Plantaardig/vegan eten

Haha ja ik heb ook het idee dat dit eerder voorbij is gekomen…

Orangefit proteïne vind ik het allerlekkerste! Perziksmaak als shake, vanille ergens doorheen.

Weet niet of je van plan bent om dat vanaf hier mee te nemen, maar wel even goed opzoeken wat je in mag voeren en niet. Ze zijn daar superstreng ivm besmetting en het invoeren van exotische soorten, dus alles met zaadjes, fruit en honing erin (honing doe je wss sowieso niet :stuck_out_tongue: ) mag al niet volgens mij. Eten is sowieso lastig.
En zorg dat je schoenen brandschoon zijn :grimacing: (aarde verspreid ziektes)
Je moet alles weggooien en ze delen ook nog eens hoge boetes uit.
Dus misschien ook kijken wat je daar kunt kopen?

1 like

Earthling Ed komt naar NL! Hij gaat voor zover ik nu weet lectures geven in Amsterdam (bij CREA en Spui25) en Nijmegen.

1 like

Neem je een kooksetje mee en heb je (stromend) water? Je kan ook nog sojabrokken gebruiken. Zit tussen de 55-65 procent eiwit in (verschilt een beetje per merk), het weegt niks en als je het kookt of weekt in warm water krijgt het een kip-achtige structuur. Ik weet niet hoe je van plan bent te resupplyen, ga je inkopen doen in stadjes of laat je pakketten naar jezelf opsturen? Misschien heb je er wat aan!

2 likes

Als jullie het vervelend vinden dat ik dit hier vraag laat het maar weten, dan verwijder ik deze post weer! Bedoel het niet als reclame oid, ben meer gewoon op zoek naar meningen van mede vegans :grin:

Maar… Ik open over een aantal maanden een vegan cafe (ontbijt/lunch). En ben nu dus al druk bezig met het menu etc te bedenken. Dus ik vroeg me af wat zien jullie graag op de kaart staan bij vegan/vega restaurants? Wat mis je? Wat ben je inmiddels wel zat? Goeie ideeën verder nog?

15 likes

Gewoon een vies ranzig goor suiker vet druipend taartje of cakeje. Geen dadel noten suikervrij gezeik. :’) THROW IN THAT SUGAR BIAAAATCH.

Gewoon lekkere patat met mayo, een échte hamburger, tosti’s. En plzzzzzz focus je op GOEIE koemelkvrije cappuccino! :slight_smile:

Superleuk trouwens!! Waar??? Ik wil komen!!

12 likes

Wat super leuk! :smile: In welke stad komt je vegan cafe??

Wat zien jullie graag op de kaart staan bij vegan/vega restaurants?
Ik zou als ontbijt of lunch wel graag vegan pannenkoekjes/poffertjes, goed belegen sandwiches of stokbrood (met kaas/franse kaas/kruidenboter ofzo) en tosti’s willen zien. Ook taartjes of cake als toetje. En ik zie graag zowel gezond- als ongezonde recepten.

Wat mis je?
Keuze. Ik heb vaak maar 1 keuzemogelijkheid (en als er geen vegan gerecht op de kaart staat is dat ook nog met gedoe en moeite), in tegenstelling tot veel vleeseters (en vegetariërs hebben vaak 2 of 3 mogelijkheden die al op de kaart staan). Maar dat moet wel goed komen in jouw volledig vegan cafe :slight_smile:

Wat ben je inmiddels wel zat?
Begrijp me niet verkeerd, ik hou van hummus, maar broodje hummus komt echt mijn neus uit. En altijd zijn vegetarische/vegan opties met paprika. Ik hou totaal niet van paprika, dus meerdere opties in groente is chill :stuck_out_tongue:

4 likes

O ja, hummus… heel lekker, maar dat kan ik overal kopen. Net als aaaaaltijd die falafel. Brrr. :joy:

1 like

Super bedankt voor het meedenken! Ja goeie koffie is sowieso het belangrijkst, ben nu een beetje aan het experimenteren met welke melk ik als standaard wil doen, en dan kunnen klanten andere melk kiezen. Ben zelf erg van macadamia melk. Maar soya is misschien meer standaard?

Haha het is helaas niet in NL, maar in weg . (haal dit denk ik straks weer weg hoor, beetje herkenbaar misschien!)

1 like

Oh god ja, dat is er nog zo een! Altijd maar falafel… :scream::confounded: love it but hate it

Havermelk!!!

1 like

Ah zo fijn dat jullie zo mee denken! Vind het best spannend, maar heb er ook super veel zin in. Ben zelf nooit zo’n fan van directe vervangers voor dierlijk eten zoals vegan kaas enz. Maar ik denk wel dat dat idd goed is om ook op de kaart te hebben staan. Ook juist voor mensen die nog in de transitie zitten waarschijnlijk.

1 like

Ja ook mijn favo, maar in Zuid Afrika alleen nog niet echte verkrijgen helaas :sob::sob:

1 like

Volgens mij is het wel heel makkelijk zelf te maken!

1 like

Oja dat is ook nog wel een idee! Ga ik eens naar kijken

Ik vind het lekker als er iets van paddenstoel kroketjes zijn, of iets van risotto bitterballetjes of kokoscurry bitterballetjes.
Heb ook wel eens een broodje met tempeh met iets van kebabkruiden op, was ook erg lekker.

2 likes

Wat tof dat je een eigen zaak opent!!
Waar ik heel blij van wordt en die vaak mweh zijn als vegan optie; Zoete aardappel friet met chipotle mayonaise, vegan bitterballen (curry/risotto des te beter), goede vegan hamburgers met vegan kaas, echt lekkere nacho’s met chipotle, vegan kapsalon(zoals die van Burgertrut) of een hartige taart/quiche achtig iets.

Of dingen die gewoon super lekker vegan zijn; Zelfgemaakte soep met vers brood, puttanesca (zonder ansjovis dan), stamppot met zoete aardappel/pastinaak enz, vietnamese noodle soep met tofu, gegrilde groenten met ahorn siroop uit de oven. Verder vegan brownies of ander ongezond gebak. En nu heb ik honger haha.

Oh ik zie nu pas dat je een zaak opent aan de andere kant van de wereld haha. Misschien zijn bitterballen dan helemaal leuk in allemaal smaken!

Qua ontbijt hou ik van zoet dus; vers fruit (eventueel met wafels), geroosterd bananenbrood met wat boter, overnight oats met fruit en toppings, breakfast burritos, cardamom cake, ontbijtmuffins, smoothies. Mijn ideale ontbijt is een semi healthy muffin/cake met heel veel fruit en wat yoghurt.

5 likes

Vegan omelet, stuffed pancakes (bijvoorbeeld met iets van choco of jam), chocolate chip cookie dough

1 like

Ik had me laatst toch een lekkere burger bij Deer Mama in Amsterdam holy shit :drooling_face:. Het is de beyond burger en verder zat er nog truffelmayo (vegan) en “faux gras” op. Hier een sneakpeakje.

9 likes