Plantaardig/vegan eten

Dit doe ik ook, want alle recepten zijn echt al een keer gemaakt, door een Nederlandse en anders Engelse Blogger wel. Hierdoor pak ik ook meerdere recepten en kijk welke vervanging of bereidingswijze ik beter vind passen.

2 likes

Ja precies! Ik zoek inderdaad ook buitenlandse recepten. Zij kiezen weer uit andere producten die soms beter passen en waar je via een toko of grote supermarkt of biologische winkel ook goed aan kan komen!

1 like

Ik zag dat de boterhamworst van de vegetarische slager vegan is, hoe vinden jullie die?

Ja wel lekker op een pistoletje,

De free chicken slices van quorn is ook erg lekker. Ik maak daar vaak een broodje gezond mee, plakje violife kaas, zo’n slice, komkommer etc.

4 likes

Oh klinkt goed, thanks voor de tip!

1 like

Big Mac smaakte prima, met een goedkope garden gourmet burger en beetje violife. Had een speltbol in 3en gesneden en alle stukken ff gebakken.
En het broodje at echt als een hamburger, normaal als ik zelf hamburgers maak is het niet te eten veels te hoog.
Had btw geen sla ook.

6 likes

Ziet er goed uit! Weet jij toevallig of die violife kaas ook gewoon zo lekker is op een pistoletje of boterham ofzo of vooral goed is ter vervanging van gesmolten kaas/in combinatie met andere producten?

Ik gebruik hem alleen als gesmolten kaas, zo kaal nooit geprobeerd want alleen bedda rustiek en simply v wurzig zijn voor mij goed genoeg voor op brood :’).
Maar @Saturnus eet hem weleens op brood dacht ik! Dus zij zal het wel weten.

Ik vind m niet heel veel smaak hebben, maar wel prima ongesmolten op een broodje! Zou het een zesje geven

Ik doe ook mee en merk ook al dat ik veel commentaar krijg (terwijl er best veel mensen in mijn omgeving vrij bewust eten): ‘Maar zuivel is zooooo lekker! Ik kan écht niet zonder kaas of room hoor.’

Ik zeg ook helemaal niet dat zuivel per se vies is, en ik vraag ook niet of jij zonder kan. Van mij mag je het ook gewoon blijven eten (ik ben heel conflictvermijdend, dus niet heel uitgesproken activistisch helaas), maar laat mij dan ook mijn keuzes maken zonder ongevraagd commentaar

1 like

Ik vind 'm lekker zo! Smaakt naar jonge kaas, dus weinig smaak. Maar ik heb ook altijd van jonge kaas gehouden

Haha ja klopt.

@Sundance ik eet hem bijvoorbeeld nu op een kaiserbroodje met hellmans mayo, violife plakje, chicken free slice en rauwe spinazie. :face_with_hand_over_mouth:

Ik vind hem wel lekker, want hij is niet zo overheersend qua smaak.

4 likes

Brb ik heb dit allemaal in huis. Maling breakfast

1 like

Waar kopen jullie ‘speciale’ ingrediënten? Ik wil graag kelp in poedervorm kopen voor vegan tonijn die hier laatst gepost werd, en kan het nergens in een fysieke winkel vinden (oa Amazing Oriental, Ekoplaza en Holalnd & Barrett geprobeerd) dus moet het online bestellen. Ik wil ook nog steeds edelgist, liquid smoke en kala namak in huis halen, dus ik dacht het is handig als ik dat allemaal op één plek kan bestellen. Maar ik kan dus nergens iets vinden waar ze al deze dingen hebben :angry:

Ik bestel regelmatig bij pit&pit (heeft ook een supergroot kruiden/specerijenassortiment), ik denk dat ze al deze dingen daar wel hebben!

1 like

Ik bestel vaak via Amazon! Daar verkopen ze het allemaal.

1 like

Ik heb nog een bakmix staan voor boterkoek, maar er moet eigenlijk ook ei in. Hoe kan ik dit het beste (makkelijk) vervangen? Ik dacht aan appelmoes of banaan.
Ik zou het het liefst vervangen door iets dat ik al in huis heb (lekker lui :p) en wat ik later niet ‘op’ hoef te gebruiken.
Bedankt als iemand een suggestie heeft

Liquid smoke hebben ze wel bij de amazing oriental op de asw!

2 likes

Ohh goed om te weten, ga ik dat gewoon daar halen! Ik was laatst dus zo gefocust op die kelp dat ik helemaal niet meer naar de rest heb gekeken :’)

@Mimosa @Phoebs dankjulliewel! Ik vergeet altijd dat Amazon ook eten verkoopt haha. Pit & Pit kende ik nog niet, maar zie zo al heel veel (ook andere) dingen die ik wil hebben. Gaat wel goedkomen dus, thanks!

Kala namak en edelgist heeft Ekoplaza als het goed is wel!