Plantaardig/vegan eten

Samenvatting: Boerin klaagt dat vegans lekker eten laten liggen maar klaagt zelf dat ze alles eng vindt.

14 likes

Eng mens is ‘t. Ze komt volgens zichzelf altijd op voor de armen en weet ik ‘t, gehandicapten e.d. Maar voor dieren heeft ze schijnbaar geen sympathie.

komisch kapsel heeft ze wel

2 likes

allemaal tofu😍

25 likes

Wat een simpele ziel…
En dan eet ik zelfs niet eens helemaal vegetarisch, laat staan veganistisch (wel veel ivm eetgewoonten van partner en familie en gewoon interesse)

1 like

Wil dit allemaal

1 like

Onwel worden van scoutingclubs en badgasten zijn vreselijke dingen. Maar dat er duizenden dieren gestorven zijn door die onmenselijke hitte. Neuuhhhhhh daar moet de boerin niks van weten.
Zij heeft graag een flauw stuk kadaver in d’r waffel. En slikt dit door met bhv wat wijn. Want ja dat wil de boerin wel.

4 likes

Kadaver in je waffel​:joy::joy:

1 like

En sowieso zeg het met liefde, boerin. #witlof.

1 like

Ik heb een eetstoornis, eet meestal veganistisch maar (nog) niet altijd. Voornamelijk omdat ik wil vermijden dat ik bepaalde producten als “verboden” ga zien, en zo veganisme als excuus ga gebruiken om minder te eten. Ik raad sowieso aan het rustig aan te doen en jezelf niet te forceren. Eventueel na een tijdje een afspraak te maken met een diëtist (die ervaring heeft met veganisme) om te checken dat je voedingspatroon ok is. Met welke producten heb je nog moeite? Dan kunne we meedenken over vervangproducten die gelijkaardig in voedingswaarden/kcal zijn zodat het minder spannend voor je is?

Qua yoghurt heeft alpro sojayoghurt (ongezoet), deze bevat 43kcal/100g, denk dat dat in dezelfde lijn ligt als magere yoghurt (meestal rond de 40kcal toch?). Er is ook alpro sojaboter light, maar daar weet ik de voedingswaarden niet vanbuiten want gebruikt ik niet. Over de rest zal ik morgen eens nadenken!

Dit lijkt qua verpakking op smeerleverworst. Qua structuur eigenlijk ook. Smaakt wel ok geloof ik, maar misschien beter niet op een maiswafel. Een gewone boterham is beter, nu proef ik het niet zo goed.

Edit: het papiertje is de bovenkant van blikje maar er zit ook zo’n afsluitdekseltje op

@NoTime ik heb zelf geen ervaring of tips maar ik weet wel dat een aantal grotere Bloggers ook uit een eetstoornis komen en vegan eten.
De eerste waar ik aan denk, die er ook open over geschreven heeft is lobkefaassen.
Misschien kan je iets uit haar verhaal halen?

Waar is dit? :smiley:

Eco supermarkt in Hamburg😬

2 likes

Ooh jammer. Hoe heet het? Ik kom regelmatig in Duitsland, misschien zit het in meer steden?

Wat is de aller lekkerste Vegan pizza (om te bestellen)?

Vegan shoarma :heart_eyes: van NYP

2 likes

THANKS! Daar was ik idd al heel benieuwd naar :heart_eyes:

Ik vind dit lekker

3 likes