Plantaardig/vegan eten

In veel recepten voor seitan (vooral van avantgardevegan) moet je gedroogd eekhoorntjesbrood gebruiken. Maar dat spul is duur en niet altijd te krijgen dus ik wil het graag vervangen. Heeft iemand een idee over wat ik in de plaats kan gebruiken? Ik neem aan dat het voor een diepere/‘aarde’ achtige smaak is. Een andere paddestoel?

Hangt een beetje van het recept af. Maar ik zou dan een andere gedroogde paddenstoel kiezen. Gedroogde paddenstoelen worden vaak voor de umami smaak gebruikt. Je zou het kunnen weglaten maar afhankelijk van het recept zou miso ook een vervanger kunnen zijn.

1 like

Ben nu die chili sin carne van de Lidl aan het eten. Erg lekker! Tuurlijk, tis geen culinair hoogstandje, maar prima katervoer en gewoon lekker ongezond. Wel erg zout. Maar lekker. Heb wel ‘s erger gehad.

EDIT: volgens mij hebben ze er ook vegetarisch gehakt in gedaan!

2 likes

In Praag kan ik je Lehka Hlava aanraden (@Kusjessoldaat, jij ging ook nog naar Praag toch, of ben je al geweest?) en in Berlijn Vaust!

Bij beide restaurants heb ik superlekker gegeten!

1 like

Ja ik was donderdag in Praag! Heb bij een restaurant geluncht dat vegan heette, vond ik erg duur en niet zo lekker en als avondeten hebben we Griekse salade gehaald bij een soort healthy rawfood bar en dat bij de tent opgegeten. Ik weet ff niet meer hoe dat restaurant heette maar was wel heel lekker!

1 like

Laatste maaltijd in Berlijn zojuist gehad, dus Vaust doen we niet meer. De aanrader voor Praag zet ik op de lijst, thanks!

1 like

Maar dit is toch helemaal niet plantaardig als er edammer kaas en mozzarella inzit? Of is het vegan kaas?

Deze zijn inderdaad niet vegan! Verkeerde topic denk ik @Eyimfihlo :slight_smile:

1 like

Nee die zijn niet vegan @Eyimfihlo

Laatst postte je ook al over salami die niet vegan was, begint een beetje irritant te worden.

4 likes

Hamburger met de next level burger van de Duitse lidl. De burger is echt superlekker! Kost 2.99 normale prijs. En kaas van het merk bedda. Leek net op een echte cheddar. Heb twee burgers op, want trek! :heart:

22 likes

Sorry, klopt verkeerde topic, gaat schijnbaar vaker fout op mn telefoon…

Kunt ook even vriendelijk de weg wijzen he? Anyways Vegetarisch eten @Eyimfihlo

4 likes

Dankjewel! :wink:

Hoe klinkt dit voor een verjaardag? Ik wil alles zelf maken.

  • Geroosterde aubergine van Ottolenghi
  • Mujaddarra (rijst met linzen en gekarakteriseerde uien)
  • Lemon tahini dressing, Baba ganoush, hummus
  • Komkommer, pitabroodjes, olijven, augurk
    (- falafel van zongedroogde tomaat)

Is dit een goeie combi denken jullie? Sowieso veel maar dat vind ik leuk. Het is voor zes mensen.

18 likes

Ik wil zo wel op je verjaardag komen eigenlijk. Maar gekarameliseerde uien denk ik, en niet gekarakteriseerde?

2 likes

Nee nee het zijn echt uien met karakter.

:stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

Wordt flink huilen dan als je die snijdt :joy:

1 like

Zijn ze dan nog wel vegan :wink:

7 likes

Vegan dropjesss :smile:

En kijk wat ik ermee gelegd heb :biggrin:


Sorry, ik ben echt een kleuter :redface:

45 likes