Plantaardig/vegan eten

Oh ja dit lijkt er op!!!

Die worstjes waren SUPERlekker! Ik at gewoon knakworst! Ok, mijn vriend zei van niet, maar wel dat hij het lekkerder vond dat echte knakworst :exploding_head:
Heb echt genoten: zoo lekker op een wit broodje met mayo, curry en mosterd :smiling_face_with_three_hearts: Ga het zeker nog eens kopen!

https://www.ah.nl/producten/product/wi171406/time-out-robuuste-koeken-chocolade

Nu kan het echte hamsteren beginnen :drooling_face:

3 likes

soms is het zo chill om (grotendeels) vegan te zijn; toen ik vandaag bij de ah was was alle yoghurt en melk weg, behalve de plantaardige yoghurt/melk :tada:

10 likes

In kut hip Amsterdam niet. Ik had de laatste Alpro :persevere:

3 likes

je hebt in elk geval gewonnen

Haha ja dat was mijn gedachte ook vandaag bij het schap: Alp.ro etc stond er nog genoeg, de rest was echt nog steeds geplunderd.

1 like

Ook wel weer treurig dat mensen zelfs als ze vinden dat ze ‘absoluut veel eten moeten inslaan’ het vega/vegangebeuren links laten liggen.

En als niemand nou vlees at was die hele coronacrisis er niet eens geweest. :confused:

5 likes

Bekenden waren helemaal terneergeslagen omdat het vlees op is. Zaten ze te klagen bij mij. ‘oh geen gehakt boehoe’.

Ik heb best wat financiële stress door dit corona gebeuren. Dus ik was niet in mijn opperbeste humeur. ‘sorry maar het kan me geen ene f*ck schelen of jij je kadavers kan kopen of niet. Dode dieren eten is geen eerste levensbehoefte!’ en ben weggelopen.

Wat als al het vee uitsterft? Wat gaan die omnis dan eten? :eyes:

13 likes

He?

Waarschijnlijk bedoelt ze omdat het is overgesprongen door het eten van vleermuizen? Of is dat een fabel?

1 like

Ja dat bedoelde ik inderdaad. Corona en ook bijv. de varkensgriep begonnen bij dieren (althans daar lijkt het nu op). Als we ze niet zouden exploiteren en gewoon afstand zouden bewaren zouden die virussen ons niet bereiken, denk ik.

1 like

Bij mijn supermarkt was alle vega ook leeg! Beetje jammer dat iedereen hamstert maar was tegelijkertijd wel een beetje trots op m’n wijk (wonen niet perse veel studenten of iets dus had het niet verwacht)

In other news, ik zag dat er binnenkort vegan Danio komt op kokosbasis! Ik ga niet zo goed op soja en love kokosyoghurt dus ben heel benieuwd

15 likes

Ik heb trouwens de oppo vegan framboos gekocht! Review volgt snel :tada:

4 likes

Heeft iemand de vegan pepperoni pizza van ny pizza al geproefd? Als je de mozerella vervangt voor vegan kaas/geen kaas is hij vegan

Heeft iemand een simpel tiramisu recept met maar een paar ingrediënten die ik bij de ‘normale’ supermarkt kan vinden? Ik had het topic al doorgespit, maar kon het zo snel niet vinden.

Deze is lekker vind ik, maar de ingrediënten zijn niet superbasic (je moet kokosyoghurt en cacaonibs hebben – de kokosbloesemsuiker kan je wel vervangen):

(‘Creamy kokos naturel’ is die kokosyoghurt van AH zelf)

2 likes

Aah thanks, dat moet wel lukken :blush:

1 like

ik vind smoky ham free slices van quorn lekker
smaakt naar boterhamworst maar je kunt het ook op de pizza hawai doen. dan wordt het een beetje hammig.

3 likes

Ik heb zojuist voor het eerst een poging tot het maken van soja yoghurt gedaan. Nu 8 tot 10 uurtjes wachten :grin:

3 likes