Huh haha ik vind die net als alle andere nep kip naar soja smaken, zo zoet. Wel lekker hoor, maar geen kip smaak. Wat grappig dat jouw ervaring zo anders is
Kan je met edelgist echt kaas maken die ook mooi smelt op je pizza oid?
als je smeltende pizzakaas wil moet je mijn mozzarella eens proberen
Dankjewel!! Hoe lang zou het houdbaar zijn?
In de vriezer echt heel lang. In de koelkast een paar dagen.
Vanavond voor het eerst met jackfruit koken, ben heel benieuwd!
Wel een update geven hĂš?
Zal ik doen!
Wat zouden jullie maken als een vriendin komt eten? Moet niet te ingewikkeld zijn.
Als het maar geen aardappelgerechten zijn (haar vriend is een heel erge âaardappelen, groente, vlees (jup sad )â man, dus ze wil graag wat anders eten dan dat.
Ik maak voor vrienden vaak linzencurry! En dan met rijst, naan en iets van mangochutney erbij. Vind dit recept zelf erg lekker, maak hem zonder het water (wel met de bouillonblokjes) zodat het een curry wordt in plaats van een soep.
https://ohsheglows.com/2016/04/03/glowing-spiced-lentil-soup/
Of iets Mexicaans?
Ik heb er dus vegan rendang van gemaakt en vind het echt heel erg lekker! Mijn vriend (die vlees heel lekker vindt) vindt het ook lekker
Waar heb je het van gemaakt?
Oh oeps dacht dat ik antwoordde op mân eerdere post. Van jackfruit!
Klinkt goed! Heb je een recept?
https://www.ah.nl/r/1192506 heb deze gebruikt! Heb alleen geen keukenmachine maar zonder ging ook prima
Haha serieus, ik vond het juist meer kruidig dan zoet. Ik eet soms vlees en als iemand dit had gebruikt en had gezegd dat het kip was zou ik het geloven haha. Maar mijn vergelijkingsmateriaal is meer van die groenteschijven etc. dus vergeleken met dat vind ik dit veel meer naar vlees smaken.
Ik heb vegan Indonesische saté van soja-proteine in de maak! Staat nu in de koelkast te marineren en ga ze morgen bakken (heb geen tuin dus kan ze niet BBQen helaas). Is de eerste keer dus ben benieuwd, maar heb goeie hoop
Dit lijkt me heel lekker! Alleen ben ik heel erg allergisch voor cashewnoten, weet jij misschien waar ik dat nee kan vervangen. Of misschien weet jij dit @anon76889665 ?
Cashews lijken hier meer voor dikte zijn toegevoegd dan iets anders. Je zou het kunnen weglaten voor een dunnere saus of wat inbinden met maizena. Amandelen gebruiken is ook een optie.
Bedankt! Wat fijn dat je bereid bent om zoveel vragen te beantwoorden altijd