Ze hebben steeds een andere vegan taart. Vorige keer had ik een cakeachtige taart met citroenlimonade botercreme, was heel lekker!
Oooooo, wauw! Ik was in Soesterberg en daar niet
Hoorde net dat Efteling ook een vegan kraam heeft!!!
Wanneer ben je voor het laatst in Soesterberg geweest? Want toen ik daar eind mei was hadden ze wel een aantal opties!
@Pantalones
Ik zet het even hier neer!
Receptje voor een uiensoep/pho hybrid
Je hebt nodig:
6 uien in ringen
2 liter bouillon
Boter of olie
1/4 cup of 50 gram suiker
3 kruidnagels
2 stokjes kaneel
3 steranijs
1/2 theelepe korianderzaad
1/2 theelepel kardemomzaad
6 eetlepels vegan vissaus (https://www.feastingathome.com/vegan-fish-sauce/ )
stukje gember even lang als je duim, grof gehakt
Optioneel:
rode peper in ringetjes
verse koriander
lenteui in ringetjes
Brood
Vegan kaas
Eerst bak je de uien aan in de boter en zet het vuur laag. Laat de uien ongeveer 25 minuten op zacht vuur helemaal bruin bakken. Niet teveel roeren is de truc.
Voeg dan de specerijen, suiker en bouillon toe en breng aan de kook en laat 25 minuten doorborrelen tot de soep klaar is.
Brood met vegan kaas onder de grill is lekker om er traditioneel in te laten drijven en en verder garneer je het met de overige ingrediënten.
Goed idee. Doe jij de taarten?
Ik ga morgen een citroen poppyseed cake maken om te testen voor mn vriend z’n verjaardag volgende week.
Als ie lekker wordt zal ik ook even recept delen morgen!
Misschien een long shot hoor, maar wellicht is één van jullie hier wel eens geweest.
Heeft er iemand nog tips voor vegan uiteten in Berlijn en / of Praag?
Berlijn heeft zo zo zo veel!
1990 vegan living kan je echt niet overslaan vind ik. @Kusjessoldaat jullie hebben vast meer aanvullingeb
Ik heb ook weer weekboodschappen gedaan! Niet heel gevarieerd deze week, wel allemaal lekker
Mangocurry met rijst en naam
Spaghetti aglio olio e peperoncino
Rode bloemkoolcurry met rijst
Pasta pesto met cherrytomaatjes
Gebakken gnocchi met gegrilde groenten en spekjes
Ja echt ga naar kopps!! In Berlijn, zo luxe en heerlijk en bijzonder.
En als je fan van hummus bent hummus & Friends. Joods museum heeft die ook op 1 staan voor hummus tenten.
En laat me please weten waar ik in Praag uit eten kan of wat de toptip is want ben daar 1 avondje over 3 weken.
Dit is het recept waar ik mijne op baseer maar meer met de losse hand. En sowieso meer citroen. Maar lukt altijd!
Praag heeft ook veel, maar we liepen er toevallig steeds net tegen aan en ik heb de namen niet meer! Sorry, maar op happy cow of blogs staat vast genoeg!
Vind ik ook!
Voor brunch op zondag kan ik mana Food aanraden. Wel vooraf reserveren.
Estrella in Praag. Vegetarisch restaurant met goede Vegan opties.
Wanneer ga je?
Ik ga toevallig tussen 12 en 23 augustus ook 10 dagen in beide steden doorbrengen, dus ik sla tips die hierop komen zeker even op!
Dat recept heb ik ook klaarstaan ja. Had geen zin meer vandaag, dus misschien morgenavond maar haha
Ik vertrek morgen!
Ik wil niet een discussie starten maar kwam dit net tegen en dacht misschien willen sommigen van jullie dat lezen:
Trut