Plantaardig/vegan eten

Wow nice, dankje! Best wel veel ook, ga bij m’n volgende ronde boodschappen weer even speuren :grin:

1 like

Vegan-snack-update: vriend appte net dat hij langs de Action was geweest en dat hij dit allemaal had voor minder geld dan je voor 2 doosjes Nakd kwijt bent (inclusief het afwasmiddel lol), allemaal vegan :hugs:

10 likes

oh wil je die rocky rice dingen reviewen? Die lijken me erg lekker

1 like

Ja zal ik doen! Ik vind ze ook heel lekker klinken inderdaad.

1 like

Kon me niet inhouden toen ik thuiskwam haha, dus heb hem net geproefd! Ik vind 'm lekker, in principe gewoon een rechthoekige rijstwafel met een laagje chocolade, maar love sinaasappelchocola en ik vind het heel chill dat de chocolade aan alle kanten zit en niet alleen aan de onderkant. Voor m’n gevoel is de rijstwafel iets steviger/minder luchtig dan bij gewone ronde rijstwafels, maar het eet wel chill eigenlijk. Vult verder voor geen meter natuurlijk maar denk dat dit een hele fijne is voor als je niet perse echt honger hebt maar wel even ‘iets’ wil. En volgens mij zij ze één euro per vijf dus voor 20 cent per stuk ben ik zeker wel tevreden :ok_hand:

4 likes

Je hebt al veel tips, dus miss overbodig; maar ik bak vaak iets ip zondag. Vegan brownie, cake, bananenbrood, van die droge haverdingen etc. Gezond of ongezond, afwisselend. Maar dan heb ik elke werkdag een lekker (voedzame) 4uursnacknn

2 likes

Ik eet die echt vaak en het vult niet echt maar is wel een lekkere snek. Zijn heel veel smaken van!

1 like

Dat is ook wel een goed idee ja! Ik hou best van bakken maar het komt er bijna nooit van, maar kan het best wel weer eens oppakken inderdaad :blush:

Nog een vraag trouwens, ik zie nu op de verpakking van die rijstwafel repen staan ‘kan melk bevatten’. Dus niet ‘sporen van’, maar er staat niks wat met melk te maken heeft op de ingrediëntenlijst. Ik zag dat ze ook genoemd staan op gewoonvegan.nl dus ik denk dat het wel goed zit, maar weet iemand hoe dit zit?

En @dazed klinkt supergoed! Love sinaasappel chocola

1 like

Ik heb laatst zelf pretzels gemaakt, die zijn van zichzelf al vegan en best simpel om te maken. Ze moeten natuurlijk wel even rijzen, maar zoals @wompie al zegt kun je wel een middagje allerlei lekkere snacks bakken om mee te nemen. Ik heb er toen 16 gemaakt en daar kun je natuurlijk wel weer even mee vooruit! Verder kun je ook een brood maken en vullen met lekkere dingen. Zo heb ik laatst zongedroogde tomaten-olijvenbrood gemaakt, maar je zou er natuurlijk ook noten en krenten en dergelijke in kunnen doen.

2 likes

Oeh dat lijkt me vet lekker, zelfgemaakte pretzels! (Gevuld) brood bakken doe ik al regelmatig (zongedroogde tomaat en olijf is mn fave inderdaad) maar dat houdt het hier in huis max. 2 dagen vol :sweat_smile:

1 like

Weet je wat echt gruwelijk lekker en simpel is:

Blikje croissantdeeg uitrollen en minicroissantjes maken. Dan 1 liter water koken en 1/4 cup bakingsoda toevoegen. Daar doe je de croissantjes 30 seconden in. en dan bestrijken met knoflook, olie en edelgist en afbakken in de oven.

Dan krijg je een soort croissantpretzelbites

13 likes

Eet ik gewoon! Ik let echt alleen op de ingrediëntenlijst.

Ik stond vandaag in de ah en moest aan je denken, alle goedbezig repen zijn volgens mij ook vegan en die vind ik wel echt smaken naar koekjes en dan maar klein beetje gezonder.

1 like

Melk is een allergeen dus het is verplicht om dit in de ingrediëntenlijst op te nemen en het hoort ook dikgedrukt te staan. Dat lijstje met kan sporen bevatten van blablabla is niet wettelijk verplicht om op een verpakking te zetten en er is dus ook geen voorgeschreven regel van hoe het geformuleerd moet zijn. Daarom zie je soms kan sporen bevatten van of is geproduceerd in een fabriek waar ook … wordt verwerkt of andere variaties.
Als het dus niet bij de ingrediënten staat zit het er niet in!

2 likes

Dat ‘kan melk bevatten’ is net zo als ‘kan sporen van’ bevatten.
Edit @MrsWeasley was eerder haha maar betere uitleg.

1 like

Ja dat dacht ik ook inderdaad, maar vond het zo gek omdat het normaal alleen sporen zijn. Maar dat is ook een goeie ja, ik zat echt naar de mueslirepen te kijken maar koekjes kunnen natuurlijk ook! Dankjewel :blush:

@MrsWeasley @Saturnus Ja dat is ook wat ik dacht inderdaad. Er staat niks van melk dikgedrukt tussen de ingrediënten, maar vroeg me dus af wat het verschil is tussen ‘kan sporen bevatten’/kan … bevatten’, maar goed om te weten dat dat gewoon hetzelfde is, dankjulliewel!

1 like
4 likes

Ik heb toevallig zo’n blikje in de koelkast staan - gaan we zeker testen :+1::+1::+1:

Zaterdag de oprichter ervan gesproken op de Dam. Ze was echt mega verbaast over al de media aandacht. Maar wel superleuk.

3 likes

Wat is nou een écht lekkere vleesvervanger? Ik eet de laatste tijd alleen maar tofu en tempeh en ben weer toe aan wat variatie haha