
Za: Buiten de deur
Zo: Rode curry met boontjes en erwtjes, witte rijst en zelfgemaakte naan

7 likes

Ja die kijk ik ook weleens (geen vegan hier, maar ik probeer het wel steeds meer te doen)
@Kaarsgeur
Vind deze (kanalen) altijd fijn om te kijken:

2 likes

Twee vrienden van me hebben pas een etentje gehost, met als voorgerecht hele lekkere vegan salade “nicoise” en oprecht de beste linzenburgers die ik ooit heb gegeten. Ze hebben de recepten net doorgestuurd en ik wou ze jullie niet onthouden. Saladerecept is dus al vegan, bij de linzenburgers wordt Griekse yoghurt gebruikt maar dat is uiteraard makkelijk te swappen met een plantaardige yoghurt.

9 likes

En kom ik nog een keer, zie net dit voorbijkomen op Facebook voor de Utrechters onder ons! Woensdag 17 juli bijna alleen maar vegan ijs bij Roberto

2 likes

Deze week:

Visburgers
Pokebowl
Bulgogi stamppot
Broodsaus ( Zo noemen we soep hier)
Frietjes
Pasta met gegrilde groenten
Couscous met bloemkool, rozijntjes en vegastukjes

9 likes

-Tomaten basilicumsoep
-Hamburgers met een berg champignons en zoete aardappelfrietjes
-Curry met basmatirijst
-Gebakken aardappeltjes, witlof in sinaasappel balsamico saus met pijnboompitten en een saté schnitzel

• Vrijdag bestel ik denk ik thais, dan eet mn vriend niet thuis
8 likes

Mijn weeklijstje!

Maandag: Zoete aardappelpatatjes uit de oven met sperziebonen en nuggets (dochterlief vindt dit heerlijk)
Dinsdag: Wortel/kokossoep met quinoa en linzen er in.
Woensdag: Volkoren fusilli met een groenten/tomatensaus uit de vriezert
Donderdag: Noedelsoep met miso, paksoi, gehakte spinazie, sojaboontjes, paprika, tougé etc.
Vrijdag: Incredible burgers op lekker broodje met avocado, mayolijn, ui, ketchup
Zaterdag: Zelfgemaakte pizza
Zondag: Uit eten bij Burger Cartel in Zaandam (daar hebben ze keuze uit 3 vegan burgers, yay!)

8 likes

Ooh leuk en inspirerend die lijstjes!

vnv: aardappeltjes, sperziebonen en vegaburger
do: vegan hamburger
vrij: nasi
za: idk
zo: idk bbq denk ik
Ma: vega turkse pizza
Di: couscoussalade
Wo pasta pesto

6 likes

Gevulde courgette met gehakt, edelgistvlokken en ui (dit was zo lekker, 10x beter dan toen ik het met vlees at)
Andijviestamppot met jus
Bietensalade met feta, walnoten en balsamico azijn met aardappels uit de airfryer
Paprikasoep met brood

6 likes

Leuk die lijstjes!

Ma: pitabroodjes met vegan blokjes, courgette en paprika
Di: pasta met tomaten(soja)roomsaus
Wo: wok met tofu, broccoli en boontjes
Do: frietjes
Vrij: uiteten
Za: mangocurry

5 likes

-Poke bowl met sushi rijst, komkommer, maĂŻs, sojabonen, ananas, avocado, tofu.
-Pasta met saus van gekookte aardappelen, ui en cashewnoten gepureerd. Kruiden, haverroom en vegan (moet ik nog vegan voor zetten hier? Nee toch? Lijkt me duidelijk dat alles Vegan is) kaas doorheen en sla.
-Javaanse schijf, aardappelen, broccoli en rauwe paprika.
-pasta met pesto van boerenkool, basilicum en spinazie en een salade.
-kip burgers van so fine met zoete aardappel, courgette pannekoekjes en rauwkost.
-tomatenbrood soep van Chloe Coscarelli
-peking duck op wrap met verschillende rauwkost dingen.

6 likes

Leuk alle lijstjes! Ik maak niet echt week menu’s, maar ga eens kijken of ik nog wat dingen van afgelopen week weet.

Pokebowl
Pita broodjes met humus, quacemole en allemaal restjes groenten
Gewokte knoflook bok choi, en aubergine geroosterd in de oven.
Phad thai
Pompoen soep, en pittige pinda zoete aardappel salade.
Curry met naan

4 likes

Vanaf zondag tot en met vandaag:

• Frietjes
  • Burrito’s
  • Kokos linzen dahl
  • Aardappelpartjes met sperziebonen en de Incredible burger
  • Zelfgemaakte sushi :heart_eyes:
4 likes

Hoe maak jij je refried beans? En maak je de salsa verde ook zelf?

Ik was vandaag in Utrecht en ik heb als lunch bij De Ontdekking een broodje vegan eiersalade, gemaakt van bloemkool en tempeh gegeten, heel lekker!

En 's avonds bij Meneer Smakers een burger. Eerst hadden ze daar één veganistische burger, die ik wel oké maar ook niet heel boeiend vind. Nu kan je daar sinds kort bij alle opties die normaal een runderburger hebben ook voor een vegetarische variant kiezen. En omdat er in die burger zelf helemaal geen dierlijke producten zitten heb je ineens heel veel veganistische opties als je bepaalde sausjes of kaas weglaat :grinning:

7 likes

Ohja weekmenu okĂ© oké 
Maandag: 5 boterhammen met pindakaas
Dinsdag: tempeh blokjes ketjap met een courgette gebakken en daar had ik sla bijgedaan

Woensdag: diepvriesgroentemix met 2 burgers
Donderdag: bak met zelfgemaakte kroepoek van tapioca, tempeh, sugarsnaps, rijst met een soort bruine ketjapsaus zoet pittig
Vrijdag: diepvriesgroentenmix met wokblokjes

1 dag van de week niet zelf verantwoordelijk voor m’n eten
 raaaaraaaaaaa

7 likes