Plantaardig/vegan eten

Wat eten jullie als makkelijk, voedzaam tussendoortje behalve noten of fruit? Mijn vriend en ik hebben net zeker 10 minuten voor het schap met mueslirepen gestaan in de supermarkt, maar bijna alles heeft honing of melkpoeder. We hebben voor nu van die Nakd repen meegenomen maar voor een euro per stuk ga ik dat niet elke week doen.

Op de terugweg zeiden we nog ‘nouja misschien volgende keer toch maar die 1% honing accepteren’ maar net nog even wat opgezocht over honing en daar voelen we ons allebei toch niet oké bij. Op internet lees ik vooral ‘maak zelf mueslirepen’ en dat heb ik ook wel eens gedaan maar ik weet van mezelf dat ik dat niet elke week vol ga houden :frowning:

1 like

Groenten, evt met dip? Zoals hummus ofzo? Gedroogd fruit is ook eens iets anders dan gewoon fruit? Eventueel yoghurt, bv van Alpro met een smaakje?

1 like

Rijstwafels met beleg of die met pure chocolade zijn ook vaak vegan. Of gewoon gigantische batches zelfgemaakte muesli repen maken en in de vriezer gooien

1 like

En @Kurisu dankjulliewel!

Groenten met dip is wel een optie ja! Gedroogd fruit ook wel, wel duur meestal vind ik. En ik heb dus de pech dat ik veganistisch wil eten maar niet goed tegen soja kan :joy:

Rijstwafels heb ik ook een tijdje gedaan maar die dingen vullen zo slecht? Repen invriezen is wel een idee ja! Heel stom misschien maar had me nooit bedacht dat dat kon. Misschien moet ik me er toch maar weer eens aan wagen binnenkort dan

Edit: @Pantalones ohh nice! Vind het altijd wel heel makkelijk om inderdaad zoiets te hebben wat ik 's ochtends snel in m’n tas kan gooien als ik weet dat ik lang weg ga zijn, zal van de week eens langs de Lidl gaan!

Crackers ipv rijstwafels? En je kan trouwens ook kikkererwten roosteren ofzo voor de hartige snack. Ik eet trouwens ook regelmatig bevroren fruit met pure chocolade. Chocolade en fruit balanceert elkaar uit vind ik

1 like

Oh dat zijn ook goeie ideeën ja! Kikkererwten roosteren heb ik al heel lang niet gedaan, ga ik binnenkort weer eens doen :blush:

1 like

Hier heb je misschien nog wat aan:

Zijn zowel gezonde als ongezonde producten

1 like

Ohh handig, dankjewel!

1 like

Geen probleem! Ik vind trouwens Cliff bars SUPER LEKKER :smiling_face_with_three_hearts: Staan ook op die site bij de tussendoortjes volgens mij. Ze zijn heel vullend en goed van smaak (en veel lekkerder dan Nakd repen vind ik persoonlijk)

1 like

Ik eet vaak peperkoek!

1 like

Die zijn alleen nog duurder dan 1 euro per reep

Oh die heb ik volgens mij zien liggen op VeggieWorld ja, klinkt inderdaad heel lekker maar wat @anon76889665 zegt die zijn nog duurder :sob:

@LaPetiteRobeNoire woah ik had me niet gerealiseerd dat dat vegan is, thanks!

Toen ik veel nakd at bestelde ik ze online. Hier is een doos van 18 repen 14 euro
https://www.bodyandfit.com/nl-nl/Producten/Eten-%26-Snacks/Repen-en-snacks/Energie--en-mueslirepen/Glutenvrije-Nakd-repen/p/56955?gclid=CjwKCAjwwvfrBRBIEiwA2nFiPTgacVUwDBez81XxJyDAZVH7SpTLZApvTJFZb157CgWT9ewiBmrr6RoCREsQAvD_BwE

1 like

Oh nice, scheelt toch weer iets! Vind ze wel heel lekker namelijk, misschien kunnen we ze als een soort special treat afwisselen met andere opties

Bijna altijd wel, maar voor de zekerheid even nakijken of ze er geen honing doorheen hebben gegooid!

1 like

Ik kocht ze altijd op een nog andere website, maar die kan ik niet vinden. Soms hadden ze ook 20 repen voor 10 euro die dan bijna over de datum waren. Maar ik at er elke dag eentje, dus dan is dat best wel voordelig en ze gaan toch snel op. Ze liggen soms ook bij de kruidvat!

1 like

Volgens mij zijn evergreens ook vegan en sommige sultanas ook

1 like

Ik moet de filmpjes nog kijken hoor, maar avantgardevegan en pick up limes hebben samen twee video’s gemaakt en dat kan alleen maar leuk zijn!

(@Riley over leuke vegan youtubers gesproken)

4 likes

Ik heb echt een instant girl crush op Pick up limes, vind haar echt perfectie haha

1 like

@Dazed ik eet zelf geen repen maar mijn vriend wel en deze zijn volgens mij allemaal vegan (vriend is geen vegan maar ik zoek meestal mee uit want meer vegan = meer beter).
Sowieso vond ik dat best veel van die repen geen honing bevatten, maar een deel ook wel hoor.

1 like