Plantaardig/vegan eten

Ik heb het nu door een couscoussalade gebruikt, het is straks mijn lunch dus ik laat wel weten hoe ik het vond. :raised_hands:t3:

Ik heb deze week persoonlijke bonus op alpro bij de ap, 50% korting. Maar bij de dirk zijn ze 2 voor de prijs van 1 en die prijs ligt sowieso lager dus nog goedkoper :raised_hands:

dirk

Edit: moet dan wel weer naar de ap voor de yoghurt want die s niet in de bonus bij de dirk

Oh EN vivera ook 2 voor de prijs van 1. Omg ik laf dirk

8 likes

Misschien is deze vraag al eerder gesteld (sorry anders maar 4100 bladzijdes teruglezen is wat teveel van het goede). Ik eet bijna dagelijks kwark vanwege de eiwitten en daardoor is het vullend en ook lang vullend. Maar ben ook heel bewust bezig met meer plantaardig eten.

Weet iemand welke plantaardige ‘kwark’/yoghurt is een aanrader die in de buurt komt van kwark (qua structuur en voedzaamheid)??

Alpro go on zou ik zeggen.

1 like

Iemand enig idee of deze veel vet bevatten? Las dat er veel kokosolie gebruikt werd.

Dit is een van mijn favoriete vegan recepten, het is zo lekker met zulke bijzondere smaken!
Je bakt die tofu met gember, knoflook, ui en dan ook nog suiker en kokos water en zoute soja.
Ik serveer het altijd met gewokte paksoi en rijst :).
En na het opscheppen vd tofu nog een beetje vocht bij de restjes om meer saus te maken!

Edit: ik wil nu trouwens het kookboek ervan kopen. Heeft iemand hier een bosh kookboek?

2 likes

Yes! Leuk Kookboek, vooral die chocolade taart :heart_eyes:

1 like

Nice!
Net bish bash bosh besteld (de Nederlandse versie) en ik had blijkbaar nog een cadeaukaart dus het voelt nu alsof het gratis was :smiley:

2 likes

Geen plantaardige kwark zoals je vraagt, maar heb je gedacht aan havermout? In dezelfde hoeveelheid havermout zitten meer eiwitten dan kwark (https://cronometer.com) en het vult goed.

1 like

Hebben jullie wel eens bananenbloesem gegeten? Schijnt ook gebruikt te worden als vegan vis :thinking:

Oeh aardpeer is lekker he! Echt een heel bijzondere smaak.

Ziet er een lekker recept uit, eet je er nog iets bij? Anders ziet het er toch wat karig uit, of valt dat mee?

1 like

Koken jullie wel eens met seitan? En hebben jullie goede recepten ervoor en waar kopen jullie het?

Ben een totale seitan newbie maar lees dat er veel eiwit inzit en altijd op zoek naar vegan eten met veel eiwit

1 like

Bij de toko! Ik vind het heel lekker. Je kan er echt vanalles mee. Het is wat steviger en ik vind het vlees beter 1 op 1 vervangen in gerechten zoals stoofpot, stir fry, tajine, als shoarma, etc. Alles waar je grotere stukken vlees voor zou gebruiken

2 likes

Heeft iemand ooit zo’n maaltijd van lazy vegan geprobeerd? Is het wat?

Ja ik. Vond het niks maar ik vind kant en klare diepvriesmaaltijden niet zo top. De groente wordt altijd zo soggy. De stukjes waren wel lekker maar zou ze volgende keer apart kopen en zelf iets erbij koken.

@Bambam ik vind deze heel erg lekker, mega veel eiwitten. Wel heel vlezig, moet je van houden.

https://www.odinbezorgdienst.nl/vegan-seitan-medaillons.html

2 likes

Ik vond deze wel chill. Niet bijzonder, maar lekker makkelijk als je een keer echt geen zin hebt om te koken.

1 like

Wil vanavond scrambled tofu maken maar de verpakking staat bol :frowning: het is nochtans nog een week houdbaar dus ik snap het probleem niet. Zou ik het gewoon kunnen eten?

openmaken en eraan ruiken. Geloof me, je ruikt het direct als het over datum is :upside_down_face: En daarna nog een week

Ja ik heb dit in Engeland wel eens gegeten als vegan fish & chips, best wel chill dan! Maar ja bij fish & chips daar proef je toch alleen het beslag + vet dus durf niks zinnigs te zeggen over de smaak van de bananenbloesem zelf.

maar textuur was wel goed? Lijkt me best wel lekker als fish & chips!