Plantaardig/vegan eten

Klinkt heerlijk!

1 like

Ik heb ook een keer niet-vegan pizza gegeten van de Domino’s. Pas bij het laatste stuk bedacht ik me dat die kaas wel heel gesmolten was (terwijl dat de vorige keer niet was). Nu kijk ik voortaan eerst in die doos als de bezorger er nog staat
 want als die niet goed is kan die bezorger de pizza direct weer meenemen en zo-snel-mogelijk mijn GOEDE vegan pizza bezorgen.
Ik snap dat er maar een stel tieners werken die het allemaal geen reet boeit, maar ik kan er echt kwaad om worden als het niet klopt - vooral als ik sws al hangry ben :joy:

1 like

Dit viel in de smaak bij vleeseters ook, toen we laatst een etentje hadden :slight_smile:

https://simoneskitchen.nl/slowcooker-pittige-vegetarische-stoofschotel/?epik=dj0yJnU9aHJJTExCSVMxeHVvSEtfVXozOTFtWXNHdkdOalhYQnAmbj10OGQxS0kyVVowMlNnenVMRFpydnZBJm09MyZ0PUFBQUFBRjNwV2o4

Dit misschien en ipv honing agave of maple syrup gebruiken.

Oh met jackfruit is ook lekker. Succes met kiezen!

Kunnen jullie ook zo verdrietig/geĂŻrriteerd raken als weer eens iemand de discussie met je aan wil gaan over jouw manier van eten?
Ik ben al sinds mijn 8e (al 24 jaar) vegetariër en heb sinds een paar weken eindelijk de knoop doorgehakt en ben veganistisch gaan eten, iets waar ik al jaren over nadenk, maar mezelf nog niet toe had kunnen zetten. Nu ben ik super gemotiveerd en vergaat het me met gemak om bijv. geen kaas en yoghurt te eten (waar ik eerst niet zonder dacht te kunnen).
Nu gaat mijn moeder steeds de discussie aan dat ik voedingsstoffen niet binnen krijg, het niet gezond kan zijn en dat ik mezelf ‘steeds meer ga ontzeggen’, terwijl ik me er juist goed bij voel en het helemaal niet voelt alsof ik mezelf iets ontzeg. Ook voel ik me fysiek nu al een stuk beter dan ik me de afgelopen tijd voelde. Argumenten die ik aandraag waarom het juist goed voor je is om plantaardig te eten worden met ongeloof van tafel geschoven.
Wat doen jullie in zulke gevallen? Moet ik de discussie gewoon maar niet meer aangaan omdat mensen je toch niet geloven en overtuigd zijn dat dierlijke producten nodig zijn om gezond te blijven? Zo frustrerend vind ik het!

1 like

Ik zou haar denk ik wetenschappelijke artikelen mailen (of artikelen die wetenschappelijk onderbouwd zijn) en/of gewoon duidelijk zeggen: ik voel me beter, ik vind het lief dat je je zorgen maakt, maar dat is niet nodig, dus kan je het nu laten liggen?

1 like

Ik denk serieus dat ze bozig/geĂŻrriteerd zal reageren als ik haar wetenschappelijk onderbouwde artikel toe zou sturen. Net alsof de waarheid iets triggert? Diep van binnen wel weten dat plantaardig eten beter is maar dit niet willen toegeven omdat het jezelf niet lukt?
Ik denk dat ik het dus maar ga houden bij jouw advies om te zeggen dat ik me zelf zo beter voel en dat ze zich geen zorgen hoeft te maken. Dan gooi ik af en toe wel even wat facts eruit, zodat het wat geleidelijker aan binnen komt :thinking:

1 like

Als ik het zo lees ben je 32, ik denk dat je dan ook prima weet hoe je voor jezelf moet zorgen tocg?

Oh ja weet ik wel zeker, echter denk ik dat mijn moeder zich zelfs al was ik 50 er nog mee denkt te moeten bemoeien.

1 like

Wow die hotforfood blog :heart_eyes::drooling_face:

Dat ziet er allemaal zo nice uit!
Ik doe het voorgerecht (voor niet vegans, dus wil ze impressen) en moet het vooraf klaarmaken en meenemen. Wil geen soep of salade, maar dus ook geen 100 kilo sjouwen. Als iemand nog tips heeft :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Ik ga nu voor het eerst in m’n leven een worstenbroodje eten. Geen idee of het lekker is, maar ik ben zo excited!

Als het lekker is wordt dit mijn bijdrage aan de kerstlunch (lazylife)

9 likes

haha ik heb dat ook altijd met vegan producten. Heb het nooit gegeten of gewild voor ik of het product vegan was maar nu is het vegan dus ik eet het.

4 likes

Ik heb dit zelf ook gehad, en bij mij werkte het ook niet om met wetenschappelijk onderbouwde argumenten te komen. Inderdaad bij jezelf houden, zeggen dat je je goed voelt en zo nu en dan een foto appen van je heerlijke en gezonde eten werkt misschien beter :blush:
Wilde ook nog even zeggen dat je echt supergoed bezig bent, dat je na zo lang nadenken die knoop door hebt gehakt!

3 likes

Waar heb je deze gekocht?
Ik heb ze online besteld maar ze liggen in de vriezer dus ik moet nog even wachten.
Worstenbroodjes waren een van de weinige dingen die ik wel eens mis dus ik heb er zooo’n zin in :yum:

Zag dit laatst voorbij komen, geen idee of dit lekker kan zijn. Ziet er een beetje uit als van die unoxburgers die niet in de koeling hoeven.

Hahaha naja ik eet al heel lang geen vlees, dus sowieso waren worstenbroodjes geen optie.

Vond het ook niet superboeiend ofzo, maar wilde het idd graag proberen “omdat het kan”. Ben wel benieuwd wat m’n vriend ervan vind, als het goed (echt) genoeg lijkt doe ik miss alleen de vegan ipv ook echte :joy::see_no_evil:

@LaPetiteRobeNoire ik heb ze besteld bij picnic

Ik kijk echt niet uit naar het kerstdiner. Er wordt me net verteld dat ze het liefst 3 kilo vlees op tafel zetten. Ook mag ik zelf meedenken over mijn vegan hoofdgerecht. Met andere woorden ik eet apart van de rest. Ik vind dat echt jammer. Hoe regelen jullie het kerstdiner?

1 like

Wij hebben voor nu afgesproken dat alle bijgerechten/voor/nagerechten vegan zijn, maar dat er wel ook kalkoen is. Dus alles vegan behalve dat, ik maak zelf nog een klein vegan hoofdgerecht erbij denk ik (bij ons is het sowieso altijd “iedereen neemt wat mee” dus dat vind ik niet zo heel erg)

1 like

Kan iemand mij uitleggen waarom wol als onethisch gezien wordt? Een collega zat een vegan klant een beetje belachelijk te maken omdat bij wol de dieren niet dood worden gemaakt. Ik wilde haar graag uitleggen waarom sommige mensen er voor kiezen om geen wol te kopen, maar wist het eigenlijk ook niet zo goed

1 like