Omg zou ik dit ook op een toastje kunnen eten.
Heb wel de crispy shrimps gebruikt om taco’s mee te maken en dat was heel lekker!
Omg zou ik dit ook op een toastje kunnen eten.
Heb wel de crispy shrimps gebruikt om taco’s mee te maken en dat was heel lekker!
Ja ik heb ze laatst gegeten. Qua structuur lijkt het op rauwe zalm, qua smaak niet. Heel vlak, maar wij hebben ze gebruikt voor in de sushi en met sojasaus is het wel een zalm beleving voor de sushi. Het is geen gerookte zalm, maar echt maar als sashimi bedoeld.
Edit, misschien dat er ook een zalmsalade meegemaakt kan worden? Nog niet geprobeerd in elk geval.
Ik vind dat dus echt super lekker weet niet of het echt naar vis/zalm smaakt maar ik hou van de structuur en het korstje dat je krijgt door te bakken. Ik koop altijd meerdere pakken als ik het ergens zie.
Ik heb de nieuwe vegan aioli kunnen scoren en hij is zo lekker! Echt genieton. Vind die viezige jellystructuur (die bij dat merk hoort) juist wel chill.
Dit wilde ik net komen zeggen! Heel lekker idd, lekkerder dan de niet vegan
Ik gebruik sinds kort altijd hetzelfde basis recept voor mijn cakes en ze zijn altijd lekker, dus wilde hem even delen!
100 gram kokosolie (gesmolten)
200 ml plantaardige melk
1 eetlepel appelcider azijn
Scheutje vanille aroma
200 gram zelfrijzend bakmeel
200 gram kristalsuiker
1 eetlepel baksoda
Wat zout
Droge ingrediënten mengen (behalve de baksoda) daarna de natte (behalve appelciderazijn) en dan door elkaar. Op het laatst de baksoda met appelciderazijn mengen en snel door het beslag spartelen. Daarna de cake bakken op 175 graden voor 45 minuten.
Ik bakte voorheen altijd met vloeibare olie (ivm irrationele afkeer tegen kokosolie haha) maar door de kokosolie wordt de cake lekker compact en valt hij niet zo snel uit elkaar. Ik heb al verschillende variaties gemaakt, zoals met stukjes chocolade en maanzaadjes. Ook met cacao maar daardoor werd het wel iets droger.
Hebben jullie tips voor proteïne poeder dat prima smaakt? Wil het gebruiken in baksels en niet perse om te drinken (tenzij het heel lekker is, haha).
Ik vind Sunwarrior (chocola) echt lekker. Een vanille variant heb ik nog niet geprobeerd.
Thanks! Heb even zitten kijken. Heb je classic, classic Plus of warrior blend Al die keuzes haha
Ik heb Warrior Blend! Gebruik em vaak door m’n smoothies, baksels of gewoon als eiwitshake. Niet te zoet of chemisch.
ik vind deze van de decathlon prima, heb vanille en cappuccino geprobeerd.
https://www.decathlon.de/browse/c0-alle-sportarten-a-z/c1-fitness/c4-vegane-proteine/_/N-rubx73
Personal Protein Soy Isolaat. Die is smaakloos en kan je dus door alles gooien! Je kan er los flesjes met flavourdrops bij bestellen zodat je het alsnog een smaakje kan geven als je wil. Vind dit ideaal, heb nu gewoon steeds een grote pot en een aantal flesjes flavourdrops staan ipv 100 potten met verschillende smaken (die je dan na een tijdje zat bent haha)
Mijn vriend eet nog wel dieren en ik heb het er zo moeilijk mee.
We hebben de afspraak dat die €10 naar een goed doel overmaakt als die dieren eet en dat gaf me eerst wel wat rust (tis denk ik 10 x per jaar ofzo) maar nu is die voor het eerst in 3 maanden de stad weer in om haring en nog een ander visje te halen en ik zit hier gewoon met tranen omdat het me zoveel pijn doet.
En ik had met kerst wortelzalm gemaakt maar dat wilde die absoluut niet proeven want hij was een maand ervoor ziek geworden van zalm en nu zit die wel van ja een zalmbuikje.
En ik kan het gewoon echt niet aan dat er zo als voedsel wordt gepraat over levende dieren
Je vriend is er zelf mee ingestemd maar, ik moet eerlijk zeggen dat ik dit wel tamelijk extreem vind. Dat het zo veel bij je losmaakt. Of als je het omdraait dat ik hierop reageer. Het is maar net hoe je het bekijkt.
Al denk ik dat ik sowieso op FF een uitzondering ben in de zin dat ik voor anderen bijvoorbeeld wel vlees bereid zolang ik van een ander (of het familie of een partner is) verwacht dat ik ook volledig vrij word gelaten in mijn keuzes m.b.t. voeding, uiterlijk etc. En dat mijn houding juist te weeg heeft gebracht dat anderen mensen veel eerder het roer omgooiden. Dan soms een methode die meer iets weg heeft van een trechter.
De wereld zal echt wel veranderen, maar soms niet op de snelheid waarop je zelf graag zou willen zien.
@Stars @Sobremesa @anon42392789 dankjullie voor de reacties
Dat geld betalen was z’n eigen idee, en doet die alleen als die de bewuste keuze maakt zoals een bbq, hij is wat verstrooid dus als die in haast een foccaccia met vlees haalt ofzo doet die dat niet.
Ik vind het zo moeilijk omdat die weet van het dierenleed, na die slachthuisbeelden van zondag met lubach was die helemaal overstuur en dan krabbelt die daar later op terug en zegt die ja soms kan het wel en ik vind dat zo stom want tis zo hypocriet.
Tegelijk ben ik idd heel blij dat die zo weinig vlees eet, ook andere dierlijke producten eet die echt niet veel (hij eet bv hummus ipv kaas op brood iedere dag).
Maar deze week viel het me wat zwaar. Woensdag was er ook al een incident.
Het klopt helemaal dat die het echt supervaak helemaal goed doet en daarom vind ik het moeilijk en jammer dat die dat laatste beetje er niet bijpakt.
Bij vrienden en familie heb ik dit trouwens niet, mensen die weten vd industrie eten eigk nooit dierlijke producten bij mij in de buurt, en de rest kan ik er goed mee omgaan omdat ze niets weten vd industrie en ze zijn daar ook echt niet aan toe (ben ik ook lang niet geweest)
@Kusjessoldaat ik snap wel dat je dit lastig vindt. Als iets voor jou heel belangrijk is en iemand anders op dat gebied andere principes heeft kan dat heel naar en ook wel teleurstellend zijn. Ik zou inderdaad proberen te focussen op wat goed gaat en bedenken dat mensen uiteindelijk sneller/beter aanpassen als ze hun eigen tempo kunnen bepalen en daarin aangemoedigd worden. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar mijn overstap naar een vegan levenssstijl kwam uiteindelijk volledig uit mezelf, er ging gewoon vanbinnen een knop om na een uurtje googelwerk. Je kan mensen (helaas) niet pushen om die paradigmawisseling of dat knop-omzet-moment te doorlopen. Dus ik vrees dat geduld en toch proberen te focussen op de goede kanten je beste opties zijn!
Sinds deze taart bij Heel Holland Bakt gemaakt werd (volledig vegan!) wilde ik hem ook proberen. Gisteren was het eindelijk zo ver. Hij was echt súper lekker en als je zin hebt in een uitgebreider taart recept is dit perfect!
https://heelhollandbakt.omroepmax.nl/recepten/details/is-het-wat-je-denkt/
welke boter gebruiken jullie voor het bakken van cakes/taarten als er boter in het recept staat?