Plantaardig/vegan eten

https://www.ah.nl/r/1192506 heb deze gebruikt! Heb alleen geen keukenmachine maar zonder ging ook prima

2 likes

Haha serieus, ik vond het juist meer kruidig dan zoet. Ik eet soms vlees en als iemand dit had gebruikt en had gezegd dat het kip was zou ik het geloven haha. Maar mijn vergelijkingsmateriaal is meer van die groenteschijven etc. dus vergeleken met dat vind ik dit veel meer naar vlees smaken.

1 like

Ik heb vegan Indonesische saté van soja-proteine in de maak! Staat nu in de koelkast te marineren en ga ze morgen bakken (heb geen tuin dus kan ze niet BBQen helaas). Is de eerste keer dus ben benieuwd, maar heb goeie hoop :blush:

2 likes

Dit lijkt me heel lekker! Alleen ben ik heel erg allergisch voor cashewnoten, weet jij misschien waar ik dat nee kan vervangen. Of misschien weet jij dit @anon76889665 ?

Cashews lijken hier meer voor dikte zijn toegevoegd dan iets anders. Je zou het kunnen weglaten voor een dunnere saus of wat inbinden met maizena. Amandelen gebruiken is ook een optie.

1 like

Bedankt! Wat fijn dat je bereid bent om zoveel vragen te beantwoorden altijd :blush:

1 like

Meh, ik wil zó graag vegan eten volhouden, maar ik merk dat ik met m’n maagverkleining gewoon níet aan m’n calorieën en voedingsstoffen van de dag kom. :frowning:

Waar gaat het mis/wat kom je tekort/moet je opvangen?
Edit: en heeft het mss zin ervaringen van andere vegans met maagverkleiningen op te zoeken?

Low carb, high fat en veel proteïne. Met bonen lukt het me om aardig op te vangen, maar daar zit veel koolhydraten in en “hard groenvoer” doet echt onwijze pijn aan m’n maagje. Blijft ook nog eens behoorlijk hangen. :woozy_face: In het ziekenhuis raadden ze het ook af omdat je er niet “tegenop” kan eten, maar ik wil het zo graag…

Lijkt me ontzettend lastig en vervelend, maar misschien kun je voor nu bijvoorbeeld vegetarisch gaan eten en zodra je je beter voelt langzaam dingen beginnen te vervangen en opbouwen, en op die manier weer proberen stapje voor stapje terug te gaan naar veganistisch?
Misschien dat je lichaam het op die manier beter aan kan en je het beter kunt sturen?

Ik ben wel echt hardcore van alleseter naar vegetarisch naar volledig vegan gegaan in een week… :joy:

1 like

Wat vervelend. Mss heeft lobkefaassen tips voor je als diëtist? Ik wilde het Google maar ik weet niet wat maagverkleining in het Engels is.
Sowieso had zij wel tips hoe je aan bonen kan wennen

Als je googled op vegan after weight loss surgery /Bariatric surgery en je vind best wat info.

Lijkt me zeker lastig. Diëtisten staan niet altijd open voor veganistisch of vegetarisch - als je er een hebt die er wel voor open staat, zou ik het zeker in overleg doen. En je hoeft niet 100% veganistisch toe. Grotendeels plantaardig is al zoveel beter dan 3 keer per dag dierlijke producten eten!

3 likes

Hoeveel kcal mag/moet je dan?

Edit: anders nog Sarai pannekoek is ook diëtiste. @Kaarsgeur

1 like

Een diëtist die Pannekoek van haar achternaam heet?

Huh ja echt pannekoek. Begon ook te twijfelen, maar is echt zo haha.

Dus geen diëtist die Pannekoek heet? So sad :pensive:

Oh wel! Yay. Wat een achtbaan van emoties.

1 like

Sorry! Haha

1 like