Ik eet echt heeeel eenzijdig overdag op m’n werk. Elke dag salade (andijvie, paprika, tomaat, komkommer ed) met hummus. Als ik nog 1 keer hummus proef ga ik gillen. :’)
Heb nog tahin en limoensap in huis, geloof dat je daar wat mee kan maken toch?
Als ik zo jullie lijstjes lees wordt een ding duidelijk: ik eet echt veel te weinig friet.
Nog even een vegan vakantietip mocht iemand naar Londen afreizen komende tijd: ik heb afgelopen week kaasjes gekocht bij La Fauxmagerie en echt nog nooit zo gelukkig geweest met eten. Ik heb een vegan gorgonzola, een andere blauwe kaas met spirulina en een soort paté met truffel. Zooo lekkerrrrrrr
Ik had het ingesmeerd met Chinese bbqsaus en toen in de oven laten karameliseren.
Ik heb een pakje tofu liggen dat tot en met morgen goed is, maar ik zou het pas overmorgen of de dag erna klaarmaken. Het is niet open geweest dus ik vermoed dat dit geen probleem kan zijn dat ik het zo kort na de houdbaarheidsdatum gebruik toch?
Tofu kan tricky zijn, meestal is het tot de tht prima maar het gebeurt me ook wel eens dat het eerder niet meer goed is. ‘Voordeel’ is dat je het wel meteen ruikt als het niet meer goed is, het wordt zurig en vies. Mocht je het er niet op willen wagen kan je tofu prima invriezen maar de structuur wordt dan wel anders.
Ik zag net in een video van Teske dat de AH plantaardige slagroom heeft van eigen merk! Iemand deze al geprobeerd?
Ja, hij is lekker maar wel erg zoet vond ik. Hij deed me denken aan marshmallows of schuimblokken in smaak.
Aah oké. Nouja dan kan het wel een oplossing zijn voor m’n marshmallow cravings .
Ja, ik ben wel fan! Heb al een paar keer een toefje op mn hand gespoten
Ik ben fan en de kinderen ook. Slagroom op mijn milkshake, slagroom op mijn bolletjes ijs. Slagroom op mijn cake! Ik vind hem persoonlijk niet te zoet. Gewoon zoals slagroom is. Wat ik fijn vind, is dat ik niet misselijk ben daarna. Ik was altijd zo misselijk van slagroom van koemelk. Dat vette en die rare bijsmaak. Dus nee echt een aanrader die van ah.
Ik had voor mijn verjaardag drie vegan salades gemaakt, met couscous, aardappels en pasta, en iedereen vond ze heel lekker
En bij wijze van taart deze boterkoek (de versie met perzikjam) en die was ook goed gelukt!
Ik dacht huh cool boterkoek zonder boter, hoe kan dat!! Maar je hebt natuurlijk gewoon plantaardige boter.
Ik weet niet of iemand dit bericht op tijd bereikt, maar ik ga zo ontbijten bij Bagels en Beans. Ze hebben daar vegan eten en koffie toch?
Ja ze hebben daar vegan eten! Ik drink zelf geen koffie maar denk ook wel dat er daar plantaardige melk is :).
Aahhh, dankje!
Ik vind de Awsome Prana altijd lekker qua beleg. Ze hebben ook plantaardige Cream cheese. En verschillende plantaardige melk voor in je koffie.
Whaha heb indd de prana genomen! Vét lekker! En havermelk cappuccino.
Ik ben gisteren met wat vegan forummers naar de sauna geweest (Thermen Bussloo) en die hadden echt vegan keuzes!
We hebben allemaal iets anders kunnen bestellen en niet alles geprobeerd van de kaart.
En de vegan taart smaakte naar boterkoek <3
deze week:
zaterdag: courgetti met avocadosaus, kerstomaten en paprika
zondag: curry met kikkererwten, mango en courgette
maandag: pizza zelf beleggen
dinsdag: pasta pesto met kerstomaten
woensdag: mediterrane groentestoof met couscous
donderdag: vol-au-vent
vrijdag: frietjes