Plantaardig/vegan eten

Ik zou haar denk ik wetenschappelijke artikelen mailen (of artikelen die wetenschappelijk onderbouwd zijn) en/of gewoon duidelijk zeggen: ik voel me beter, ik vind het lief dat je je zorgen maakt, maar dat is niet nodig, dus kan je het nu laten liggen?

1 like

Ik denk serieus dat ze bozig/geĂŻrriteerd zal reageren als ik haar wetenschappelijk onderbouwde artikel toe zou sturen. Net alsof de waarheid iets triggert? Diep van binnen wel weten dat plantaardig eten beter is maar dit niet willen toegeven omdat het jezelf niet lukt?
Ik denk dat ik het dus maar ga houden bij jouw advies om te zeggen dat ik me zelf zo beter voel en dat ze zich geen zorgen hoeft te maken. Dan gooi ik af en toe wel even wat facts eruit, zodat het wat geleidelijker aan binnen komt :thinking:

1 like

Als ik het zo lees ben je 32, ik denk dat je dan ook prima weet hoe je voor jezelf moet zorgen tocg?

Oh ja weet ik wel zeker, echter denk ik dat mijn moeder zich zelfs al was ik 50 er nog mee denkt te moeten bemoeien.

1 like

Wow die hotforfood blog :heart_eyes::drooling_face:

Dat ziet er allemaal zo nice uit!
Ik doe het voorgerecht (voor niet vegans, dus wil ze impressen) en moet het vooraf klaarmaken en meenemen. Wil geen soep of salade, maar dus ook geen 100 kilo sjouwen. Als iemand nog tips heeft :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Ik ga nu voor het eerst in m’n leven een worstenbroodje eten. Geen idee of het lekker is, maar ik ben zo excited!

Als het lekker is wordt dit mijn bijdrage aan de kerstlunch (lazylife)

9 likes

haha ik heb dat ook altijd met vegan producten. Heb het nooit gegeten of gewild voor ik of het product vegan was maar nu is het vegan dus ik eet het.

4 likes

Ik heb dit zelf ook gehad, en bij mij werkte het ook niet om met wetenschappelijk onderbouwde argumenten te komen. Inderdaad bij jezelf houden, zeggen dat je je goed voelt en zo nu en dan een foto appen van je heerlijke en gezonde eten werkt misschien beter :blush:
Wilde ook nog even zeggen dat je echt supergoed bezig bent, dat je na zo lang nadenken die knoop door hebt gehakt!

3 likes

Waar heb je deze gekocht?
Ik heb ze online besteld maar ze liggen in de vriezer dus ik moet nog even wachten.
Worstenbroodjes waren een van de weinige dingen die ik wel eens mis dus ik heb er zooo’n zin in :yum:

Zag dit laatst voorbij komen, geen idee of dit lekker kan zijn. Ziet er een beetje uit als van die unoxburgers die niet in de koeling hoeven.

Hahaha naja ik eet al heel lang geen vlees, dus sowieso waren worstenbroodjes geen optie.

Vond het ook niet superboeiend ofzo, maar wilde het idd graag proberen “omdat het kan”. Ben wel benieuwd wat m’n vriend ervan vind, als het goed (echt) genoeg lijkt doe ik miss alleen de vegan ipv ook echte :joy::see_no_evil:

@LaPetiteRobeNoire ik heb ze besteld bij picnic

Ik kijk echt niet uit naar het kerstdiner. Er wordt me net verteld dat ze het liefst 3 kilo vlees op tafel zetten. Ook mag ik zelf meedenken over mijn vegan hoofdgerecht. Met andere woorden ik eet apart van de rest. Ik vind dat echt jammer. Hoe regelen jullie het kerstdiner?

1 like

Wij hebben voor nu afgesproken dat alle bijgerechten/voor/nagerechten vegan zijn, maar dat er wel ook kalkoen is. Dus alles vegan behalve dat, ik maak zelf nog een klein vegan hoofdgerecht erbij denk ik (bij ons is het sowieso altijd “iedereen neemt wat mee” dus dat vind ik niet zo heel erg)

1 like

Kan iemand mij uitleggen waarom wol als onethisch gezien wordt? Een collega zat een vegan klant een beetje belachelijk te maken omdat bij wol de dieren niet dood worden gemaakt. Ik wilde haar graag uitleggen waarom sommige mensen er voor kiezen om geen wol te kopen, maar wist het eigenlijk ook niet zo goed

1 like

https://veganchallenge.nl/waarom-is-wol-veganistisch/

Hier staat het één en ander in.

Edit de titel van het artikel is 'waarom is wol NIET veganistisch.

3 likes

Dit filmpje vond ik heel informatief.
Het komt er oa op neer dat doordat wol scheren een productiewerkzaamheid is en er dus vaak oren meegeschoren worden en vlgs mij ook dat de staarten worden geknipt en sowieso worden de schapen geslacht en sterven ze geen natuurlijke dood.
Sowieso heb ik alle vegan nuggets van haar gekeken toen ik net vegan was en heb daar echt veel aan gehad.

1 like

Ohja over kerst.
Ik vier kerst enkel met m’n eigen gezin. Ik maak samen met m’n broer het grootste deel van het menu, ik eet vegan en hij zoveel mogelijk.
Dit jaar maken anderen ook wat gerechtjes en die maken ze ook vegan. We gaan ook weer kaas bij vegan flore bestellen en een grote kaasplank maken.
En de andere kerstdag ga ik met m’n vriend uit eten bij een vegan restaurant :slight_smile:

Edit : ook vorig jaar heb ik met m’n broer gekookt en was alles vegan.
Toen appte m’n neefje wel dat die graag biefstuk wou maar toen heb ik hem gebeld uitgelegd waarom ik graag alles vegan wilde en dat begreep die dus was ook zo gefixt

5 likes

Wat heb je als uitleg gegeven? Ik vraag het omdat ik het aan mijn familie niet uitgelegd krijg.

1 like

Ik heb het heel erg op mezelf gehouden en het was dus 1 op 1 met vooraf al de noot dat ik een vegan menu wou maken en 't in mijn huis was (en m’n neefje is een tijd vega geweest).
Wat ik zei was in de trant van dat ik wilde dat het een fijne kerst voor iedereen was en dus ook voor de dieren, dat die dus niet hoefden te sterven en ik daarom liever niet had dat hij vlees at bij mij en of dat oké was.
Vond die prima hij dacht dus dat het zou zijn neem allemaal je eigen eten mee en dan wou die graag biefstuk maar dit vond die best :).
Nog een sidenote ik heb echt heel veel geluk met mijn familie en daar ben ik me ook van bewust!

5 likes

Voor de mensen met kinderen een vraag. Eten jullie kinderen ook veganistisch, of houden jullie het bij vegetarisch of misschien wel soms vlees?
Mijn zoontje van 2 eet al sinds zijn geboorte vegetarisch en ik haal dus alleen voor hem eieren, yoghurt e.d. in huis. Aangezien ik pas sinds kort veganistisch eet ben ik er nog niet over uit wat nou het beste voor hem zou zijn. Ik neig ernaar om hem zelf de keuze te laten maken als hij oud genoeg is. Hoe denken jullie hierover?