Ja, vorige week geweest!!
Als je in een âgewoon goedâ restaurant gaat eten zoals Wilhelminapark in Utrecht (en nog een paar andere die ik ken in omgeving amersfoort), kunnen de koks ook wel wat veganistisch maken van een goed niveau! Ze hebben het niet op de kaart staan maar ze kunnen het wel.
Als je bij matige restaurants gaat eten kunnen ze het inderdaad niet goed of alleen fastfood achtig helaasâŠ
Sorry voor de negativiteit, maar ik ben weer eens een beetje geĂŻrriteerd.
Mijn zusje en haar vriend gaven een feestje en ze hadden van alles staan, soesjes en éclairs, worst, kaas en dan nog allerlei verschillende zelfgemaakte hartige hapjes. Maar dit was allemaal niet vegan, dus ik heb de hele middag plakjes komkommer en worteltjes zitten eten.
En voor het avondeten hadden ze ook weer heel erg hun best gedaan, dat wil zeggen: voor de omnivoren. Er was friet en daar hadden ze dan stoofvlees bij gemaakt, kipsaté, kippenpootjes en nog één of andere salade met o.a. ham erin. Mijn moeder en andere zusje eten ook geen vlees, dus voor de vegetariërs hadden ze vegakipstukjes. Maar de satésaus was ook niet plantaardig, dus mijn avondeten bestond uit friet, droge kipstukjes (niet eens even gemarineerd of gekruid) en een mengsel van ijsbergsla en komkommer (zonder dressing).
De vriend van mijn zusje komt uit zoân typische agv-familie, bij hem weet ik dat ik niet te veel moet verwachten, maar van mijn zusje vind ik het zo stom. Die heeft als kind (net als ik) maar heel af en toe vlees gegeten en ze is zelf bovendien tien jaar lang bewust en uit eigen keuze vegetariĂ«r geweest. Hoe kan het dan dat ââVLEESSS!!!ââ het enige is dat in haar hoofd opkomt als ze eten voor anderen gaat maken?
Bij de plantage kunnen ze ook wel prima vegan eten serveren (alleen daar staat dus ook wel vlees en vis enzo op de kaart)! Ik vind alleen zelf de sfeer daar niet zo chill, hou meer van plekken als Moris en Bella. Oh en Choux is ook top, al at ik toen ik daar voor t laatst was vega, niet vegan (hoop binnenkort mân ouders over te halen daar te gaan eten voor mân afstuderen dus als dat lukt zal ik een update geven over vegan eten)
Ik heb hem maar pak hem dus niet zo vaak ! Naar mijn smaak zitten er teveel recepten in voor ontbijt en tussendoortjes terwijl ik eigenlijk alleen avond-eet inspiratie zoek⊠maar mijn buurman (semi-beginnend vegetariĂ«r ) leent hem heel vaak en vindt het dan weer wel geweldig âŠ
Heeft iemand deze wel eens gehad? Zo ja, wat vond je ervan?
Dankjewel voor je reactie! Ik zoek inderdaad ook wel wat meer recepten voor het avondeten. Ga ik denk ik toch even op zoek naar een andereâșïž
We zijn zwarte knoflook aan het maken, maar wonen in een appartement met open keuken. Het stinkt na 1 dag al vreselijk. Nu nog naar een mix tussen appeltaart, suiker pecans en knoflook. Lekker is anders. Nog 16 dagen te gaan
Wat voor recept gebruik je?
Hele knollen knoflook, in aluminium folie ingewikkeld, daaromheen nog een box en dan de keep warm functie van de instant pot. 18 tot 22 dagen erin en dan hebben we theoretisch gezien zwarte knoflook ben benieuwdâŠ
We doen het 18 dagen, daarna zijn we onderweg voor de kerstdagen.
Wow maar dan dus 18-22 dagen die instant pot aan ook? Ben benieuwd! Zwarte knoflook is zoooo lekker!
Ja, de knoflook heeft een constante temperatuur van rond de 60 graden nodig⊠Ben zo benieuwd!
Vind je dat niet zonde van de energie? Zou mij het niet waard zijn, je kunt het gewoon kopen.
Voor de hoeveelheid die wij maken vind ik het wel mee vallen. Het is niet de instant pot op volle kracht aanstaat natuurlijk. Ook besparen we zo verpakkings materiaal.
Weet iemand of het recept van de vegan pizzaâs van dominoâs veranderd is? De kaas leek wel anders dan een jaar terug, dus vraag me af of ik net niet toch gewoon een kaaspizza gegeten heb
@Chuckie volgens mij niet (iig hier niet). Ik heb een tijd geleden fotoâs geplaatst van dezelfde pizza met vegan kaas en ânormaleâ kaas, misschien dat dat wat duidelijkheid van bieden (post die ik heb gequote).
hmm ja ik denk dat ik toch de verkeerde had dan, godver.
Dit was een week geleden.
De kaas smelt niet op het middenpunt na, daaraan zie je goed dat het vegan is.
Huh bij mij is de vegan kaas altijd âgesmoltenâ. Ziet er wel evht lekker uit dit
Oh haha bij mij ziet die er altijd zo uit als deze foto. Met zo 2 punten waar die wel gesmolten is en verder niet. Maar als ik het eet is de kaas wel zacht zeg maar.