Ik heb hem net gekocht en ik vind het echt lekker. Soort chocolademousse voor op brood, inderdaad. Vind het juist wel lekker dat het luchtiger en kouder is dan gewone chocospullies.
Duopasta is trouwens vaak vegan, wisten jullie dat?
Ik heb hem net gekocht en ik vind het echt lekker. Soort chocolademousse voor op brood, inderdaad. Vind het juist wel lekker dat het luchtiger en kouder is dan gewone chocospullies.
Duopasta is trouwens vaak vegan, wisten jullie dat?
Oké daar gaan we dan:
De ijskoffie: er zit stikstof in! Dus hij maakt een knalgeluidje als je het blikje openmaakt. De smaak is oké, niet te zoet en ook niet te bitter. Wel wat waterig, en je proeft de havermelk heel erg. Haalt het niet bij de ijskoffie van DE, maar goed, die is niet vegan, dus we moeten wat, haha. Wel voor herhaling vatbaar en ik ben vooral benieuwd naar de latte-smaak, denk dat die meer bij mij past (was nu uitverkocht).
De koekjes: lekkerrr! Maar ik vind de smaak niet heel anders dan bij de andere nizza-koekjes. Misschien een keer vergelijkend warenonderzoek doen?
Ik heb ze allebei geproefd, maar die paarse is toch puur koude koffie? Ik had eerst die latte, vond ik niet zo lekker en proefde daarna de cold brew alleen ik verwachte iets met melk, dus vond m echt vies! Maar toen ik doorhad wat het was vond ik m veeeel lekker dan die andere. En 0 calorieën, ook beter dan die zoete troep van DE en Starbucks.
En heb ook de koekjes gekocht, proef inderdaad niet echt verschil met de andere koekjes.
Ennn eindelijk die Go on bakjes, die hadden ze niet bij mijn ah en die vind ik meeegalekker, net danoontje!
Ik vond de nizzas wel lekker hoor. Als je 1 eet proef je wel goed de karamel en zout maar zodra je gaat kanen proef je niks meer
Ik heb vandaag ook die ‘puur koude koffie’ gehad, haha. Ik vond die wel chill! Maar de latte is dus ook niet zo geslaagd?
De Go On is lekker inderdaad <3
Ohh wacht ik dacht dat jij ook die paarse had, maar er is dus nog een variant. Je proeft bij die latte idd ook heel erg de havermelk en dat vind ik niet zo lekker…
Ja er zijn er drie!
Ik heb net ontbeten met vegan Berry bircher muesli van Starbucks. Wel 426 kcal in een bakkie. Heeeeel zoet maar wel machtig en vullend en je krijgt wel energie van zon stoot koolhydraten. Is kokosyoghurt met muesli blauwe bessen rozijnen en pompoenpitten. Ik vond het lekker!
Ik ga er mijn missie van maken alle repen te testen uit de supermarkt. Nakd en trek en cliff enzo.
Review hier please (vooral nieuwsgierig naar die nieuwe repen van naked )
Ik ben waarschijnlijk een van de weinige hier maar ik ben niet zo’n fan van die Nakd en Clif bars. Ik proef vooral dadel bij die eerste en vooral havermout bij die tweede.
Maar de Trek Cocoa oat is dan weer wel een favoriet.
Jaaaaa carrot cake is lekker! Cacao coconut (heet ie zo? Mijn vriend noemt hem bounty) vind ik niet lekker vanwege de nasmaak. Beetje muf ofzo.
Carrot cake lust ik niet maar de blueberry ga ik zeker proberen!!
Jaaa de bounty die vind ik ook heerlijk!!!
Ze hebben inderdaad wel allemaal zo’n typische smaak maar die vind ik gelukkig heel lekker haha @Kahlo
Ik heb ook de vegan kaviaar gekocht van Ikea (gezien bij https://wateetjedanwel.nl/plantaardige-kaviaar-gewoon-bij-ikea/ ). Ga ik gebruiken voor m’n eerstvolgende sushi bowl!! Morgen denk ik hahaha
Ik wil toch ook gaan proberen zoveel mogelijk vegan te gaan eten, ben wel al 18 jaar vegetarier maar er waren toch altijd een paar dingen die me tegen hielden 1. te veel gedoe 2. ik merkte dat ik slecht herstelde icm zware krachttraining en vond het moeilijk om genoeg eiwitten etc binnen te krijgen. 3. geen support om me heen, voornamelijk tegenstanders maakt het ook wel lastig vind ik.
Dit topic is zo top, staan al zo veel tips in!
Wauw wat goed! Gaat een makkie voor je zijn. Even van de kaasverslaving af komen en dan mis je niks meer. Support is er hier iig genoeg! Misschien heb je ook iets aan de vele Facebookgroepen die er zijn? Positivegan vind ik een fijne, daar is ook ruimte voor vegetariërs.
Mocht je echt argumenten willen om je omgeving mee omver te blazen dan kan ik dit e-book wel aanraden: https://www.earthlinged.com/ebook.
Ik ben nu 2 weken bezig en moet zeggen dat ik het makkelijker vind dan ik dacht… Eet dan wel niet helemaal vegan (wel eieren, alleen biologisch, weet niet of dat heel veel verschil maakt…), maar ben best wel verrast door de alternatieven! Liep het vleesvervangersvak altijd voorbij, omdat ik dacht dat het allemaal niet lekker en duur is maar 1. Eigenlijk alles is wel lekker, die burgers van de Ah zijn mn nieuwe lievelings en 2. Eigenlijk was ik aan vlees/vis vaak net zoveel of meer geld kwijt…
Heb wel 1 keer ‘gezondigd’ omdat ik uit eten ging in een eetcafé (ivm voetbal) en de enige vegan optie friet was… Toen wilde ik het vegagerecht nemen, maar dat was kaasfondue en dat is geen optie ivm allergie. Vond dat wel lastig, hoe doen jullie dat?
Thanks jullie! ja qua kaas ben ik er laatst achter gekomen dat ik die wilmersburger kaas super lekker vind? dus dat gaat geen probleem zijn
Meer de gebakjes en snacks denk ik zo…
Bedank voor de tips, ik ga even kijken hoor!
Jaa Wilmersburger is top!
Ervan uitgaan dat er van werkelijk alles een vegan versie is en daar dan naar zoeken helpt bij mij heel goed. Heb laatst bijvoorbeeld een superlekkere tompouce gehad, terwijl ik daar voorheen eigenlijk van dacht dat ik die nooit meer zou gaan eten. Zelfde met kaas, slagroom, chocopasta, zalm: ik dacht dat het niet bestond, maar het is er gewoon.
Deze sites zijn ook handig voor supermarktdingen vind ik:
https://www.hebbesite.nl/drank-voeding/vegan-producten/
@EleanorRigby het is wel iets fijner voor de kippen (iets meer ruimte, 3 A4’tjes, ze kunnen naar buiten en hun snaveltjes worden niet afgeknipt lees ik hier http://www.quirines.nl/body/een-eitje-hoort-erbij-toch-dit-is-waarom-ik-geen-eieren-eet/) maar een ei blijft een ei, denk ik altijd.
Buiten de deur eet ik eigenlijk niks wat niet vegan is. Dus soms moet ik dan van tevoren kijken wat er beschikbaar is, of accepteren dat ik een beetje een zielige maaltijd heb, haha. Laatst bijvoorbeeld miniloempia’s en edamame gegeten als avondeten. Dat is wel een nadeel, dat je niet makkelijk heel spontaan iets kan eten wat voldoende/lekker is. Wat suf dat ze alleen kaasfondue hadden trouwens, haha. Lekker typisch weer.