Plantaardig/vegan eten

Ik lees net dit op insta en Leon is natuurlijk niet alleen in NL, maar wordt toch wel blij van dit nieuws.

9 likes

Wow oké die pizza hawaii van OnePlanet is het geld zó niet waard. Bah.

Ik heb vier kilo ui gekocht voor €1,50, super chill en ze zijn ook lekker groot i.p.v. dat je zes kleine uien moet pellen om een beetje ui door je eten te hebben. Als ik een grotere voorraad kast zou hebben had ik twee zakken gekocht hahaha.

3 likes

Ik had een keer sugarfree fatfree vegan brownies gebakken, ook met bonen inderdaad en die waren me toch vies…
Gelukkig reageerde mijn omgeving met “wat had je dan verwacht? Dat het lekker zou worden?”
En dat was wel een eye-opener. Nu maak ik geen gekke recepten van blogs meer na.

9 likes

Ja die durf ik dus niet meer te proberen haha na mijn zwarte bonen fiasco

Wat zouden jullie als toetje maken voor een groep niet-veganisten? Zat te denken aan chocolademousse (met aquafaba) maar dat is misschien op zichzelf een beetje saai? (moet in m’n eerste week een toetje meenemen naar een werkuitje en ben de enige veganist dus voel nogal druk :"))

Ik heb een keer een soort cheesecake gemaakt met citroensmaak. Vond iedereen heel lekker en hadden niet door dat het Vegan was.

Deze!

1 like

Je zou er eventueel merengue van aquafaba en oranjebloesem bij kunnen doen!

1 like

Vegan cheesecake! Ik heb er zowel al met chocolade als met oreo’s gemaakt, beiden vielen bij iedereen heel hard in de smaak :slight_smile:

1 like

ow wow iemand van mijn klas had juist een keer vegan zwarte bonen brownies gemaakt voor school (ik studeer voeding), en die waren toch goed gelukt. Iedereen bleef er maar van eten haha.

De tomaten basilicum spread is zo lekker!!! Aubergine ook :drooling_face:

@Chipss bestaat er ook een recept van? “bonen brownies die ook echt lekker zijn” please share

1 like

Haha oeh goeie vraag, dat is alweer een aantal jaar geleden. Als ik het tegenkom zal ik het hier posten! :hugs:

1 like

Ik heb ze geprobeerd
Ze zijn echt geweldig :heart_eyes:

1 like

Oeehh ik ben benieuwd

Biecht: in mijn hoofd hebben studenten voeding echt geen smaak en zijn het dezelfde mensen die zeggen dat je borrelnootjes kan vervangen met kikkererwten uit de oven (“net zo lekker”)

2 likes

Haha ik studeer medicijnen maar ik vind Geroosterde kikkererwten ook net borrelnootjes :speak_no_evil: Vind allebei niet lekker ook :’)

1 like

Ik weet niet of dit mag, maar heeft iemand toevallig interesse om samen de The Vegan Bundle te kopen? Het zijn 90 e-books, onder andere met vegan guides, recepten, beauty dingen en sport. De boeken van Madeleine Olivia en Kate Flowers bijvoorbeeld zitten er ook in. De boeken krijg je als pdf en de bundle kost 50 dollar/45 euro.

Ik zie dit de hele tijd op insta en heb zo erg het idee dat het een mega scam is

1 like

Ah hoezo :o?

De blogs die het promoten hebben mega veel volgers gekocht, en het is zo’n typisch “te mooi om waar te zijn ding”. Kan natuurlijk ook ongelijk hebben hoor! Maar die vibes krijg ik ervan