Plantaardig/vegan eten

Jaa, wat goed! Dit is waar ik zo even aan denk qua sites. Verder is er echt heel veel inspiratie op instagram en youtube te vinden!

2 likes

Wat goed!
Edgyveg & Bosh hebben leuke recepten op YouTube en dit vind ik een fijne site: https://www.huhisthisvegan.com

1 like

Bij de Slegte kwam ik dit boekje tegen met tips als je veganistisch eet. Er stonden hele handig tips in zoals vervangers maar ook voorbeelden hoe je bestaande recepten kunt veganizen. En recepten met zowel kant en klaar producten als van scratch.

10 likes

Hebben jullie tips voor restaurants met vegan opties in Amsterdam, maar geen fastfood achtige gerechten?

Meatless district

2 likes

Meatless District inderdaad of Morris & Bella. Of pizza heart bar (Hangt er een beetje vanaf of je pizza fastfood vindt haha). Oh en een restaurant als Choux kan volgens mij heel makkelijk aanpassen naar vegan heb ik wel eesn gehoord (zelf alleen gegeten toen ik vega was en dat was fantastisch)

1 like

Ik ben vorige week bij Mr. & Mrs. Watson geweest in Amsterdam en vond het zeker een aanrader. Ze hebben vegan kaasplankjes! :heart_eyes:

1 like

Omg deze ziet er mega goed uit. Dankjulliewel voor de tips, ik heb ze doorgestuurd naar m’n moeder! We gaan volgende week naar Hannah Gadbsy in Carre en ze wilde van de gelegenheid gebruik maken om ook eens goed vegan te eten, zo schattig haha

4 likes

Ah zo fijn dat ze openstaat en het wil proberen! Beter dan mijn ouders haha. Die zijn echt zo sceptisch en tegen en ze motten niet opdringen, rare babyboomers. :slightly_frowning_face:

1 like

wow hoe kon ik die vergeten, dit is echt mijn lievelings, ben in staat elke week te gaan
en leuk @Kurisu ik ga ook naar hannah gadsby!

1 like

Kruidvat heeft nu B12 in sprayvorm en hij smaakt echt lekker.

4 likes

Misschien een domme vraag hoor, maar wat is hier het voordeel van ten opzichte van pillen? Tenzij je pillen niet kan slikken natuurlijk, maar kan het verder zo 1 2 3 niet bedenken haha.

Lobke faasen zei dat spray beter wordt opgenomen door je speekselklieren.

En makkelijker voor de kinderen te gebruiken.

1 like

Wat @Saturnus zegt inderdaad! Ik heb hem gekocht omdat ik een spray gebruiken leuker vind dat een pilletje slikken.

Daarnaast kan je hiermee een lagere dosis nemen (wat ook weer handig is voor kinderen, volgens Lobke mag je die maar 500 microgram per keer geven en alle pillen bevatten 1000). Er staat trouwens wel op de verpakking dat ie niet geschikt is voor onder de 14 jaar. Dat is dan wel weer opmerkelijk.

1 like

Waar smaakt t naar?

Klopt maar je kon geen overdosis nemen aan b12 dus denk dat dat gewoon standaard is bij vitamines waarbij de adh niet bekend is.

1 like

Bosbessen! Mijn vriend vindt het superrealistisch smaken, ik vind het meer snoeperig en zoet.

1 like

Iemand nog tips om een courgettesoep een beejte op te leuken? Heb er een paar liggen waar echt even wat mee moet gebeuren voor ze verrotten, maar alle recepten die ik zie zijn met roomkaas of zalm en alleen courgette lijkt me een beetje saai?

Groene linzen <3

Maar dat is denk ik niet het soort opleuken dat je zoekt…

1 like

Klinkt wel goed though! Kook je die gewoon mee en dan pureren?