Ik was vandaag op een bruiloft en de bruidstaart en alle hapjes die er geserveerd werden waren veganistisch, ik vond het fantastisch
Ik heb laatst ook een veganistische bruiloft (incl dinner) gehad. Zo fijn!
Nog bedankt voor deze tip (en sorry dat ik niet meer gereageerd had). Ik heb dit gemaakt en het was erg lekker!
Ah wat leuk, fijn dat het lekker was
Ging gisteravond voordat ik naar de film ging snel wat eten bij De Beren (die zit naast de bios dus lekker makkelijk) en ik had de vegan streetfood kebab besteld, maar die was ZOUT. Echt bijna niet te eten gewoon, super jammer.
Oh hebben die vegan eten tegenwoordig?
Het is jaren geleden dat ik daar voor de laatste keer geweest ben, maar toen was het nog alleen grote hompen VLEES!!!1! en mocht je je gelukkig prijzen met één vegetarische lasagna op de kaart.
Wel jammer dat het niet lekker was!
Ik ga vanavond naar Cali in Nijmegen en heb m’n vleesetende vriend overtuigd om met mij de vegan maaltijdplank te delen, zo veel zin in
uwlch, de beren. dat vind ik zo drammatisch.
wel goed dat ze een vegan optie eerst hebben.
eerst was het van die dramatische standaard vleesgerechten die ik ook niet zo lusten. kipsate enzo
Soep met glutenvrij brood? Wordt volgens mij best soep weer! Wat lijkt het me ook voor hem vervelend, zoveel allergieën. En wraps? Dan kan je bonen wel neer zetten voor jullie, maar kan verder iedereen zijn eigen wrap beleggen met whatever je neerzet?
zongedroogde tomaten kan ook lekker zijn in plaats van spekjes
En iets maken met maispannenkoekjes oid?
Het voelt misschien minder gastvrij maar ik zou hem ook gewoon vragen wat hij normaal eet en dat/daar de ingredienten voor in huis halen?
Ik neem aan dat hij het beste weet wat werkt voor hem en wat wel en niet kan!
edit: ik vind dat eigenlijk juist wel gastvrij bij nader inzien
Gefrituurd/gebakken fruit? Zoals gebakken ananas is heel lekker. Kan ook bij stamppot.
Hutspot kan ook wel lekker zijn met jus. Sommige jus die je kan maken met poeder zijn vegan. Eten wij wel graag in de winter.
Kan hij seitan eten?? Waar is dat ook al weer van gemaakt?
Oh dat is tarwe en bevat gluten zie ik
Nou ja, ik zou het dus gewoon aan hemzelf vragen. Hij heeft vast favoriete producten en dan zou je die alvast in huis kunnen halen. Ik zou het echt heel lief vinden als iemand dat aan me zou vragen en voor me zou doen!
En dat meenemen naar die supermarkt trouwens ook!
Gelukkig heb je nu al wat ideeën
De beren heeft ook een vegan burger en die is echt vet lekker! Heb de kebab nog niet op
Het was echt heel tof, mijn ouders hebben ook de vegan plank genomen en iedereen vond het heel lekker. Ik kan er echt zo blij van worden als vleeseters (vrijwillig) genieten van veganistisch eten
Hoe kan je overleden op een veganistisch dieet met deze allergieën? Lijkt me echt heel moeilijk om alles binnen te krijgen dat je nodig hebt. Als dat hem lukt: heel knap!
Ik wil graag pasta maken met een sausje wat volgens het recept op basis van slagroom gemaakt wordt. Welke vervanger kan ik hier het beste voor kopen?
Haver keuken van ah!
Jongens ik heb een “nieuw” issue. Toen ik mijn vriend leerde kennen at ik al vegan en hij volle bak vlees.
vega journey vriend.
Als in een gezinsschaal braadworsten omkeren boven de pan was voor hem “koken”. Nouja ik dacht ik ga daar niks van zeggen werkt alleen maar averechts dus ik had alleen de regel ik koop het niet en ik bereid het niet.
Als er wel eens wat over was op m’n werk qua chorizo of bacon nam ik dat voor hem mee want ik dacht beter vlees consumeren dan vlees verspillen en ik schreef het dan wel af op werk waardoor in de volgende bestelling minder van zou worden besteld dus vond dat ik daarmee vleesconsumptie niet stimuleerde en vond het een lief gebaar naar mijn vriend. Nou het werkte want op een dag bracht ik hem een sandwich met bacon en hij zei “ik hoef dat niet meer ik ben vegetariër geworden”.
Ik was heel blij!! En het maakte het voor mij ook iets soepeler want ik dacht eerst was ik 100% vegan en hij 0%. Omdat ik vond dat hij al 50% bijdroeg was ik zelf ook iets makkelijker als in soms eten we een vleesvervangers waar ei in verwerkt zit en op vakantie neem ik wel een bolletje ijs van de plaatselijke ijssalon. Nou ik ben daar voor mezelf helemaal oké mee.
M’n vriend eet echter wel nog heel veel kaas en zuivel en nouja dat vind ik wel stom maarja ik wil hem niet dwingen dat te laten staan. Dan moet ik maar vaker voor hem koken. Nu komt het probleem: als hij zuivel of kaas heeft genuttigd ruik ik dat nu heel erg. Een soort weeïge zure lucht die echt blijft hangen. Ik vind het zo goor en word dan helemaal misselijk en wil hem ook zeker niet kussen. Kan ik hem vragen te stoppen met zuivel? Of in elk geval bij het avondeten zodat zn mond er niet meer zo vies naar stinkt?