Plantaardig/vegan eten

In Amerika hebben ze idd blik tomaat waarin de tomaten geroosterd zijn. Beste is om gewoon zelf tomaten te roosteren of desnoods gewone blik tomaat met wat liquid smoke

2 likes

Maar dit is paprika en geen tomaat. :sweat_smile:

1 like

Sjongejonge wat stom, weet niet waarom ik zo’n brain fart had dat ik paprika in m’n hoofd had

3 likes

Voor yoghurt met een smaakje vind ik die van Alpro in die bakken van 500g lekker (perzik :heart:). Voor ‘naturel’ yoghurt vind ik kokosyoghurt het lekkerst, gewoon die van de Appie, maar zo duur dat ik het bijna nooit koop (en heb niet de discipline om het steeds zelf te maken). Verder vind ik het meeste niet zo geslaagd dus ik ben eigenlijk gewoon gestopt met yoghurt eten đŸ€·

https://www.jumbo.com/koko-dairy-free-natuur-500-g/173325POT/?gclid=EAIaIQobChMI98Kj7LK95gIVD853Ch0PbgLOEAQYASABEgKb_PD_BwE

Deze! Smaakt misschien niet heel erg naar grieks yoghurt, ik hou vooral heel erg van frisse/zurige yoghurt en daar vind ik deze dnek ik het meest in de buurt komen.

Ja stom hù :angry: Sojayoghurt vind ik zonder smaakje ook echt niet lekker. Ik haal nu heeel soms toch nog een pak ‘echte yoghurt’ (denk 1 keer in de 2 maanden ofzo) en daar geniet ik dan heel erg van :flushed:

Hopelijk komt oatly gauw met hun oatgurt. Ben zo benieuwd.

1 like

https://www.ah.nl/producten/product/wi466162/ah-soja-vleugje-kokos

Ik vind deze lekker, smaakt lekker naar kokos

Ja die is ook best wel chill vond ik! Gewoon vrij neutraal, dus zeker voor koken en zo wel fijn. Maar ik vond het wel duur dus kocht het niet zo vaak (dit was toen ik in Zweden woonde, daar is het er wel al een paar jaar).

1 like

Ik probeerde deze vandaag, lekker! Wel zoet maar minder khd dan havermelk. Denk ook dat ie lekker opschuimt.

4 likes

Waarvan?

Marqt

1 like

Ja deze is chill! Interessante samenstelling ook, zit bijvoorbeeld edelgist in omdat dat een soort ‘grassige melksmaak’ zou moeten geven. :stuck_out_tongue:

1 like

Die melk schuimt echt muy buenoooo

6 likes

Ben super blij. Voor oudejaar komen 2 koppels eten bij ons en al het eten wordt besteld bij een vegan restaurant van bij ons in de buurt.
Terwijl mijn vrienden allemaal vleeseters zijn. Echt leuk dat ze een effort willen doen.:heart:

15 likes

Wauw! Mag ik ook komen? :sweat_smile:

1 like

Ja hoor! Wel eventjes rijden denk ik :yum: :yum:

5 likes

Wauw! Jaloers haha. Voor lekker eten, wil ik best even rijden hoor! :smirk:

1 like

Ik ben aan het bedenken wat we als kerstdiner kunnen eten, maar één van mijn zusjes is bezig met het fodmap-dieet. En ik vind het het leukst als iedereen alles kan eten, dus nu wil ik een kerstdiner dat volledig plantaardig én fodmap-proof is, het is me wat.

2 likes

Oef, lastig
 Welke fodmaps eet ze niet of volgt ze het eliminatiedieet en eet ze momenteel helemaal geen fodmaps? (Ik weet niet of ik je kan helpen hoor, FODMAP vrij eten vind ik echt heel moeilijk)

1 like