Plantaardig/vegan eten

Gewoon een vies ranzig goor suiker vet druipend taartje of cakeje. Geen dadel noten suikervrij gezeik. :’) THROW IN THAT SUGAR BIAAAATCH.

Gewoon lekkere patat met mayo, een échte hamburger, tosti’s. En plzzzzzz focus je op GOEIE koemelkvrije cappuccino! :slight_smile:

Superleuk trouwens!! Waar??? Ik wil komen!!

12 likes

Wat super leuk! :smile: In welke stad komt je vegan cafe??

Wat zien jullie graag op de kaart staan bij vegan/vega restaurants?
Ik zou als ontbijt of lunch wel graag vegan pannenkoekjes/poffertjes, goed belegen sandwiches of stokbrood (met kaas/franse kaas/kruidenboter ofzo) en tosti’s willen zien. Ook taartjes of cake als toetje. En ik zie graag zowel gezond- als ongezonde recepten.

Wat mis je?
Keuze. Ik heb vaak maar 1 keuzemogelijkheid (en als er geen vegan gerecht op de kaart staat is dat ook nog met gedoe en moeite), in tegenstelling tot veel vleeseters (en vegetariërs hebben vaak 2 of 3 mogelijkheden die al op de kaart staan). Maar dat moet wel goed komen in jouw volledig vegan cafe :slight_smile:

Wat ben je inmiddels wel zat?
Begrijp me niet verkeerd, ik hou van hummus, maar broodje hummus komt echt mijn neus uit. En altijd zijn vegetarische/vegan opties met paprika. Ik hou totaal niet van paprika, dus meerdere opties in groente is chill :stuck_out_tongue:

4 likes

O ja, hummus… heel lekker, maar dat kan ik overal kopen. Net als aaaaaltijd die falafel. Brrr. :joy:

1 like

Super bedankt voor het meedenken! Ja goeie koffie is sowieso het belangrijkst, ben nu een beetje aan het experimenteren met welke melk ik als standaard wil doen, en dan kunnen klanten andere melk kiezen. Ben zelf erg van macadamia melk. Maar soya is misschien meer standaard?

Haha het is helaas niet in NL, maar in weg . (haal dit denk ik straks weer weg hoor, beetje herkenbaar misschien!)

1 like

Oh god ja, dat is er nog zo een! Altijd maar falafel… :scream::confounded: love it but hate it

Havermelk!!!

1 like

Ah zo fijn dat jullie zo mee denken! Vind het best spannend, maar heb er ook super veel zin in. Ben zelf nooit zo’n fan van directe vervangers voor dierlijk eten zoals vegan kaas enz. Maar ik denk wel dat dat idd goed is om ook op de kaart te hebben staan. Ook juist voor mensen die nog in de transitie zitten waarschijnlijk.

1 like

Ja ook mijn favo, maar in Zuid Afrika alleen nog niet echte verkrijgen helaas :sob::sob:

1 like

Volgens mij is het wel heel makkelijk zelf te maken!

1 like

Oja dat is ook nog wel een idee! Ga ik eens naar kijken

Ik vind het lekker als er iets van paddenstoel kroketjes zijn, of iets van risotto bitterballetjes of kokoscurry bitterballetjes.
Heb ook wel eens een broodje met tempeh met iets van kebabkruiden op, was ook erg lekker.

2 likes

Wat tof dat je een eigen zaak opent!!
Waar ik heel blij van wordt en die vaak mweh zijn als vegan optie; Zoete aardappel friet met chipotle mayonaise, vegan bitterballen (curry/risotto des te beter), goede vegan hamburgers met vegan kaas, echt lekkere nacho’s met chipotle, vegan kapsalon(zoals die van Burgertrut) of een hartige taart/quiche achtig iets.

Of dingen die gewoon super lekker vegan zijn; Zelfgemaakte soep met vers brood, puttanesca (zonder ansjovis dan), stamppot met zoete aardappel/pastinaak enz, vietnamese noodle soep met tofu, gegrilde groenten met ahorn siroop uit de oven. Verder vegan brownies of ander ongezond gebak. En nu heb ik honger haha.

Oh ik zie nu pas dat je een zaak opent aan de andere kant van de wereld haha. Misschien zijn bitterballen dan helemaal leuk in allemaal smaken!

Qua ontbijt hou ik van zoet dus; vers fruit (eventueel met wafels), geroosterd bananenbrood met wat boter, overnight oats met fruit en toppings, breakfast burritos, cardamom cake, ontbijtmuffins, smoothies. Mijn ideale ontbijt is een semi healthy muffin/cake met heel veel fruit en wat yoghurt.

5 likes

Vegan omelet, stuffed pancakes (bijvoorbeeld met iets van choco of jam), chocolate chip cookie dough

1 like

Ik had me laatst toch een lekkere burger bij Deer Mama in Amsterdam holy shit :drooling_face:. Het is de beyond burger en verder zat er nog truffelmayo (vegan) en “faux gras” op. Hier een sneakpeakje.

9 likes

Heel erg bedankt allemaal voor het meedenken. Heb overal screenshots van gemaakt! En ga het zeker allemaal uitproberen. Zo fijn deze online vegan community :two_hearts:

2 likes

Bij de plus :heart_eyes: (veganistische kaas, roomkaas, mayo, aioli, noem maar op!!)

21 likes

:drooling_face:

6 likes

Waarom kunnen zo weinig tenten goede vegan burgers maken? Net ook weer een broodje zwarte bonen prut gekregen :sob: (met 2 cherry tomaten en ijsbergsla)

Zal wel alleen bij grote plus vestigingen zijn?:thinking:

Omg deze zijn zo lekker. Super moist en sinaasappelig ook

1 like