Kokosolie vind ik ergens nog wel logisch? Omdat het net als boter smelt en stolt, in tegenstelling tot de meeste soorten vet. Denk ook dat je het prima kan vervangen door plantaardige boter, mocht je dat wel in huis hebben
Dan kan ik je het boek âDosia bakt veganâ van harte aanraden! Een boek vol vegan gebak, maar wel met âechteâ suiker. Haar idee was om gewone taartjes vegan te maken, zonder dat alles maar met noten en dadels moet!
Thanks! Ik ben al heel lang op zoek naar zoân soort kookboek, dus ik ga deze eens zoeken. Als ik zin heb in taart wil ik inderdaad ook gewoon echte suiker en geen gezonde zooiâŠ
Ohh dat klinkt heel goed! Die komt op mân lijstje
Ik heb een kookboek âhappy foodâ en echt leuke recepten hoor maar ik maakte bv een wortelbanaan cake en dan moest het met 50% amandelmeel 50% glutenvrije meelmix en 100% gezoet met kokosbloesemsuiker (dat was al bijzonder want normaal gebruikt ze altijd dadels).
Ik heb het gemaakt met witte bloem, de helft kokosbloesemsuiker en de helft rietsuiker (want die andere was dus op). Smaakte net zo goed hoor
Pff ja ze maken het altijd zo moeilijk. Gekke bloem-alternatieven en kokosbloesemsuiker swap ik ook altijd gewoon voor bloem en normale/basterdsuiker, gaat altijd prima inderdaad. Dadels enzo vind ik wel lastiger omdat dat dat echt een andere textuur is waar je dan weer wat op moet verzinnen, dus die recepten skip ik meestal maar đ€·
Elk vegan cheesecake recept wordt beter door de bodem uit het recept te vervangen voor verkruimelde jodenkoeken met wat gesmolten margarine of kokosolie tot het zandkasteelzandstructuur heeft.
Sorry voor de random late reactie hierop (ik wil een worteltjestaart maken en via de zoekfunctie vond ik dit recept weer).
Maarrr, moet je in dit recept de geraspte wortels uitknijpen tot ze wat droger zijn of doe je ze direct door het beslag?
Kan er direct doorheen!
Okee, kleine kans dat iemand hier iets weet, maar ik ga zo naar Amersfoort lunchen bij de Streetfoodbar, maar ik moet ongesteld worden. Normaal zou ik heeeerlijk ân zak Maltesers of M&Ms opentrekken, maar daâs niet echt meer een optie. Weet iemand waar ik een lekker ranzig zoet taartje oid kan halen in Amersfoort?
Even uit het centrum, maar Het Lokaal heeft vegan brownie! En anders bij Blur in de Mooierstraat.
Ik heb de plantaardige slagroom van de AH gegeten, is heel erg lekker!
Ik ook! Vond hem nice, hij lijkt op Schlagfix.
Dat heb ik nog nooit op, ik had gehoord dat ie iets minder zoet was.
Kijk mn cakes shinen voor morgen.
Links is bananencake (gaat nog poedersuiker over voor het mooie) met chocolade chips, de rechter zijn 2 citroencakes (gaat nog glaze overheen na het afkoelen).
Ik dacht heel even dat jij en @Saturnus dezelfde persoon zijn, zij is ook die citroencakes aan het bakken haha.
Hahaha je zou het bijna denken he. Nee, vertelde van de week hier al dat ik ze ging bakken vandaag, heb hem van de week ook gebakken als test dus kwam ze nog even showen
Hoe vervangen jullie ei in baksels? Ik hou niet van vaste, kleffe cake, maar kan maar geen goede vervanger vinden die een cake luchtig maakt zoals ei dat doet. Hebben jullie nog ideeën?
Aquafaba!
Werkt dat goed? Aquafaba ben ik al een paar keer tegen gekomen in recepten maar nog nooit âdurvenâ maken, met dat het zoân gek idee lijkt, kikkererwtensap opkloppen.