Plantaardig/vegan eten

Ik was bij een strandpaviljoen vanmiddag en daar stond op friet na niks plantaardigs op de lunchkaart. Ze hadden niet eens vegetarische broodjes, het was allemaal met vlees of vis. Maar toen heeft de kok speciaal voor mij een heel lekkere veganistische salade gemaakt!

23 likes

is scroppino eigenlijk vegan?

Sowieso is niet alle (mouserende) wijn vegan.

Ik heb vorige week een biologische vegan cava in de supermarkt gekocht. Sorbet is meestal wel plantaardig, maar weet niet 100%.

Heb net de vegan rookworst van AH merk op,ben eigenlijk wel positief verrast! Voor mij hoeft de smaak geen exacte replica te zijn als het gewoon lekker is maar dit leek er toch best wel op

9 likes

Jaa dat is wat mij betreft echt de beste vegan rookworst!

Is dit die worst die bij de andere vega-dingen in de koeling ligt (‘vandaag vegetarisch’ oid) of heeft de appie ook een andere? Ik vond die eerste namelijk niet zo, maar later las ik dat wordt aangeraden vegan rookworsten op lage temperatuur in de oven te garen voor betere structuur en dat wil ik nog wel proberen.

Deze!

Hij ligt niet in de koeling maar in het schap bij alle Unox rookworsten enzo.

3 likes

Oh super, die heb ik nog niet geprobeerd, ga ik eens zoeken.

1 like

Zou doe ik het ook, bijv pretsels en broodjes eet ik wel, smeersels en dips laat ik staan, chipjes alleen naturel. Ik probeer er vaak niet te veel aandacht op te vestigen. Heb er een hekel aan elke keer over te praten en krijg van de gastvrouw vaak iets “aparts” zoals bakje humus of olijfolie om in te dippen en dan moet ik dat weer aan iedereen uitleggen.
Dus eet liever gewoon wat minder.
Vooral een hekel aan de “wat knaaaaaapp!” terwijl ik een stuk worst in die wijdopengesperdemondvanverbazing zie liggen. Klets liever over andere dingen.

9 likes

Hoe doen jullie de vegan kerst?

  • Ik neem eigen eten mee/kook daar
  • Er zijn vegan opties voor mij die een maaltijd vormen
  • Het hele diner is vegan
  • Ik vier geen kerst met familie

0 stemmers

Bij mij is het hele menu vegan en vandaag ga ik met m’n vriend uit eten. We gaan niet naar m’n schoonouders, hadden we dat wel gedaan zou ik eigen eten mee moeten nemen.

2 likes

Gisteravond gegourmet en daar hebben we zelf voor de veganistische dingen gezorgt.

Vanavond bij mijn schoonvader is er veganistische nasi. Nemen zelf nog vegan kroepoek mee.

Morgen brunchen bij schoongrootvader en oom en tante. Daar nemen we ook zelf dingen mee.

Beetje een mix dus, maar bij de familie nemen we meestal sowieso zelf dingen mee, want we zijn er vaak ook langer en vind (kerst) bijzondere boodschappen zelf veel te leuk.

Btw. De veganistische spek blokjes van de AH zijn echt een aanrader (had het hier al een keer gelezen en was nu eindelijk zelf weer eens in nl) smaakt echt goed. Denk dat het door de andijvie stamppot echt super lekker is.

1 like

Stoofpotje vegan, worsten vega, groenten en bijgerechten vegan! Stoofpotje naar recept van @anon76889665 :grin:

11 likes

Ik heb vandaag 3,5 uur staan koken voor morgen (oh het is 12 uur geweest, vandaag dan).
Ik krijg mn ouders, schoonouders en schoonoma te eten en heb een heel vegan menu voor ze.
Ze eten allemaal doorgaans niet echt vegan en heb nog nooit zo uitgebreid voor ze gekookt. Ben echt heel benieuwd hoe ze alles gaan vinden! Ben helemaal een beetje zenuwachtig.

16 likes

@ILoveCurls en ik hebben voor mijn familie (ook een beetje van haar eigenlijk) ook een heel vegan menu gemaakt. Waaronder het stoofpotje van @anon76889665. Was een groot succes!

5 likes

Oeh wat heb je gemaakt?

Ik ga vandaag ook vegan koken voor mijn ouders. Moet nog beginnen oh oh:

  • seitan roast met shiitake vulling
  • aardappelpuree met cashew cream
  • cranberry saus
  • groene pittige boontjes
  • stoofpeertjes

Lekker traditioneel

6 likes

-Pittige pompoensoep
-Uientaartjes met zongedroogde tomaatjes
-Peper, zout en knoflookolie soepstengels

-Linzen zoete aardappel ovenschotel met rookaroma en groenten erdoor (vriend z’n specialiteit, dus deze heeft hij gemaakt)
-Aardappelknoflook puree met lenteui
-Witlof met ingekookte jus d’orange balsamico en pijnboompitjes
-Aziatische broccoli met gember, pepertje en sojasaus
-Stoofpeertjes (neemt oma mee)
-Champignonroomsaus

-Apfelstrudel (Lidl) met een bolletje B&J en slagroom

Gisteren alles al voorbereid/gemaakt waar dat kon. Vandaag moet ik nog:
Aardappelpuree maken, uientaartjes bladerdeeg op doen en afbakken, soepstengels maken, witlof en ovenschotel in de oven zetten, broccoli wokken en de soep en saus opwarmen. En dan na het eten de apfelstrudel nog in de oven gooien. De uientaartjes doe ik nog voor ze er zijn, die serveren we toch koud en de rest hoef ik dus niet teveel meer voor in de keuken te staan als iedereen er is.
Hoop dat het goed bevalt, want ze moeten wel heel enthousiast zijn wil ik dit volgend jaar weer doen hahah

10 likes

Wauw klinkt heerlijk!!

Op het toetje na was het een groot succes!
Had de oven per ongeluk op grillen gezet dus de apfelstrudel was na een kwartier zwart


15 likes

Mijne was ook succes behalve dat m’n oom de stoof terugschepte toen die hoorde dat het vega was haha omg

7 likes

NIET
omg wat kinderachtig

5 likes