He?
Waarschijnlijk bedoelt ze omdat het is overgesprongen door het eten van vleermuizen? Of is dat een fabel?
Ja dat bedoelde ik inderdaad. Corona en ook bijv. de varkensgriep begonnen bij dieren (althans daar lijkt het nu op). Als we ze niet zouden exploiteren en gewoon afstand zouden bewaren zouden die virussen ons niet bereiken, denk ik.
Bij mijn supermarkt was alle vega ook leeg! Beetje jammer dat iedereen hamstert maar was tegelijkertijd wel een beetje trots op m’n wijk (wonen niet perse veel studenten of iets dus had het niet verwacht)
In other news, ik zag dat er binnenkort vegan Danio komt op kokosbasis! Ik ga niet zo goed op soja en love kokosyoghurt dus ben heel benieuwd
Ik heb trouwens de oppo vegan framboos gekocht! Review volgt snel
Heeft iemand de vegan pepperoni pizza van ny pizza al geproefd? Als je de mozerella vervangt voor vegan kaas/geen kaas is hij vegan
Heeft iemand een simpel tiramisu recept met maar een paar ingrediënten die ik bij de ‘normale’ supermarkt kan vinden? Ik had het topic al doorgespit, maar kon het zo snel niet vinden.
Deze is lekker vind ik, maar de ingrediënten zijn niet superbasic (je moet kokosyoghurt en cacaonibs hebben – de kokosbloesemsuiker kan je wel vervangen):
(‘Creamy kokos naturel’ is die kokosyoghurt van AH zelf)
Aah thanks, dat moet wel lukken
ik vind smoky ham free slices van quorn lekker
smaakt naar boterhamworst maar je kunt het ook op de pizza hawai doen. dan wordt het een beetje hammig.
Ik heb zojuist voor het eerst een poging tot het maken van soja yoghurt gedaan. Nu 8 tot 10 uurtjes wachten
Over pizza gesproken, ik heb een heel chill kookboek gekocht over vegan pizza’s:
https://www.bol.com/nl/c/stefania-evangelisti/18584624/
Is van een Britse pizzeria die al een paar keer belangrijke ( niet vegan) pizza prijzen hebben gewonnen met hun vegan pizza.
Echt een aanrader. Staan heerlijke recepten in met hele unieke pizza’s!
yep
Mocht het uiteindelijk niet superlekker zijn: de eerste batch mislukt meestal een beetje maar als je dáár dan weer yoghurt mee maakt wordt die perfect.
Het was helaas een beetje waterig. Nu ga ik jouw tip gebruiken om een nieuwe batch te maken.
Wordt vervolgd
Haha ja shit dat hoort er helaas bij. Ben benieuwd hoe de volgende batch wordt! Wat voor systeem gebruik jij om de yoghurt te maken?
Ik heb het al een tijdje niet gedaan maar wat ik deed was het behoorlijk lang laten staan, 16 uur of zo (ik heb een yoghurtmaker met kleine bakjes erin), en wat ik ook vaak deed was maïzena of agar agar meekoken bij het opwarmen van de melk om alles wat dikker te krijgen. Op deze site staan ook wel handige tips!
Ik heb dit filmpje gebruikt:
Lessen voor de volgende keer:
- soja melk kopen, met alleen de ingrediënten water en sojabonen. Nu had ik er een met veel ingrediënten.
- Minder vloeibare yoghurt als starter. Ik had nu hele vloeibare cashew yoghurt als starter.
Morgen ga ik voor poging 2
Ooo goeie truc gewoon zo op het fornuis!
Hmm ik dacht wel dat gezoete varianten beter werkten dan ongezoete. Omdat de suikers dan worden omgezet in iets waarvan ik de naam even niet weet. De starter eet volgens mij suikers. Ik geloof dat ik altijd wel succes had met de standaard sojamelk van de AH.