@Saturnus ! Laat je fluffy cake zien
Citroen maanzaad? Ziet er heerlijk uit!
Yes! Alleen de eerste te warm aangesneden. Kon me niet beheersen. De tweede laat ik mooi afkoelen.
Jongens ik heb de HEMA-hotdog gegeten! En hij was lekkerrrr!!!
Het complete pakket smaakt echt behoorlijk zoals ik me de hotdog herinner. Het is inderdaad wel een âgroenteworstâ, geen vlees-achtige worst, maar ik vond de smaak echt top. Denk dat het broodje + de saus eigenlijk het broodje zo goed maken; die worst heeft minder invloed op de smaak.
Mmmmmmm bananencake
Is de saus gelijk aan de normale hotdogsaus (die mosterdsaus)?
Ja het is exact dezelfde! Blijkbaar was die al vegan? Of ze hebben een fout gemaakt bij ons, maar het kwam in ieder geval uit dezelfde emmer.
Ik had vandaag een high tea met vriendinnen en op de website stond dat ze rekening hielden met veganisten dus had wel een beetje hoge verwachtingen. Ik kreeg een salade, een salade en een fruitsalade want veganisten eten uiteraard geen koolhydraten . Zit nog te twijfelen of ik een mail ga sturen want vind het supergoed dat ze het aanbieden maar wel jammer dat dit het was haha.
Ik zag trouwens wel een bord buiten staan bij de bakker Bart dat ze daar nu een vegan broodje hebben? Volgens mij was het hummus met gegrilde groenten.
Omg ik wil morgen gelijk naar de stad om te proeven
Hij is maar bij een paar pilotstores niet overal
Centraal Station Utrecht, Amsterdam Zuid WTC, Amsterdam Nieuwendijk, Eindhoven â Centrum, Groningen â Paddepoel, Almere â Stad, Amsterdam Osdorp, Harderwijk, Nijmegen centrum en Maassluis.
Haha, herkenbaar. Was bij ân sushitent. Iedereen kreeg dikke stukken vlees in leipe kruiden en fancy schelpen met vuur. En ik kreeg edamameboontjes. Dan voel je je wel echt ff zielig. Ik wil vreten.
Gelukkig woon ik 20 minuutjes van nieuwendijk af!
Ah wat vervelend! Ik zou een mail sturen hoor. Aangeven dat je het super goed vindt dat ze het aanbieden, maar jammer dat het alleen maar salades zijn. Wellicht kan je er nog suggesties bij sturen.
Klopt inderdaad! Ik vind dat broodje van bakker Bart wel echt prijzig hoor⊠bijna 5 euro voor zo iets simpels
Zullen we een hotdogmeeting doen? Hahah
Haha creatief van Bart. Dit is er echt zo eentje van de vegan-teleurstellingen-bingokaart. Maar wel fijn dat ze iets vegans aanbieden.
En stom van die high tea zegâŠ
Supergoed dat je je hiermee bezighoudt! Vleesvervangers is wel een heel breed begrip, er zijn er die ik ook echt niet lekker vind, en er zijn er die ik superlekker vind. In dit topic staan veel aanraders, ik vind zelf bijvoorbeeld de saté- en krokante schnitzels van vivera erg lekker. Ik weet natuurlijk niet wat/hoeveel je al geprobeerd hebt maar misschien is het nog wel de moeite waard om er zo nu en dan eens een te proberen Wat voedingsstoffen betreft zijn het vooral eiwitten die je mist als je geen vlees eet, dit kan je opvangen met peulvruchten als bonen/linzen/kikkererwten (zit ook veel ijzer in!). Verder mis je vooral vitamine B12 als je geen dierlijke producten eet, het is verstandig om dat bij te slikken omdat je anders op de lange termijn een tekort op kan bouwen.
Verder hoef je echt geen hele gekke dingen te doen als je verder gewoon gezond en gevarieerd eet. Ik heb zelf een tijdje (één of twee weken geloof ik) bijgehouden wat ik at in een app, zodat ik kon zien of het een beetje ergens op leek qua voedingsstoffen. Vond dat zelf wel fijn, daarna wist ik goed waar ik op moet letten en op welke vlakken het sowieso wel goed zit. Het verschilt natuurlijk best wel per persoon, bijvoorbeeld calcium zit in bepaalde groenten/fruit maar niet in alles, dus dan hangt het er maar net van af of je die specifieke groenten vaak eet of niet. Ik heb zelf geloof ik Chronometer gebruikt, vond ik wel fijn werken!
Gister de next level burger van de (Duitse) lidl gegeten. Echt heel lekker! Vond hem lekkerder dan de beyond meat burger. Dus een aanrader voor als je in Duitsland bent!
Jaaaaa de HEMA hotdog is echt GOED! Las wel dat het maar een pilot van 4 weken is. Dus aub komende weken goed inslaan, misschien blijft het dan bestaan