Plantaardig/vegan eten

Dat heb ik ook wel eens gemaakt ja, was ook lekker hoor, maar niet toch wel echt anders dan een cheesecake zoals ik het ken van voor ik plantaardig ging eten. Nu wil ik die van Minimalist Baker of van Gretchen’s Vegan Bakery maken.

Hm misschien kan je kijken naar wat tofutti is qua ingredienten en voedingswaarde, en of er iets is wat in de buurt komt. Violife lijkt me idd waarschijnlijk veel te vet, oatly ziet er wel redelijk vergelijkbaar uit. Misschien soyanda van ekoplaza?

1 like

Die smeerkaas van Violife werkt goed!

O wacht ik lees nu wat je verder schreef en ik weet niet zeker of dit dan werkt. Het werkt iig goed in van die ‘kwarktaart’ (die je dus niet bakt).

1 like

Ja!! Een van mijn favo dingen eigenlijk. Je kan het zeker mee laten koken in de saus, maar dan gaat je saus wel heel erg naar soja smaken. Wat ik altijd doe: eerst 15 min laten weken in heet water met wat sojasaus, dan uitknijpen, dan pas in de saus. Ik en mijn vlees etende vriend vinden het allebei heel lekker, je blijft dan wel een beetje een soja smaak proeven maar die is helemaal niet sterk. En je hebt maar 30gr per persoon nodig, dan heb je al heel veel

ik had de mijne een kwartier geweekt en daarna uitgeknepen en meegebakken met de groenten voordat ik de kokosmelk erbij deed. Ze bleven vrij sponzig en waren niet erg smaakvol. Misschien worden ze lekkerder als je ze gelijk in je saus doet, dat ze dan die smaken opzuigen? Met evt een kopje water erbij zodat het vochtig genoeg is.

1 like

Ja ik vind ze ook altijd zo sponsig blijven! De surinaamse toko bij m’n werk maakt ze altijd heeel lekker, ook de structuur is daar heel goed! Maar ik heb ipv brokken balletjes gekocht en dat zijn echt een soort minisponsjes :’) tips zijn welkom haha

1 like

Ah dat is een goeie! Ik ga de voedingswaarden eens met elkaar vergelijken.

@Briseis Ja in een gebakken cheesecake schijnt het helaas minder goed te werken. Nu ben ik wel benieuwd in wat voor recept voor kwarktaart jij het hebt gebruikt eigenlijk!

1 like

Deze! M’n vriend had hem gemaakt en had er mango in gedaan in plaats van rode vruchten.

1 like

Ik gebruik ook altijd Alpro go on voor de bagels en Beans cheesecake, die smaakt bijna precies hetzelfde en moet ook in de oven. Ik ga zondag een biscoff cheesecake bakken met 3 kuipjes violife, wordt nu wel bang haha. Maar zal sowieso wel een vette zooi worden.

1 like

Oeh ik ben benieuwd, ga je het resultaat hier posten zondag?

Ik heb uiteindelijk voor Soyananda gekozen en ik ga mijn taart nu bakken!

3 likes

The Indigo Kitchen op instagram! Geen YouTube maar hij plaatst wel veel filmpjes enzo ook op insta :blush:

1 like

Ja zal ik doen! Ik ben ook benieuwd naar jouw taart haha.

1 like

Weet iemand hoe dit smaakt?:see_no_evil: ik zag ze bij de appie

Ik heb geen idee of hij lekker is, hij moet eerst nog een nachtje in de koelkast, maar ik heb mijn cheesecake net gebakken!

(De zwarte stukjes zijn verkruimelde oreo’s.)

20 likes

Wauw dat ziet er heel goed uit!! Ben benieuwd hoe die smaakt :smiley:

Ik heb net het bananenbrood van Lisa goes vegan gemaakt, maar ik kan altijd zo weinig met dat soort recepten. Twee eetlepels kokosolie en 4 bananen bijvoorbeeld, hoe opgehoopt moeten die eetlepels dan zijn en gaat het over grote of kleine bananen? Ik vind gewogen ingrediënten beter werken. Het is in ieder geval wel lekker geworden, wel ietwat droog dus ik doe er wat jam op. Ik had rietsuiker gebruikt ipv kokosbloesemsuiker en nog speculaaskruiden en notenmix toegevoegd. En op de bovenkant wat schijfjes gesuikerde appel.

2 likes

Het ziet er zo lekker uit! Ik ben echt benieuwd hoe het smaakt!

@Biscotti @Evi

Ik ben nu een stukje aan het eten en hij is lekker, maar niet perfect. Ik heb het recept van Gretchen’s Vegan Bakery en zij zegt altijd over haar cheesecakes dat ze ze aan niet-vegan vrienden voorschotelt en dat die het verschil dan niet proeven. En dat geloof ik niet helemaal, hij heeft toch een klein beetje een muffig sojasmaakje, dus ik blijf zoeken naar een recept dat écht perfect is.

7 likes

Oh hij ziet er echt goed uit! En dat hij niet perfect is natuurlijk weer een mooi excuus om hem nog een keer te maken.

1 like

Brownies? Moet hiermee kunnen lijkt me (sorry heb geen recept klaarstaan maar volgens mij heb je alles wat erin zou moeten)

3 likes

Bosh tv heeft een cheesecake met witte chocolade op IG gezet. Die lijkt me echt lekker en moet je ook bakken . Ik wil hem volgende week maken. Want moet eerst witte chocolade zien te vinden. Weet alleen niet of het recept uitgeschreven staat…:thinking:

1 like