Plantaardig/vegan eten

Heel erg bedankt allemaal voor het meedenken. Heb overal screenshots van gemaakt! En ga het zeker allemaal uitproberen. Zo fijn deze online vegan community :two_hearts:

2 likes

Bij de plus :heart_eyes: (veganistische kaas, roomkaas, mayo, aioli, noem maar op!!)

21 likes

:drooling_face:

6 likes

Waarom kunnen zo weinig tenten goede vegan burgers maken? Net ook weer een broodje zwarte bonen prut gekregen :sob: (met 2 cherry tomaten en ijsbergsla)

Zal wel alleen bij grote plus vestigingen zijn?:thinking:

Omg deze zijn zo lekker. Super moist en sinaasappelig ook

1 like

Nog bedankt voor de tip! Heb vandaag voor de tweede keer er een variatie van gemaakt. Zo lekker!

1 like

Ik wil al een tijdje een week/maand vegan uitproberen, maar m’n vriend is niet zo enthousiast erover, en dat maakt het voor mij ook lastig om ermee te beginnen.
Nu heb ik een vegan weekmenu samengesteld, maar ik heb het zo gedaan dat hij denk ik niet eens door gaat hebben dat het allemaal vegan is (we eten sowieso al vegetarisch)

1 like

Wat goed dat je dat wil doen!

Waarom is je vriend er niet enthousiast over, aangezien jullie al wel vegetarisch eten?

Wil je je weekmenu delen, ben benieuwd wat je gaat maken?

Psss ik heb in mn vegan topic een recept voor basis stoofvlees waar ook jackfruit in zit die heeeeeeel goed werkt in rendang

2 likes

Hahaha mijn vriend was niet per se anti, maar ik ben ook gewoon begonnen met plantaardig koken zonder dat m’n vriend er heel bewust van was (al had ik soms wel bijv geraspte kaas voor hem apart). Hij had niets door want lekker=lekker.

Ennnn laatst ging hij koken en koos zelf een vegan recept uit en het was héél lekker, dus wil het even tippen hier: Sticky shiitake met gember uit de wok #Appie https://www.ah.nl/r/1.193.061

Wel extra zoeture komkommer en broccoli erbij gedaan anders is het niet zo veel(zijdig).

3 likes

Ik weet niet of dit he-le-maal het topic is, maar ik heb ooit een artikel of filmpje ofzo ?? Gezien van een onderzoek dat koeien en kalfjes daadwerkelijk verdriet ervaren van dat ze van elkaar gescheiden worden
 heeft iemand een idee?

image
Lidl heeft nu ook sojayoghurt! Zal wel standaard smaken, maar ben echt blij dat ik nu niet meer naar 20 winkels hoef om zuivelvrije dingen te vinden

10 likes

Ik kon hem hier nog niet vinden afgelopen maandag :frowning: hopelijk verschijnt 'ie snel en anders maar eens navragen.

1 like

oh WOW dat had ik niet gezien. -1, Lidl

1 like

Wrs omdat het geen yoghurt mag heten door de zuivelmaffia. Net als dat we nu amandeldrink hebben.

3 likes

Is er een vega salami die lekker genoeg is om m’n collega’s voor te schotelen?

Vegan geen één nog. Vega geen idee. Misschien weten ze dat in het vegetarische topic.

Oeps, had niet helemaal door dat daar 2 aparte topics voor zijn. Ik ga het daar proberen!

1 like

Deze hebben ze ook in de Aldi! Heb tot nu toe alleen die met blauwe bessen geproefd en die smaakte echt zoals Alpro!

1 like