Plantaardig/vegan eten

Bij de Ekoplaza hebben ze vegan witte chocolade van iChoc!

Wel het resultaat hier posten he!

1 like

Heb je al iets gemaakt?

Anders denk ik aan: chocolademousse met de silken tofu en/of aquafaba, suiker en het cacaopoeder?

Mijn biscoff taart was lekker! Ik heb dit recept gebruikt: https://www.bakingmad.com/recipes/desserts/cheesecakes/vegan-biscoff-cheesecake. Ik had alleen geen plaats in de vriezer dus had hem in de koelkast gezet, maar hij werd niet echt stijf. Dus een beetje een rommeltje, maar wel heel lekker.

Weet iemand wat er is gebeurd met die vegan versie van Netflix & Chill’d die een tijdje geleden was uitgekomen? Kan me herinneren dat er toen influencers voor waren uitgenodigd?

Ja ik snap er ook niks van.
Proveg ofzo had nog gepost dat je het bij New York Pizza kon bestellen maar dat is helemaal niet zo :frowning:

Weet iemand een vegan/plantaardige smeerkaas die en lekker op een tosti is maar niet zo vet?:sweat_smile:

Meh, ik wil het…

1 like

Ik krijg error van deze vraag. Smeerkaas op een tosti? Niet vette smeerkaas? Plantaardige smeerkaas?
Allemaal dingen die ik nog nooit gezien heb.
Of bedoel je roomkaas? Smeerkaas is toch dat spul dat ook in van die la vache qui rit puntjes zit? Brrr ik heb dat altijd zulk goor spul gevonden.

1 like

Nee met smeerkaas bedoel ik die kaas in kuipjes voor op je brood🙈

Bedankt voor de waarschuwing! Ik zal binnenkort eens even een wat grotere jumbo bezoeken.

Dit is natuurlijk meer saus, maar zou dit divhter in de buurt komen?1206920257

Die ga ik eens even googlen, bedankt!:innocent:

Dit is ook inderdaad geen vervanger van smeerkaas, maar van Philadelphia / zuivelspread. En daar vind ik het wel heel erg goed op lijken, lekkere vervanger!

1 like

Ik heb dit ook meerdere keren zitten googelen laatste tijd, maar geen idee??

Vet late reactie en beetje tmi maar als ik veel/regelmatig soja eet zit ik vooral gewoon heel veel op de wc 🤷

1 like

Ah nee ben blij dat je nog reageert! Ik heb de laatste tijd dat ik na het eten van Sojayoghurt heel erg ga borrelen en heel gassy wordt, met veel steken in m’n buik. Komt dat in de buurt? :grimacing:

Ja dat herken ik zeker! Ik had er ook het meeste last van met sojayoghurt, maar dat at ik ook bijna elke ochtend als ik het in huis had. Met vleesvervangers heb ik er minder last van, maar die eet ik nooit meerdere dagen achter elkaar. Mijn oplossing is dat ik gewoon geen sojayoghurt meer eet haha, ik haal af en toe een keertje kokosyoghurt (zelf maken hield ik niet vol) en verder eet ik maar gewoon andere dingen 's ochtends :sweat_smile:

1 like

Ah gvd ik herken dit helemaal, maar ik ben ook lactose intolerant en eet nu al 5 jaar ofzo savonds voordat ik ga slapen wat yoghurt. Hoe ga ik dit gat in mijn leven vullen :cry:

Ik heb dit ook gehad! Had echt ontzettend last van mijn darmen toen ik begon met soya yoghurt eten, veel steken en buikpijn en mega hard gerommel. Duurde een tijdje voordat het kwartje viel dat het daar door kwam, maar zodra ik stopte met soya yoghurt eten in de ochtend was het weg. Ik eet nog wel vleesvervangers, maar wel maar 1 of 2 keer per week en dat gaat wel goed. Ik merk het wel direct als ik het vaker eet (hoewel lang niet zo erg als met die yoghurt, ik zie dat echt als vergif nu haha).

1 like

Misschien amandelyoghurt? Heb het zelf nog nooit op, dus weet alleen niet of het lekker is haha.

1 like

Ik vond het wel okay maar het is echt te duur helaas