Je kunt kaasvlinders maken en ik ben sowieso altijd fan van brood met lekkere dips zoals baba ganoush en tapenade. Een beetje ouderwets, maar je kunt ook gevulde kastanjechampignons maken. Avocado- of halloumi frietjes zijn ook lekker! Je kunt ze paneren door ze eerst door bloem te halen, daarna door aquafaba (schuim van kikkererwtenvocht) en als laatste door panko en dan kunnen ze de frituur in!
Kaasvlinders
Je hebt een rol vers bladerdeeg van Tante Fanny nodig. Dan mix je de vegan geraspte kaas met peper, zout en paprikapoeder. Dat verdeel je in een gelijke laag over het uitgerolde bladerdeeg. Dit druk je ook nog even aan. Daarna rol je het bladerdeeg aan de lange zijden tot de helft op, dit doe je aan beide kanten. Hierdoor heb je twee rollen naast elkaar liggen. De binnenkant van die twee rollen maak je even vochtig met water en dan druk je ze tegen elkaar. Je snijd er plakjes van en die leg je op een met bakpapier beklede bakplaat. Je bakt ze in 15 minuten af in een op 200 graden voorverwarmde oven.
Sorry voor de zelfpromotie haha
Ik heb op mijn blog ook een recept voor een olijven- en tomatenbrood. Die is ook vegan! Ik maak er ook een tapenade bij.
https://www.keukenrebellen.nl/hartig/zongedroogde-tomaten-en-olijvenbrood-met-tapenade/