Plantaardig/vegan eten

Heeeeeeehhh whyyyyyy :sob:

Die hebben ze toch al lang? Gelukkig gaan die er niet uit!

Er is geen hoop dat dit is omdat Alpro zelf gaat vernieuwen?:grimacing:

2 likes

En @NoyraSoturi, misschien komen er nieuwe verpakkingen? In het koelschap zijn ook al veel verpakkingen veranderd. Laten we het hopen :sob:

1 like

Bij ons hadden ze al de nieuwe verpakkingen. Die gaan nu alsnog weg :frowning:

Heeft iemand een super makkelijk recept voor brownies? Ik werk ergens en wil dit samen met ze maken (ok lekker vaag), maar het recept moet wel easy zijn haha anders wordt het een enorme uitdaging :joy:

Deze vond ik vorige week op YouTube. Ziet er super simpel en lekker uit: https://youtu.be/I6LFPwf9D5U

2 likes

Haha ja nou deze ziet er echt super simpel uit inderdaad. Thanks!

1 like

Zijn er mensen die regelmatig seitan maken/eten als vleesvervanger? Zou je lekkere uitgeprobeerde recepten kunnen delen?

Bedoel je kant en klare seitan of echt zelf maken?

Ik meng zelf het glutenmeel altijd met iets als jackfruit of tvp of gebakken paddestoelen om het wat meer variatie in textuur te geven. Heb hier mn stoofvlees recept gepost: https://www.instagram.com/p/B-wc494nUfj/?igshid=1i146o36xcotg

1 like

Ik vind dit recept chill, ik doe het niet in folie maar gewoon in twee delen op een bakpapiertje in twee stoommandjes boven elkaar

In plakjes snijden de dag erna, krokant bakken in de pan en dan met avocado en tomaat als een soort blt broodje :drooling_face:

@anon76889665 goede tip, ga dat ook zeker eens proberen

ik wil vanavond burrito ā€œkipsaladeā€ maken, ik ken het uit amerika, het is eigenlijk een soort slaatje/koude schotel.
Maar daarvoor moet de kip gekookt en geplukt worden, hoe zou ik die textuur het best kunnen evenaren? Heb wel vivera kipstuckjes, zou ik die kunnen koken?

Als je meer wil weten over kipsalade moet je googlen: chicken salad sandwich dan zie je wat ik bedoel

Denk je dat je het ook rauw zou kunnen doen, zonder te bakken?

Ik heb wel eens een brood pulled oesterzwam gemaakt. Oesterzwam leent zich heel goed om met twee vorken te plukken en heeft ook echt een vlezige structuur. Dus dat zou je kunnen proberen!

3 likes

Ik weet niet of je het per se zelf wil maken maar ik vind die van oatly heel chill

De kipstuckjes van de vegetarische slager zijn wel vegan @Yzile! K denk dat je die wel goed zou kunnen gebruiken voor je chicken salad!

De kipstukcjes van Vivera zijn vegan. Deze kun je redelijk op een pulled manier gebruiken. Jackfruit heeft een hele vlezige structuur en kun je heel makkelijk uit elkaar trekken.

Ja, dat werkt wel. Er zijn alleen een paar dingen waar je rekening mee moet houden. Yoghurtculturen zoals in kokosyoghurt zijn vaak thermofillisch, wat betekent dat ze specifieke warmte nodig hebben om goed te rijpen. Uit mn hoofd is dat tussen de 37 en 43 graden. Omdat je geen yoghurt maakt hoef je het niet te nauw te nemen maar je hebt wel een warme plek nodig om te rijpen. Daarnaast wil je de cashews voorweken of overgieten met kokend water.

Ik heb hier een recept voor snelle boursin gepost die citroensap gebruikt en die is ook gewoon echt heel lekker!

2 likes

Ik kan al tijden de portieverpakkingen van de kips vegan filet american niet meer vinden in de supermarkt (de leverworstversie ligt er nog wel).
Weet iemand of die nog verkocht wordt?
Hoop niet dat hij weg is :frowning:

Vam de week nog wel gezien bij de Plus…