Plantaardig/vegan eten

Ziet er wel een stuk echter en lekkerder uit! Bij mij is het altijd een gele goop zoals dit

Ik heb dit ook wel eens gedaan. Resultaat is top maar de stank is :nauseated_face:

Ohja dat ziet eruit alsof je gehemelte er flink door verbrandt.
Maar die foto is niet van een domino’s pizza toch? (door de vorm vd doos denk ik dat)

nee NY pizza! Verbrand gehemelte wel idd, maar wel lekker

Ja echt he. Mijn man zegt dat hij nog niets ruikt… :flushed::nauseated_face:

Ik had een paar weken geleden ook besteld en 100% gewone kaas gekregen ipv vegan.

Ugh echt stom. Doet domino’s normaal gesproken iets met vegan stickers op de doos ofzo? Want dan kun je het tenminste nog meteen herkennen wanneer de bezorger aankomt.

Oh dat kan ik me niet herinneren: er stond in elk geval wel heel groot VEGAN KAAS op het bonnetje. Maar de mensen die daar werken zijn zo laks en ik had beter moeten weten, want zag best wat klachten erover in de reviews staan.

Ik heb bij domino’s een x tot 2 x achter elkaar de verkeerde pizza gehad!!!
Dus eerst met kaas en kip, ik terug
Toen vegetarisch dus met kaas.
En daarna de vegan pizza.

Ben toen zo uit m’n plaat gegaan dat dit niet oké is wat betreft dierenleed en milieu maarja boeide die medewerkers niets.

Ja bij mij stond het ook op het bonnetje in m’n mail, maar de bestelling die ik in m’n handen kreeg was letterlijk alleen die pizzadoos, dus had ook geen bon daar meer bij. En ik realiseerde me pas dat het niet klopte toen ik al was begonnen met eten… Heb ze wel nog even een berichtje gestuurd dat dit niet kan, maar ik vind het ook heel kut om die pizza dan weg te gooien voor een nieuwe dus heb 'm toch maar opgegeten.

Maar hoe moeilijk is het, deze pizza HEET zelfs gewoon “vegan spicy” dus het was niet alsof ik een aanpassing had gevraagd bij een andere bestaande pizza ofzo

2 likes

Ik merk eigenlijk wel vaker dat, als een vegan pizza besteld wordt, de pizza makers opeens geen zin meer hebben om moeite te doen :frowning: Never forget die keer dat ik een vegan pizza bestelde en 0 toppings kreeg

Whut? hoe bedoel je 0 toppings? Als in alleen saus??

@Chuckie, ik snap precies wat je bedoelt: ik eet nog niet 100% plantaardig, dus ja dan eet ik het maar. Maar ik heb wel geklaagd: expres bij Domino’s besteld omdat ik vegan wilde. In A’dam heb je ook pizza heart; minder lekker, maar daar snappen ze het tenminste wel.

Ja :’(

Ik vind het ook maar raar dat mensen zo laks zijn ermee? Heb het idee dat ze denken ‘ah joh maakt niets uit of een vegan een keer niet plantaardig eet’, terwijl het voor sommige mensen ook gewoon gevaarlijk kan zijn ivm allergie.

Maar zelfs al heeft iemand geen allergie is het gewoon stom, als ik nu perongeluk echt vlees zou krijgen ipv nepvlees dan zou ik me echt heel naar voelen

1 like

Wat gaan jullie eten met kerst?

Ik ben op zoek naar inspiratie voor een vegan kerstdiner!

Hartige uientaartjes
Kruidige pompoensoep

Linzen ovenschotel met zoete aardappel
Witlof met balsamico en jus d’orange uit de oven
Broccolini met gember, knoflook en rode peper
Aardappelpuree
Paddestoelenstroganoffsaus
Stoofpeertjes

Kersenkruimeltaart met slagroom, misschien bolletje ijs

6 likes

Ik denk ik bieten salade, sjieke puree (aardappel pastinaak gepofte knoflook ofzo) een vegetarische vleesvervanger met jus, gecarameliseerde uien en nog wat dingetjes erbij waar ik zin in heb. En ik denk een Engelse pie bakken
Qua toetje misschien een rozijnencake bakken

1 like

Wij gaan een dag Indiaas eten! Soort Indiaase rijsttafel

1 like

Ja ik eet wel echt een heel groot deel plantaardig en probeer het echt te limiteren dus vind het wel rot, maar ja als het weggegooid wordt schiet daar ook niemand wat mee op. Maar ja je zal inderdaad maar allergisch zijn ofzo…

Mijn man en ik gaan van alles en nog wat maken. Lekker uitproberen aangezien we eindelijk de tijd hebben.

Vegan roast van avirtual vegan https://avirtualvegan.com/vegan-roast/

Heel veel sushi om lekker te snacken.
Bospaddenstoelenragout naar een recept van @anon76889665
Vegan Calamari van hotforfood https://www.hotforfoodblog.com/recipes/2019/01/09/vegan-calamari/

Tiramisu https://neuroticmommy.com/2016/07/15/mind-blowing-vegan-tiramisu/

Stoofpeertjes

Pavlova taart

Hazelnoten taarthttps://www.hotforfoodblog.com/recipes/2017/10/30/vegan-hazelnut-torte/

Wij maken niet echt iets voor een gangen menu, maar meer buffet achtig en iedereen kan pakken waar diegene zin in heeft.

Edit : er zal nog meer gemaakt worden, maar dat zijn dan vooral gebakken aardappeltjes, groente etc. Maar wat precies dat weten we nog niet.

5 likes