Plantaardig/vegan eten

Hebben jullie wel eens bananenbloesem gegeten? Schijnt ook gebruikt te worden als vegan vis :thinking:

Oeh aardpeer is lekker he! Echt een heel bijzondere smaak.

Ziet er een lekker recept uit, eet je er nog iets bij? Anders ziet het er toch wat karig uit, of valt dat mee?

1 like

Koken jullie wel eens met seitan? En hebben jullie goede recepten ervoor en waar kopen jullie het?

Ben een totale seitan newbie maar lees dat er veel eiwit inzit en altijd op zoek naar vegan eten met veel eiwit

1 like

Bij de toko! Ik vind het heel lekker. Je kan er echt vanalles mee. Het is wat steviger en ik vind het vlees beter 1 op 1 vervangen in gerechten zoals stoofpot, stir fry, tajine, als shoarma, etc. Alles waar je grotere stukken vlees voor zou gebruiken

2 likes

Heeft iemand ooit zo’n maaltijd van lazy vegan geprobeerd? Is het wat?

Ja ik. Vond het niks maar ik vind kant en klare diepvriesmaaltijden niet zo top. De groente wordt altijd zo soggy. De stukjes waren wel lekker maar zou ze volgende keer apart kopen en zelf iets erbij koken.

@Bambam ik vind deze heel erg lekker, mega veel eiwitten. Wel heel vlezig, moet je van houden.

https://www.odinbezorgdienst.nl/vegan-seitan-medaillons.html

2 likes

Ik vond deze wel chill. Niet bijzonder, maar lekker makkelijk als je een keer echt geen zin hebt om te koken.

1 like

Wil vanavond scrambled tofu maken maar de verpakking staat bol :frowning: het is nochtans nog een week houdbaar dus ik snap het probleem niet. Zou ik het gewoon kunnen eten?

openmaken en eraan ruiken. Geloof me, je ruikt het direct als het over datum is :upside_down_face: En daarna nog een week

Ja ik heb dit in Engeland wel eens gegeten als vegan fish & chips, best wel chill dan! Maar ja bij fish & chips daar proef je toch alleen het beslag + vet dus durf niks zinnigs te zeggen over de smaak van de bananenbloesem zelf.

maar textuur was wel goed? Lijkt me best wel lekker als fish & chips!

Ja vond ik wel!

Haha ik was bang dat ik niet zou ruiken als het niet meer goed was. Straks maar even ruiken dan, bedankt!

Ik haal altijd bij EkoPlaza.

1 like

De verpakking van de ah staat altijd bol heb ik het idee mocht je die hebben. Snij die ook altijd open in de gootsteen want anders zit dat vocht altijd al overal zodra er een gaatje in komt.

Deze was een dubbele verpakking, 2 stukken die telkens nog eens apart in plastic zaten. En alle drie de verpakkingen stonden dus bol
 het rook ook echt niet fris meer dus heb het weggegooid
 zo stom

Ah zonde ja. Maar niet het risico waard want je kunt er wel echt ziek van worden.

Ja ben echt tegen eten weggooien maar kon me toch niet over de geur heen zetten :stuck_out_tongue:

1 like

Thanks!!!

Heb jij een goed recept voor een stoofpotje ermee?

Ik heb dit wel eens gemaakt met seitan ipv nep rund: https://www.dehippevegetarier.nl/vegetarische-recepten/bierstoof-vega-rund-pompoen-gele-wortel/ maar meestal doe ik maar gewoon wat :grimacing: