Nope maar ik meet wel netjes olijfolie met een theelepeltje.
Waarom zou je vetvrij willen eten? De meeste plantaardige olieen heb je toch wel nodig om dingen niet aan te laten branden, en dat is toch wel ongezonder dan olijfolie ofzo zou zijn. Zelf gebruik ik alleen kokosolie echt niet qua vet product, heb altijd geleerd dat vaste vetvormen meer verzadigde vetten bevatten
Omdat het āblijkbaarā toch niet zo gezond is als wordt beweerd? Dat is toch alleszins een terugkerend argument bij de meeste artikels die ik erover heb gelezen.
https://wildgroeimag.be/artikel/waarom-olie-even-slecht-is-als-suiker
mwah ik studeer iets redelijk biologisch en heb de invloed van vetten op de hersenen en gut system vaak bestudeerd, en in mijn literatuur onderzoeken (voor papers enzo en voor examens) komt er eigenlijk altijd uit dat vetten wel gezond en belangrijk zijn voor hersen gezondheid in elk geval (ik studeer neurowetenschappen haha dus ik kan niets zeggen over hoe goed het voor je huid is ofzo). De bronnen in dit artikel zijn ook niet wetenschappelijk en alles is slecht onderbouwd. Drink gewoon geen fles olijfolie en dan zit je wel goed
Ik gebruik trouwens altijd dit:
Ik heb echt maar een spray of 10 nodig om dingen normaal te bakken, dat is misschien 2 ml. Dus daar moet je toch wel mee wegkomen, zelfs als je wfpb eet
Edit: ik heb t trouwens wel gevuld met iets anders dan olijfolie omdat dat sneller verbrand en carcinogens etc etc. Ben alleen vergeten wat
Toen ik een paar jaar geleden vegan ging eten was HCLF (high carb low fat) helemaal hip op YouTube en heb ik ook een tijdje geprobeerd om zonder olie te koken (echt naĆÆef en stom van mij dat ik daar niet zelf even wat over op zocht) en ik liet zo vaak dingen aanbranden dat ik denk dat dat ongezonder was haha. Al die Youtubers zijn ondertussen geen vegan meer of/en eten gewoon olie en er zijn ook een heleboel artikelen die zeggen dat olie prima is. Ikzelf heb in ieder geval geen probleem meer met olie, gebruik meestal koolzaadolie om in te bakken en olijfolie voor hummus.
Ja, ik sta er eigenlijk ook hetzelfde in als jij. Ik gebruik sowieso al geen liters, dus die paar eetlepels zijn wel te doen.
@Leilouka bonnierebecca oa?
Ja, ik was vooral fan van bonny inderdaad. Ik ben blij dat ik me nooit aan de 20 bananen per dag heb gewaagd haha.
Dat is wat wateetjedanwel vandaag test (als sushi) naast nog andere producten van VJB! Dus komt vast binnenkort op youtube. Zie haar stories:
Omg zou ik dit ook op een toastje kunnen eten.
Heb wel de crispy shrimps gebruikt om tacoās mee te maken en dat was heel lekker!
Ja ik heb ze laatst gegeten. Qua structuur lijkt het op rauwe zalm, qua smaak niet. Heel vlak, maar wij hebben ze gebruikt voor in de sushi en met sojasaus is het wel een zalm beleving voor de sushi. Het is geen gerookte zalm, maar echt maar als sashimi bedoeld.
Edit, misschien dat er ook een zalmsalade meegemaakt kan worden? Nog niet geprobeerd in elk geval.
Ik vind dat dus echt super lekker weet niet of het echt naar vis/zalm smaakt maar ik hou van de structuur en het korstje dat je krijgt door te bakken. Ik koop altijd meerdere pakken als ik het ergens zie.
Ik heb de nieuwe vegan aioli kunnen scoren en hij is zo lekker! Echt genieton. Vind die viezige jellystructuur (die bij dat merk hoort) juist wel chill.
Dit wilde ik net komen zeggen! Heel lekker idd, lekkerder dan de niet vegan
Ik gebruik sinds kort altijd hetzelfde basis recept voor mijn cakes en ze zijn altijd lekker, dus wilde hem even delen!
100 gram kokosolie (gesmolten)
200 ml plantaardige melk
1 eetlepel appelcider azijn
Scheutje vanille aroma
200 gram zelfrijzend bakmeel
200 gram kristalsuiker
1 eetlepel baksoda
Wat zout
Droge ingrediƫnten mengen (behalve de baksoda) daarna de natte (behalve appelciderazijn) en dan door elkaar. Op het laatst de baksoda met appelciderazijn mengen en snel door het beslag spartelen. Daarna de cake bakken op 175 graden voor 45 minuten.
Ik bakte voorheen altijd met vloeibare olie (ivm irrationele afkeer tegen kokosolie haha) maar door de kokosolie wordt de cake lekker compact en valt hij niet zo snel uit elkaar. Ik heb al verschillende variaties gemaakt, zoals met stukjes chocolade en maanzaadjes. Ook met cacao maar daardoor werd het wel iets droger.
Hebben jullie tips voor proteĆÆne poeder dat prima smaakt? Wil het gebruiken in baksels en niet perse om te drinken (tenzij het heel lekker is, haha).
Ik vind Sunwarrior (chocola) echt lekker. Een vanille variant heb ik nog niet geprobeerd.
Thanks! Heb even zitten kijken. Heb je classic, classic Plus of warrior blend Al die keuzes haha
Ik heb Warrior Blend! Gebruik em vaak door mān smoothies, baksels of gewoon als eiwitshake. Niet te zoet of chemisch.