Plantaardig/vegan eten

Over pizza gesproken, ik heb een heel chill kookboek gekocht over vegan pizza’s:

https://www.bol.com/nl/c/stefania-evangelisti/18584624/

Is van een Britse pizzeria die al een paar keer belangrijke ( niet vegan) pizza prijzen hebben gewonnen met hun vegan pizza.

Echt een aanrader. Staan heerlijke recepten in met hele unieke pizza’s!

1 like

Is dit vegan?

yep

Mocht het uiteindelijk niet superlekker zijn: de eerste batch mislukt meestal een beetje maar als je dáár dan weer yoghurt mee maakt wordt die perfect. :stuck_out_tongue:

Het was helaas een beetje waterig. Nu ga ik jouw tip gebruiken om een nieuwe batch te maken.
Wordt vervolgd :grin:

1 like

Haha ja shit dat hoort er helaas bij. Ben benieuwd hoe de volgende batch wordt! Wat voor systeem gebruik jij om de yoghurt te maken?

Ik heb het al een tijdje niet gedaan maar wat ik deed was het behoorlijk lang laten staan, 16 uur of zo (ik heb een yoghurtmaker met kleine bakjes erin), en wat ik ook vaak deed was maïzena of agar agar meekoken bij het opwarmen van de melk om alles wat dikker te krijgen. Op deze site staan ook wel handige tips!

1 like

Ik heb dit filmpje gebruikt:

Lessen voor de volgende keer:

1. soja melk kopen, met alleen de ingrediënten water en sojabonen. Nu had ik er een met veel ingrediënten.
  2. Minder vloeibare yoghurt als starter. Ik had nu hele vloeibare cashew yoghurt als starter.

Morgen ga ik voor poging 2

Ooo goeie truc gewoon zo op het fornuis!

Hmm ik dacht wel dat gezoete varianten beter werkten dan ongezoete. Omdat de suikers dan worden omgezet in iets waarvan ik de naam even niet weet. :stuck_out_tongue: De starter eet volgens mij suikers. Ik geloof dat ik altijd wel succes had met de standaard sojamelk van de AH.

Volgens mij gaf hier een keer iemand de tip om een Vivera kipschnitzel in stukjes in een salade te doen. Geen idee meer wie het was, maar ik ben dat nu aan het eten en het is echt super lekker!

13 likes

Deze schnitzel is ook mega lekker bij Japanse curry :heart:

4 likes

Hebben jullie nog tips voor vegan Instagram accounts die lijken op die van EarthlingEd?

Heb je een recept voor Japanse curry?

In het algemeen mensen nog tips voor lekkere recepten met veel groenten die juist wat langer duren? Sta nu graag wat langer in de keuken.

Ik eet vandaag: Vegan rendang van jackfruit #AlbertHeijn https://www.ah.nl/r/1192506

Dankje die Japanse curry klinkt echt top en ga ik zeker maken. Wat voor aardappels gebruik jij ervoor? Gewoon vastkokende?

Eh van die kleintjes van de lidl, werkt prima

Poging 2: goed geslaagd. Is al veel dikker en smaakt romiger.
Note to self: volgende iteratie de melk niet met een garde roeren (om bubbels te voorkomen)

6 likes

Heeft iemand nog een gemakkelijk recept om iets te bakken?

Meestal maak ik bananenbrood of brownie, maar heb wel eens zin om iets anders te maken.

Citroen maanzaadcake

2 likes

@NoyraSoturi ik heb gisteren je dahl gemaakt! Wel met groene linzen, pompoen en garam massala erbij en wat minder wortel.
Toen het klaar was liet ik m’n vriend proeven en hij vond het, net als ik, echt heerlijk!! Enige jammere is dat ik dacht dat het vast wel 4 porties waren maar we hebben alles op :’).
Dankjewel! Ik wilde al zo lang dahl maken en nu kan dat eindelijk :smiley:

6 likes

Nieuwe producten bij AH!

26 likes