Haha, herkenbaar. Was bij ‘n sushitent. Iedereen kreeg dikke stukken vlees in leipe kruiden en fancy schelpen met vuur. En ik kreeg edamameboontjes. Dan voel je je wel echt ff zielig. Ik wil vreten.
Gelukkig woon ik 20 minuutjes van nieuwendijk af!
Ah wat vervelend! Ik zou een mail sturen hoor. Aangeven dat je het super goed vindt dat ze het aanbieden, maar jammer dat het alleen maar salades zijn. Wellicht kan je er nog suggesties bij sturen.
Klopt inderdaad! Ik vind dat broodje van bakker Bart wel echt prijzig hoor… bijna 5 euro voor zo iets simpels
Zullen we een hotdogmeeting doen? Hahah
Haha creatief van Bart. Dit is er echt zo eentje van de vegan-teleurstellingen-bingokaart. Maar wel fijn dat ze iets vegans aanbieden.
En stom van die high tea zeg…
Supergoed dat je je hiermee bezighoudt! Vleesvervangers is wel een heel breed begrip, er zijn er die ik ook echt niet lekker vind, en er zijn er die ik superlekker vind. In dit topic staan veel aanraders, ik vind zelf bijvoorbeeld de saté- en krokante schnitzels van vivera erg lekker. Ik weet natuurlijk niet wat/hoeveel je al geprobeerd hebt maar misschien is het nog wel de moeite waard om er zo nu en dan eens een te proberen Wat voedingsstoffen betreft zijn het vooral eiwitten die je mist als je geen vlees eet, dit kan je opvangen met peulvruchten als bonen/linzen/kikkererwten (zit ook veel ijzer in!). Verder mis je vooral vitamine B12 als je geen dierlijke producten eet, het is verstandig om dat bij te slikken omdat je anders op de lange termijn een tekort op kan bouwen.
Verder hoef je echt geen hele gekke dingen te doen als je verder gewoon gezond en gevarieerd eet. Ik heb zelf een tijdje (één of twee weken geloof ik) bijgehouden wat ik at in een app, zodat ik kon zien of het een beetje ergens op leek qua voedingsstoffen. Vond dat zelf wel fijn, daarna wist ik goed waar ik op moet letten en op welke vlakken het sowieso wel goed zit. Het verschilt natuurlijk best wel per persoon, bijvoorbeeld calcium zit in bepaalde groenten/fruit maar niet in alles, dus dan hangt het er maar net van af of je die specifieke groenten vaak eet of niet. Ik heb zelf geloof ik Chronometer gebruikt, vond ik wel fijn werken!
Gister de next level burger van de (Duitse) lidl gegeten. Echt heel lekker! Vond hem lekkerder dan de beyond meat burger. Dus een aanrader voor als je in Duitsland bent!
Jaaaaa de HEMA hotdog is echt GOED! Las wel dat het maar een pilot van 4 weken is. Dus aub komende weken goed inslaan, misschien blijft het dan bestaan
Ik vond dat broodje van Bakker Bart wel prima. Redelijk duur, best simpel, maar wel lekker!
Ja juist! Die vleesvervangers zijn echt alleen ter vervanging als je je bord er niet compleet uit vindt zien, maar qua voedingsstoffen zijn ze niet echt gezond (bv veel zout en verzadigd vet).
Ik volg lobkefaassen zij is diëtist en zij zegt ook
Liever vleesvervangers dan vlees maar nog veeel liever noten, peulvruchten en groenten ipv vervangers. Want dat is een veel gezonder dieet.
B12 en d3 raad ik trouwens wel aan om bij te gaan slikken de komende tijd, de Holland & barrett verkoopt ze allebei als vegan variant.
Melke plantaardige melk gebruiken jullie? Ik ben even gaan googlen, maar de ene heeft weinig kcal maar ook weinig eiwit, de ander is weer rijk aan eiwit maar ook rijk aan kcal…
Ongezoete sojamelk is de beste vervanger. Bevat niet te veel kcal en is vergelijkbaar qua eiwit met koemelk.
Hoe is de saus?
Gewoon proberen. Ik was de eerste keer zo verbaasd over hoe makkelijk het ging superspul.
Ik moet deze week bij de bijenkorf zijn, dus ren meteen even naar de hema💪
Morgen ook maar de ondankbare taak op mij nemen om na een werkdag mijn hangry-bui in het gareel te houden met een HEMA-hotdog.
Komt dat even goed uit dat ik volgend weekend erheen ga!
deze chocomelk kan niet tippen aan de alpro, er zit een waterig smaakje aan en niet zo’n diepe choco smaak. Ook proef je de soja er erg doorheen. Ik denk dat ik bij alpro blijf, die is eigenlijk perfect vind ik!
Choco van lidl:
Zijn ze lekker? Ik zie ze altijd liggen en ben dan nieuwsgierig, maar ik ben bang dat ze tegenvallen. Ik zou het bijvoorbeeld perfect vinden als ze een kokosachtige variant zijn van Alpro Go On met mango of blauwe bessen.