Plantaardig/vegan eten

Je hebt bij de edeka een goeie afdeling met gekoelde Vegan eten. Daar lekker neuzen. De bedda kaas is heel fijn bijvoorbeeld.

Je hebt bij de kaufland, edeka weet ik niet zeker, van die vegan whertes originals. Iets met kuhmuh ofzo heet het.

1 like

Haha nee dat is zeker waar, echt hele sterke experimenten zijn het niet die ze laten zien. Maar, volgens mij, deden ze dat ook gewoon om even snel ‘live’ te laten zien wat in betere onderzoeken wel ook naar voren kwam?

Lidl de next level producten

2 likes

Like meat producten, sowieso de worst! Amandelmelk vanille, in de dm kan je vegan salami worstjes kopen (beetje zoals bifi maar vegan, smaakt echt naar salami), alpro skyr aardbei, seitan medallions, kokos chocolademelk, kastanje pasta, kala namak verkopen ze daar vgm ook in de supermarkt

1 like

Ohhh ik zou die vegan salamiworstjes zo graag willen proberen! Weet je of je ze ergens online kunt bestellen? Woon niet echt in de buurt van Duitsland.

Ekoplaza heeft vegan chorizo worstjes, misschien is die hetzelfde? Maar die waar ik het over heb kan ik niet online vinden op een site die ook naar nederland verzend…

Omg lekkkkkker waar liggen die

uhm in de DM bij het vegan/gezondheid schap, in de ekoplaza heb ik geen idee

Hmmm, voor mij is gezondheid de reden dat ik begon met vegan eten. Veel onderzoeken en personen die aangeven dat het helpt bij het herstel na trainingen (dus kan je vaker/zwaarder trainen) vond ik genoeg reden om het te proberen. Daarna kwamen bij mij ethische redenen etc pas.

Ik zou er witte bonen doorheen prakken!

Ik dacht al terwijl ik het typte: te zwaar.

Ehh ik heb eigenlijk nog nooit lekker vegan eiwitpoeder gehad. Het heeft altijd een smerige bijsmaak. Ik vind de pannenkoekenmix van Body & Fit wel lekker (als pannenkoek dan), misschien valt die wel door havermout te mixen?

Mensen zeggen trouwens vaak dat die van Orange Fit het best te eten is maar ik vond die eigenlijk ook tegenvallen.

1 like

Lijnzaad kan er ook wel goed doorheen, is wat minder eiwitten maar wel voedzaam. En Alpro heeft binnenkort ook melk met extra eiwitten, kan je daar wat mee?

Noten of notenpasta’s. Veel calorieën voor het gewicht. Eventueel tahini voor de calcium? Vind het wel lekker in de havermout, maar maakt het wel een beetje bitter.

Waar ga je trekken? En hoelang? Super leuk, ik wil ook! (staat met een 3 maand oude baby in de draagzak in de keuken heen en weer te wiegen)

2 likes

Myprotein verkoopt allerlei vegan eiwitpoeders. Met smaakjes maar ook bv pure soja of erwten isolaat, voor als je niet van chemische of zoete smaakjes houdt. Het is niet super lekker, maar prima te eten hoor :slight_smile:

Ik vind Orangefit trouwens wel lekker, maar dat is wel duur en smaakt ook niet neutraal (het is niet zo zoet en chemisch als body&fit whey bv maar er is wel een smaakje aan toegevoegd). Ik hoor ook veel goeds over Silverback Protein maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

1 like

Ik heb wel eens een nakdreep in stukjes door mijn havermout gedaan. Die zijn niet super eiwitrijk, maar misschien zijn er eiwitrepen die je lekker vindt die je erdoor kan breken? Best lekkere crunch geeft dat!

1 like

Holy shit balls, 150 dagen!? Je gaat 150 dagen wandelen? Hoe vet!!! Dat je dat aandurft. Echt heel tof

4 likes

Wow heel gaaf!!

Ik heb vegan proteinepoeder van Ekoplaza, wel met vanillesmaak, maar een half schepje maakt het wel lekker luchtig. Anders henneppoeder? Die heb ik ook en de kleur is niet heel lekker, maar smaakt vrij neutraal

1 like

ik vond ze echt heel goor haha.
heb je al gekeken naar eiwitrepen en soortgelijken? Zoals cliffbars? wel duur hoor.
die van B&F vind ik prima, veel vezels en eiwitten per reep.

1 like

Haha grappig dat meningen zo verschillen. Ik vind ze echt superlekker juist! Totaal geen straf om te eten, een treat juist.

nee kreeg ze echt niet weg haha en ik lust álles.
maar ik krijg nu wel een soort deja vu gevoel. volgens mij hebben we dit gesprek eerder gevoerd?
maakte jij ze niet met soyjamelk en ik met water ofzo? haha