Plantaardig/vegan eten

Joa is lekker!!!

ja ik! vorige week ontdekt. vind hem een beetje matig, de structuur is zo jell-o en daar houd ik niet zo van. smaak wel ok.

Jell-o in vergelijking met de non vegan versie van dat merk? Of in het algemeen?

In het algemeen, de non-vegan versie heb ik nooit geprobeerd :thinking:

1 like

Non vegan is ook beetje jello vind ik dus dan is t een goeie dupe

3 likes

Vind hem ook lekker!

Omg mijn leven zou echt compleet zijn. Volgende week een bbq, dus ik weet wel wat ik voor die tijd moet scoren :raised_hands:

1 like

:disappointed:

1 like

Ook wel een goed teken dat veel mensen dit willen proberen! Hopelijk koopt de AH nu meer in en heb je 'm de volgende keer wel

1 like

Door banaan kan je baksel klef blijven maar dit recept lijkt me eerder te nat door de melk.
Alsof er melk is gebruikt in plaats van eieren, terwijl die het geheel (in een non vegan baksel) zouden moeten binden. Dat doet melk natuurlijk niet.

De olie zou nog wel kunnen hoor, zou eerder kijken naar een vervanger voor eieren in plaats van de havermelk.

1 like

De olie is gewoon een vervanger voor boter, ik vind het ook altijd verbazingwekkend dat je zoveel vloeibare olie kunt gebruiken maar dat is zoals @Frankie zegt geen probleem!

1 like

Ik twijfel ineens of dit betekent dat het al op is of dat het morgen/van de week gevuld wordt :heart_eyes:

1 like

Hebben jullie tips voor goede vegan kookboeken met veel lekkere en vooral makkelijke recepten? Ik heb een aantal kookboeken (lisagoesvegan, easy Vegan etc.) maar ik merk dat ik vaak maar een paar recepten echt lekker vind.

Misschien kan je appelmoes of zo’n flax egg (“ei” van lijnzaad met water) proberen als vervanger voor eieren als bindmiddel en dan zoals al gezegd wat minder melk.

1 like

Chloe’s Vegan Italian Kitchen!

1 like

Naast de hoeveelheid melk vind ik het ook wel gek dat je zelfrijzend bakmeel moet gebruiken en en een heel zakje bakpoeder. Dat lijkt me een beetje dubbelop.
Ik heb even gekeken in een vegan bakboek wat ik hier heb staan en er staat geen recept in voor een basiscake, maar wel voor deze chocoladecake. Die kun je misschien ook eens proberen. Als je er gewone cake van wil maken kun je de cacao weglaten en iets meer bloem gebruiken.

1 like

Ik heb van de week het e-book van Pick up limes gekocht. Maar 8 euro, maar dan heb je dus wel een digitaal bestand (die je als je wil wel kan printen uiteraard). Vind haar recepten altijd erg lekker en goed te maken.

Koken jullie eigenlijk olievrij? Ik probeer zoveel mogelijk WFPB te eten, maar ergens klopt het niet in mijn hoofd om een voedingsmiddel waaraan toch enkele voordelen zitten volledig te bannen uit de keuken.

edit: en dan denk ik vooral aan olijfolie, avocadolie, …

Whole foods plant based!
Zo onbewerkt mogelijk eten eigenlijk, lukt niet altijd maar de intentie is er. :smile:

1 like