Plantaardig/vegan eten

Ja, maar die andere twee zijn wel beter imo. Vegan kaas is nogal weeig en plakkerig, zonder extra topping is het een beetje te weeig en plakkerig

Deze is echt amazing!! Ze hebben ook een pure chocolade variant, maar dit is echt net Nutella.

1 like

Ik zag vandaag in de winkel alpro barista oat. Iemand dit al weleens gebruikt en bevalt het (schuimt het goed op en is het lekker?)

Ik gebruik altijd oatly barista haver in mn koffie, die bevalt goed, maar ik zag dat Alpro iets goedkoper was :wink:

Ik heb voorheen weleens alpro barista soya geprobeerd, maar die smaak vond ik niet lekker en het schuim te compact

Ik was niet heel erg onder de indruk. De smaak was okƩ, maar bij mij schuimde het niet zo goed op. Oatly vind ik nog steeds de beste + lekkerste plantaardige melk voor in de koffie :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ik heb vandaag voor het eerst een romige tomatensaus voor door m’n pasta gemaakt met cashews en ik was positief verrast! Ik had wat meer cashews kunnen gebruiken maar het was al wel redelijk romig en de textuur en manier waarop het aan de pasta ā€˜plakte’ leek echt op hoe het altijd werd als ik er ricotta door deed. Best wel een openbaring dit :grin:

6 likes

Ik vond deze echt verrassend lekker! Heeft ook iets romigs ofzo? En een lekkere bodem iit die van de ekoplaza :grimacing:

1 like

Ik vind Oatly idd ook lekkerder!

De lekkerste melk vond ik altijd Mylk, had die laatst weer gehaald maar ik kreeg hem niet opgeschuimd? Leek meer op gewone kokosroom, heel raar.

Echt niet lekker.
Op m’n werk schenken we alleen maar oatly barista. Maar als die niet leverbaar is schenken we nog liever Alpro soya barista dan Alpro oat.

1 like

Ik vind het schuim een beetje als zeep na 1 min, heel erg luchtig en niet vol zoals de oatly. Qua smaak maakt het mij niet uit maar wel als beleving heb ik liever de oatly. Bij mij was hij pas in mijn persoonlijke bonus en heb toen even ingeslagen…

Haha okƩ duidelijk, ik sla de apro oat over!

Wow okay nu moet ik m’n diepvries wel leegeten zodat ik deze kan proberen

1 like

Zouden jullie mij kunnen helpen? Ik geef volgende wk een feestje en 1 iemand is vegan. Nou at hij altijd graag pizzabroodjes toen hij nog vlees etc. at. Nu wilde ik dit graag vegan maken voor hem (en voor de rest ook gewoon). Is dit deeg vegan? De tomatensaus die erbij zit sowieso wel volgens mij. En wat is lekkere kaas die ik erin kan doen en iets wat salami een beetje kan vervangen? :blush:

foto van ingrediƫnten pizzadeeg

1 like

Ja is vegan! Verder is kaas van violife wel okƩ denk ik voor zoiets, ik zou alleen niet te veel er op doen (dus misschien iets minder dan je van zuivelkaas gewend zou zijn).

1 like

Salami is heel lastig nep te vinden, maar de heersende smaak daarin is natuurlijk knoflook, dus misschien kan je daarmee experimenteren? Gewoon lekker veel groenten, beetje verse knoflook, beetje violife, misschien ananas?

1 like

:nauseated_face::nauseated_face::nauseated_face: hahha maar dat is wel een goed idee! (Behalve de ananas)

@Chuckie Ah top fijn dat dat geheel vegan is! Die kaas zal ik een halen. Hoop echt dat hij het lekker gaat vinden.

3 likes

Ik vind artisjokharten zelf ook heel chill op vegan pizza!

2 likes

Ik weet niet of dit ooit al gevraagd is in dit topic, maar ik wil graag meer vegan youtubers volgen! Ik volg er al wel een aantal zoals Rachel Ama, Nikkivegan, Lindsey Rem en die vind ik allemaal leuk dus als jullie suggesties hebben hoor ik het graag :smiley:

Pick Up Limes is mijn ultieme favoriet! Een Canadese die in Nederland woont, leuk om haar af en toe over Nederland te horen praten. Ze is diƫtiste dus weet ook echt waar ze over praat. En verder Madeleine Olivia, Caitlin Shoemaker, Liv B en Mina Rome. Zijn er niet echt veel dus ik ben benieuwd naar tips van anderen!

3 likes

The Viet Vegan vind ik leuk en voor recepten is Hot for Food mijn favoriet!

Oh en natuurlijk Unnatural Vegan! (Ik weet niet precies in welke categorie haar kanaal valt, maar haar filmpjes zijn super interessant.)

2 likes

afbeelding

Vooral deze zijn zooooo goed op pizza! Zelfs mn (omnivoor) man mist geen vlees als dit er op ligt.

5 likes