Plantaardig/vegan eten

Like voor wat je neergelegd hebt want gadverdamme, drop

1 like

Nooo hoe dan? Ik mis sinds ik veganistisch eet echt de ruime keuze aan dropjes :frown:

Het is echt van Ɣlle smaken die er zijn de enige die ik gewoon echt niet kan hebben. Ik was als kind al een makkelijke eter en voor ik vega/vegan ging eten luste en ik echt alles, behalve drop. Nooit weggekregen en denk dat ik nog nooit een dropje door heb kunnen slikken :")

1 like

ik vind deze echt vet lekker! Alle 3 de soorten btw.

1 like

Paddenstoelenbouillon? (ah heeft o.a.) Ik weet niet juist hoe het eekhoorntjesbrood gebruikt wordt in het receptā€¦ Als je een andere soort paddenstoel gaat gebruiken, denk ik sowieso dat je best een gedroogde variant gebruikt, shiitaki bv. Geen idee of dat veel goedkoper is.

edit: sorry, ik zie dat de bouillon van de ah lactose bevatā€¦ Maar ik vermoed dat er wel zonder te vinden zijn?

De andere soorten heb ik nog niet gehad, maar ik ben benieuwd!

Bij zulke zachte snoepjes heb ik alleen wel een beetje de neiging om door te blijven eten tot ik helemaal misselijk ben.

Ik wil heel graag meer vegan gaan eten, maar ik heb een slechte relatie met eten en lust heel weinig. Hebben jullie tips om te beginnen? Ik lust bijv zelfs geen sla of bonen, vind dat heel moeilijk om te eten. Ik eet al wel geen vlees meer dus dat is mooi meegenomen.

Goed zeg! Wat zijn dingen die je nu graag eet?

Ik heb gisteren de vegan slagroom gekocht en aangezien ik hiervoor zĆ³ weinig slagroom heb gegeten: wat is jullie favo ā€˜receptā€™ met slagroom?

Gisteren heb ik wel al aardbeien + slagroom op, het was heeerlijk!! :star_struck:

2783_1

Ik heb net deze geprobeerd. Fakking lekker!! Wel echt vleesachtig, moet je van houden. Heb ze gebakken in olie. En 31 gram eiwitten per 100 gram :scream:

7 likes

Op alpro vla doen!! Die karamelvla!!!

3 likes

Jaaaa goed idee :heart_eyes::heart_eyes:

Waar heb je ze gehaald?

Bij Marqt maar ik zag dat je ze kunt bestellen bij oa Odin

Wie gaat er straks naar de Animal Rights march?
Behalve @anon76889665 dan, die weet ik al :stuck_out_tongue:

Mijn vriend en ik gaan met de save movement uit Alkmaar e.o. waar mn vriend ook af en toe mee in een cube staat. Ben heel benieuwd, eerste keer dat ik zelf mee ga naar zoiets.

3 likes

@Dombo gaat met me mee. Wij lopen ook met de save movement NL!

1 like

Als je nog een keer gaat: die milkshake met aardbei en miso is echt geweldig!

Ja slim! Ik wil meer proberen vegan kaas te eten en sojaproducten (ik drink al niet vaak melk, maar wel toetjes en ijs) en mayolijn ipv gewone mayo enzo

Ik ben nu op vakantie in Budapest met mā€™n vriend en vrienden en ik heb het zo vreselijk moeilijk met hun consumptie van vlees en zuivel terwijl die echt minimaal is.
Mā€™n vriend wilde een vleesburger dus toen wilde de rest die ook. Maar de rest wilde ook bij een vegan restaurant eten dus gingen dat doen en dan gingen ze later die burger halen. Maar daardoor gaat het al 3 dagen over die burger en hoe goddelijk lekker die is blabla (ze gaan vanavond er weer kijken of die open is en anders gaan ze er morgen weer heen). Terwijl ik dus alleen maar dode koeien voor me zie en het ook echt onaantrekkelijk vind dat er vlees gegeten wordt, het is gewoon het niet zien als een leven maar als product waar ik zo sip van word.
Ook eten ze iedere ochtend yoghurt met cruesli, en ik had kokos yoghurt voorgesteld en vond iedereen prima maar dat verkopen ze hier niet.
En toch word ik er iedere x verdrietig van als ze dan weer zuivel willen kopen en ook als ze het eten enzo.
Werd ook gevraagd of ik dan meeging naar dat burgerrestaurant maar heb gezegd dat ik daar liever niet binnen wil zitten.
En ik weet dat ik zo moeilijk doe want op dit na eten ze dus alles vegan met mij mee en zijn ze er enthousiast over. Maar het gevoel van afschuw zit gewoon zo diep dat loslaten me niet lukt :frowning:
Baal er echt van want het is supervermoeiend voor mij en ik word iedere x chagrijnig als het gesprek dus weer naar dieren eten gaat en dan tune ik ook helemaal uit enzo.

2 likes

De burgerplek was dus gister weg en vandaag was die dicht dus nu gaan ze het morgen weer proberen. Ik ben ook weggelopen toen ze verlekkerd de fotoā€™s vd menukaart zaten te bekijken en het erover hadden wat ze wilden.
We gaan nu naar een vegan restaurant met Hongaarse specialiteiten. Hopelijk is het goed.
Weet je wat ik ook zo jammer vind. Als het dan niet goed is wordt vegan eten voor mā€™n gevoel direct afgeschreven terwijl dat met vlees (helaas) nooit zo is.

2 likes