Plantaardig/vegan eten

Oh, goede tip, probeer ik volgende keer! Maakt dat zoveel verschil?

Hopelijk lukt de tortilla beter dan mijn omelet, of ja roerei haha.

1 like

Yep, het meel absorbeert meer water en wordt meer een geheel.

1 like

Heeft er iemand nog een goed recept voor een vegan paasbrood? Heb me er twee keer aan gewaagd maar vond ze niet super.

1 like

Ik gebruik altijd het recept uit het kookboek van Lisa Goes Vegan en die mislukt nooit! Ik weet alleen niet of daar een foto van mag posten. Bij dat recept moet nog wel een theelepel bakpoeder en wat edelgistvlokken door het beslag (plus eventueel kruiden die je lekker vindt). En inderdaad even laten rusten voor je gaat bakken. Succes!

2 likes

Ik heb ā€˜m nooit geprobeerd, maar deze staat op mijn lijstje om nog eens te maken: https://vegetus.nl/feeststol/

Ik vind dat sowieso een fijne website! Heb er al meer recepten van gemaakt en ze pakken altijd goed uit. Ze gebruikt vaak ook makkelijk verkrijgbare ingrediƫnten

Ik heb mijn recept hier geplaatst btw.

10 likes

Ik weet niet of het bij alle ah’s zo is, maar bij mij (en alle andere ah’s in mijn stad) gaat de houdbare alpro uit t assortiment! Sommige winkels hebben zelfs verpakkingen voor 50cent

1 like

Dank je! Maar ik vind deze erg erg droog uitzien #stolsnol. Ik ga denk ik een ander recept gebruiken, en dan boter ipv kokosolie gebruiken. @Kurisu gaan alle smaken eruit? Hebben ze geen nieuwe verpakkingen trouwens, misschien daarom?

Huuuuh??? Alle houdbare producten? :pleading_face:

En @london bij ons gaat alles eruit! Alle smaken, desserts, ijskoffie, amandel, echt alles. Maar ik weet dus niet of dat alleen mijn stad is. Ze hadden ook de vegan spekjes bij alleen mijn stad eruit gehaald geloof ik :rage:

Ja hier ook, of in ieder geval lag er veel met 35% korting! Ik stond er totaal niet bij stil dat dit misschien een slecht teken was, dacht alleen ā€œoh chill even wat extra pakken meenemenā€ :grimacing: Zou AH met eigen merk producten komen ofzo?

1 like

Heeeeeeehhh whyyyyyy :sob:

Die hebben ze toch al lang? Gelukkig gaan die er niet uit!

Er is geen hoop dat dit is omdat Alpro zelf gaat vernieuwen?:grimacing:

2 likes

En @NoyraSoturi, misschien komen er nieuwe verpakkingen? In het koelschap zijn ook al veel verpakkingen veranderd. Laten we het hopen :sob:

1 like

Bij ons hadden ze al de nieuwe verpakkingen. Die gaan nu alsnog weg :frowning:

Heeft iemand een super makkelijk recept voor brownies? Ik werk ergens en wil dit samen met ze maken (ok lekker vaag), maar het recept moet wel easy zijn haha anders wordt het een enorme uitdaging :joy:

Deze vond ik vorige week op YouTube. Ziet er super simpel en lekker uit: https://youtu.be/I6LFPwf9D5U

2 likes

Haha ja nou deze ziet er echt super simpel uit inderdaad. Thanks!

1 like

Zijn er mensen die regelmatig seitan maken/eten als vleesvervanger? Zou je lekkere uitgeprobeerde recepten kunnen delen?