Plantaardig/vegan eten

Ik zou het hem zelf niet vragen… Je kunt hem wel vertellen wat je dwars zit en misschien trekt hij dan zijn eigen conclusies? Je hoeft hem namelijk ook zeker niet te kussen als je vindt dat hij stinkt.
Edit: een andere oplossing is misschien dat hij zijn tanden poetst na het eten?

3 likes

Ja ik ruik het al van verre en dan is m’n reactie ook “uwlch heb je weer kaas op?” en dan is het hmmm neeohhhjawel bekertje creme fraiche!
Het is gewoon de geur van zuivel echt zure kots hahahaa
Herkent iemand dit trouwens??? Plz zeg ja!

1 like

Ik weet wel welke geur je bedoelt maar ik heb er niet zo vaak last van (ik kus eigenlijk ook niet zo vaak mensen :S )

Nee ik ook niet alleen baby’s (mogen naar melk stinken, ze hebben geen keus) en dus m’n vriend!!
Van collega’s en vriendinnen kom ik nooit zo dichtbij dat ik hun adem kan ruiken. M’n familie die melk drinkt rookt en die geur is wel hardnekkiger.
Misschien moet m’n vriend maar gaan roken.

Zondag komen er bij mij mensen eten, en een is helemaal vegan (ik ben zelf vega + lactose intolerant dus praktisch vegan, maar ik let er veel minder op). Als ik zelf vegan kook ben ik heel erg makkelijk en heb ik niet zulke hoge eisen maar ik vind dat niet zo chill om te doen bij anderen haha. Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen maken? Ik heb geen mega groot budget ook. Ik zat misschien te denken aan risotto of pasta, maar een van de gasten is italiaans dus daar ben ik ook een beetje huiverig voor

Superrrrrr lekker! Vegan white lasagna soup

Ik had laatst dit recept gemaakt en echt de hele familie vond het zo lekker! Heb wel een teentje knoflook extra gedaan. Je zou dan dus nog wat bladspinazie onder op leggen zoals zij dat ook doet. En dan de soep eroverheen. Wat stokbrood met wat kruiden crème even in de oven. Of bruchetta maken.

2 likes

Wij hadden ook een veganistisch driegangenmenu op onze bruiloft :slight_smile: Mijn man eet meestal vegetarisch (soms nog vlees of vis), ik eet meestal veganistisch (soms nog vis of zuivel). Maar omdat we er beiden dus wel echt mee bezig zijn, wilden we graag vegetarisch op onze trouw, wat dan veganistisch is geworden aangezien ik niet goed tegen zuivel kan. Door de vrienden en familie werd er supergoed op gereageerd (zelfs mijn grootmoeder van de oude stempel zei nog “ik heb geen idee wat ik heb gegeten, maar vond het wel superlekker!”), enkel onze ouders hadden er jammer genoeg moeite mee.

4 likes

Curry!

2 likes

Mexicaans misschien? Taco’s met vegan vulling of chili sin carne bijvoorbeeld. Veganistische paella met artisjokken, olijven en gerookte paprika is ook heel lekker. Indisch, tajine/couscous, thaise curry’s,… vallen meestal ook wel bij iedereen in de smaak. Als er iemand italiaans is zou ik het zelf ook niet aandurven voor een risotto of pasta te gaan, vooral omdat kaas daar vaak een prominente rol in speelt.

3 likes

Deze heb ik pas ook al ergens gepost geloof ik maar doe het gewoon nog een keer, heb dit inmiddels voor best veel mensen gemaakt en iedereen vindt m altijd fantastisch:

https://ohsheglows.com/2016/04/03/glowing-spiced-lentil-soup/

Dit recept, maar dan zonder het water (wel het bouillonblokje gebruiken) zodat het meer een curry wordt. En dan serveren met rijst, en eventueel naan en iets van mangochutney

1 like

Dankjulliewel voor de ideeën! Vegan paella is trouwens een mega goed idee, mijn moeder heeft een tijdje terug een pakje paella kruiden meegenomen uit Spanje voor me, inclusief saffraan en de lekkerste Gerookte paprika ooit, dus dit is misschien een mooi moment

1 like

Ik maak vrij veel dat paella pakket van de AH.
Normaal moet je daar nog schaaldieren ofzo aan toevoegen maar dat doe ik niet en vind het zo ook heel lekker. En vrij simpel om te maken. Ik voeg geregeld wel nog wat geroosterde cashewnoten toe voor de crunch.
Ik eet niet volledig vegan dus geen idee of de kruiden die erbij zitten dit volledig zijn. Maar ga daar eigenlijk meestal wel van uit.

1 like

9 likes

En @Yzile Het is nog steeds heeeeel erg gefocust op standaard vlees dingen (spareribs enzo) helaas, maar ze hebben tegenwoordig een paar vega opties en twee vegan dingen!

@Zaadjes nee in Tilburg!

Iemand al meer nieuws gespot? :see_no_evil:

Wat bedoel je?

Van de AH, nieuwe vegetarische /vegan producten? :see_no_evil:

Volgens mij ben ik m’n moeder aan het influencen! Heb laatst verteld dat ik thuis alleen nog veganistisch eet en ze was er heel geïnteresseerd in, ook wel een beetje ontwetend (eet je dan ook gierst enzo? Dat eten veganisten toch?) maar soit. Ze wil ook altijd weten wat ik dan kook en ik vertelde laatst dat ik vegan sate had gemaakt en haar eerste reactie was ‘oh als je dat nog een keer maakt moet je ons wel uitnodigen hè!’. En nu is ze met m’n vader uit eten geweest en ze vertelde dat ze de vegetarische optie had besteld, ben echt trots haha

23 likes

Ik vind dit nieuws echt erg om te lezen :pensive:

Veganisme (en vegetarisme) groeit, maar de consumptie van vlees ook? Hoe kan dit nou :weary: Ook apart dat eerder onderzoek (met ander onderzoeksmodel) weer andere, betere, resultaten geeft. Achja, arme dieren…

2 likes

Ik werd er inderdaad ook heel verdrietig van om dit te lezen :’( Alsof het echt zo werkt wanneer sommige mensen voor de grap zeggen: nou als jij geen vlees eet, eet ik wel extra veel

4 likes