Plantaardig/vegan eten

We eten eigenlijk van alles haha, alleen hollandse prak ben ik niet dol op, maar pasta’s, wraps, curry’s, ovenschotel, stoofpotjes, quiche… eigenlijk vinden we alles wel lekker haha

Dat zijn echt de makkelijkste dingen om te veganizen. Curry is sowieso wel vegan, met kokosmelk. Pasta met rode saus en groente en vegan gehakt als je dat wil (doe ik nooit, vind ik niet nodig). Je kan pasta met roomsaus maken door te koken met soja of haver cuisine of een sausje maken van cashewnoten. Kan ook met hummus en rucola en tomaatjes. Wraps kan gewoon met groente en bonen. Alleen een goeie vegan quiche heb ik nog niet meegemaakt.

3 likes

https://gourmandelle.com/vegan-quiche-lorraine/
Deze maak ik met vivera spekjes en soms variaties met andere groente als dat op moet.

Je kan een eigen mengsel maken op basis van kikkererwten zoals in het recept. Of lui een no egg pakje kopen bij de jumbo. En je hebt van koopmans of van de ah kant en klare hartige taart deeg of zelf maken zoals in het recept.

@Kusjessoldaat heeft deze ook gemaakt en is ook fan dacht ik?

1 like

Jaaa met bladerdeeg it is deliciouuss

Of borstvoeding of flesjesmelk natuurlijk, hebben ze zeker nodig. Ook in kunstvoeding zijn vegan opties beschikbaar :ok_hand:

5 likes

Oh deze klinkt zeker goed😍

1 like

Bij mij op het werk is er volgende week een buffet waarbij een aantal mensen zelf iets gaan maken. Nu ben ik van plan om spinazie feta hapjes te maken in bladerdeeg. Zelf eet ik vegetarisch, maar er is wel 1 persoon bij die vegan eet. Denken jullie dat dit ook lekker is met vegan feta zoals dat blok van Violife?

Nee, want die feta smelt te veel vind ik. Die is niet zo brokkelig als normale feta.

Je kan op pinterest wel een recept vinden om feta te maken van firm tofu. Dat werkt beter.

1 like

Ik vind die feta juist wel heel lekker en ook wel lekker dat het smelt! Dus smaken verschillen, misschien even pijlen bij de vegan persoon in kwestie

4 likes

@Mars Ik vind hem ook lekker! Mijn vriend gebruikt die feta in dit recept en dat is echt top.

2 likes

Thnx, ik ga het gewoon proberen. En dit recept ziet er ook goed uit. Misschien dat ik die er ook bij ga maken.

Deze! Zo lekker

1 like

Oooh ik wilde een makkelijk, maar lekker En vegan voorgerecht voor kerst en dit ga ik maken. Best makkelijk te veganizen en smeer het wel in met water :joy:

Thanks!

1 like

Als je refereert naar het eigeel, dan kan je gewoon sojamelk gebruiken en daarmee insmeren.

1 like

Ooh echt? Ik gebruik altijd water, maar dan ga ik zeker sojamelk proberen! Nice😁

1 like

Als je echt zo’n laagje wil hebben, kan je Googlen op Vegan egg wash kost iets meer moeite, maar krijg je wel echt dat eigeel gevoel over je bladerdeeg.

1 like

Volgens mij is dat gegrilde tomaat uit de oven? Maar heb dat nog niet gezien hier in een blik.

@Lakshmana misschien een idee?

Hmm ik zou denk ik gewoon gepelde tomaten gebruiken, of kijken of er een merk tussenstaat waar ‘roasted’ bij staat.

Ik zie net dat Pick Up Limes een ebook heeft gemaakt! Heb hem gelijk besteld en zit hem nu door te bladeren, ziet er echt prachtig uit. Vond 7,99 ook helemaal niet duur.

3 likes

Jaa veel te laat voor het avondeten van vanavond, maar bedoelen ze dit niet?