Oh hier ga ik ff naar kijken, bij ons nog niet zien staan! Bedoel echt taart/cake of bv als basis van een saus (met bloem). Ben bang dat het met iets wat al vloeibar is wellicht te “nat” wordt, maar die andere boter smelt natuurlijk ook bij verhitting dus wellicht eens uit proberen
@Suikerklontje deze gebruik ik ook om roux te maken voor bechamelsaus oid. Werkt prima.
Cake bakken doe ik vaak met een combi raapzaadolie of als je zonnebloemolie hebt, kan dat ook en plantaardige melk.
Ligt echt aan het recept ook. Maar als ik kruimel maak ja dan heb ik wel wajang of planten margarine nodig in harde vorm.
Ikea heeft ook zo’n olie met botersmaak die vegan is. Die gebruik ik om te bakken. En anders wajang
Deze heb ik vandaag gescoord in de jumbo. Kende het allemaal nog niet, ben héél benieuwd naar de ‘tonijn’. En die exx-mix, zie op de achterkant dat ze iets anders aanraden voor omelet en quiche (wilde er juist quiche mee maken ), maargoed wilde het graag proberen voor €0,50.
Die vieze streep komt van mezelf btw- iets met sojasaus
Zag deze vandaag voor het eerst bij Jumbo (ook nog 2 andere versies. Heeft iemand deze wel eens gehad? Lijkt me best makkelijk voor een snelle maaltijd
Was dit een grote jumbo?
Uuhm geen idee, volgens mij las ik hier laatst nog de het aanbod niet zo groot was
Ze hebben imo wel een redelijk vegan schap
Jumbo oostelijke handelskade a’dam
Ah deze producten hebben wij “hier” in het oosten van het land denk ik niet🙈
Ik heb een recept gezien op tiktok van een jongen die rijstewafels in piepkleine stukjes brak, dat liet weken in water, mengde met ui en kruiden en toen een soort gehakt/filet had. Iemand wel eens geprobeerd of uberhaupt bekend met dit recept?
Nooit gemaakt, maar dit recept ken ik wel
Oh ja dit lijkt er op!!!
Die worstjes waren SUPERlekker! Ik at gewoon knakworst! Ok, mijn vriend zei van niet, maar wel dat hij het lekkerder vond dat echte knakworst
Heb echt genoten: zoo lekker op een wit broodje met mayo, curry en mosterd Ga het zeker nog eens kopen!
https://www.ah.nl/producten/product/wi171406/time-out-robuuste-koeken-chocolade
Nu kan het echte hamsteren beginnen
soms is het zo chill om (grotendeels) vegan te zijn; toen ik vandaag bij de ah was was alle yoghurt en melk weg, behalve de plantaardige yoghurt/melk
In kut hip Amsterdam niet. Ik had de laatste Alpro
je hebt in elk geval gewonnen
Haha ja dat was mijn gedachte ook vandaag bij het schap: Alp.ro etc stond er nog genoeg, de rest was echt nog steeds geplunderd.
Ook wel weer treurig dat mensen zelfs als ze vinden dat ze ‘absoluut veel eten moeten inslaan’ het vega/vegangebeuren links laten liggen.
En als niemand nou vlees at was die hele coronacrisis er niet eens geweest.
Bekenden waren helemaal terneergeslagen omdat het vlees op is. Zaten ze te klagen bij mij. ‘oh geen gehakt boehoe’.
Ik heb best wat financiële stress door dit corona gebeuren. Dus ik was niet in mijn opperbeste humeur. ‘sorry maar het kan me geen ene f*ck schelen of jij je kadavers kan kopen of niet. Dode dieren eten is geen eerste levensbehoefte!’ en ben weggelopen.
Wat als al het vee uitsterft? Wat gaan die omnis dan eten?